Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere! Jeg er 7+1 i dag og siden uke 6 har kvalmen blitt verre. Jeg blir plutselig drit kvalm (ikke kastet opp enda), og blir helt svett. I går måtte jeg bytte trøye 2 ganger på få timer!! Mitt spørsmål er; er det "vanlig" å våkne en del om natten av kvalme/varme? Jeg sover vanligvis kjempe godt, men den siste uken våkner jeg 3-4 ganger om natten av å være veldig kvalm, varm og ømme pupper! Hehe... :ler:

Skal på UL i uke 8, og gleder meg, men tenker også "tenk hvis de ikke finner hjerte", samt tenk hvis de finner 2? :gjeiper:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er i alle fall vanlig å være kvalm hele døgnet/deler av døgnet, det behøver absolutt ikke være bare om morgenen så morgenkvalme er en litt misvisende betegnelse.

Skrevet (endret)

Har du en vifte du kan sette ved sengen? Mange blir mindre kvalme når de ikke er så varme. Kanskje du får sove bedre da?

Ellers hjelper det å ha noen kjeks og litt te på en termos på nattbordet. Spis og drikk litt når du våkner.

Da er det større sjanse for at kvalmen gir seg, og du sovner igjen.

Mange kaller det heller graviditetskvalme fordi det er så normalt å være kvalm andre tider på døgnet også.

Endret av leirbål
Skrevet

Er kvalm døgnet rundt jeg. Hender jeg ligger våken om natten og vrir meg fordi jeg er så kvalm.

Presser ned noe kjeks som står på nattbordet, hjelper litt.

Morgenkvalme er bare betegnelsen på graviditetskvalme - men det betyr ikke at man bare er kvalm om morgenen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...