Isabellaa Skrevet 22. mai 2010 #1 Skrevet 22. mai 2010 Heihei alle sammen Jeg og sambo har bestemt oss for å begynne å prøve å få barn. Gleder meg masse til å starte på prøvingen, og håper alt klaffer fort :-D Har selvfølgelig masse jeg lurer på angående dette, da dette blir vårt første barn. Har brukt hormonellprevensjon i mange mange år, så lurer på om det tar lang tid før man kan få barn? har brukt alt fra p-piller til p-sprøyte å nå p-plaster. skal ta av siste plaster på mandag, å starter prøvingen raskt etter dette Har dere noen tips og råd for å få barn raskere? Etter første punkt er utført og man er gravid; hva bør man spise, hva bør man holde seg unna, hva kan man gjøre og ikke gjøre, do's and dont's osv. Fortell alt dere har av tips, triks, råd, erfaringer og historier :-D blir evig takknemelig for svar
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. mai 2010 #2 Skrevet 22. mai 2010 Vær så snill å ikke tolke dette som kritikk eller angrep, jeg spør kun av nysgjerrighet: Hvorfor velger dere å få barn før dere er gift?
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. mai 2010 #3 Skrevet 22. mai 2010 Heihei alle sammen Jeg og sambo har bestemt oss for å begynne å prøve å få barn. Gleder meg masse til å starte på prøvingen, og håper alt klaffer fort :-D Har selvfølgelig masse jeg lurer på angående dette, da dette blir vårt første barn. Har brukt hormonellprevensjon i mange mange år, så lurer på om det tar lang tid før man kan få barn? har brukt alt fra p-piller til p-sprøyte å nå p-plaster. skal ta av siste plaster på mandag, å starter prøvingen raskt etter dette Har dere noen tips og råd for å få barn raskere? Etter første punkt er utført og man er gravid; hva bør man spise, hva bør man holde seg unna, hva kan man gjøre og ikke gjøre, do's and dont's osv. Fortell alt dere har av tips, triks, råd, erfaringer og historier :-D blir evig takknemelig for svar http://matportalen.no/artikler/2010/5/1272962411.99 http://www.birthdiaries.com/diary/ http://www.klikk.no/foreldre/article260167.ece
Bestee Skrevet 22. mai 2010 #4 Skrevet 22. mai 2010 Vær så snill å ikke tolke dette som kritikk eller angrep, jeg spør kun av nysgjerrighet: Hvorfor velger dere å få barn før dere er gift? What?!
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. mai 2010 #5 Skrevet 22. mai 2010 Er akkurat såvidt blitt prøver selv, så jeg lurer også på MASSE! Har hørt rykter om slimløsende hostesaft som visstnok skal hjelpe på fortgangen. Men det tar jo litt tid før kroppen er i gang igjen(etter prevensjon) Håper det klaffer raskt for dere (og oss
Isabellaa Skrevet 22. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 22. mai 2010 Vi lever i 2010, å det er nesten ingen som gifter seg før barn lengre. Vi har iallefall ikke lyst til å gifte oss enda, og synes dette er noe barna kan være med på når de blir litt eldre. Takker for nyttige linker, skal lese igjennom dem :-) Åh, så herlig. Du får ha masse lykke til. Håper det klaffer fort for oss begge to nå :-D
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. mai 2010 #7 Skrevet 22. mai 2010 Vi lever i 2010, å det er nesten ingen som gifter seg før barn lengre. Vi har iallefall ikke lyst til å gifte oss enda, og synes dette er noe barna kan være med på når de blir litt eldre. Takker for nyttige linker, skal lese igjennom dem :-) Åh, så herlig. Du får ha masse lykke til. Håper det klaffer fort for oss begge to nå :-D Men hvordan kan dere være klare for barn når dere ikke er klare for ekteskap?
Fem Skrevet 22. mai 2010 #8 Skrevet 22. mai 2010 Men hvordan kan dere være klare for barn når dere ikke er klare for ekteskap? Vel.. det er mange som ikke ønsker å gifte seg i det hele tatt. Skal ikke de kunne få barn? Om man ikke ønsker å gifte seg, er ikke det det samme som at man ikke elsker partneren sin NOK til å gifte seg. Ekteskap passer ikke for alle. TS spurte om råd angående graviditet, så la oss heller svare på det, enn å stille spørsmål om hennes sivilstatus. Til TS: det ligger mange tråder her du kan lese i for råd. Og det finnes mange sider, som feks barn i magen ol. Tror det viktigste er å ikke stresse FOR mye. Man skal kose seg (!) og nyte denne tiden, selv om jeg skjønner at du er utålmodig! Når man bestemmer seg, vil man jo helst bli gravid med en gang Lev normalt, spis sunt, mosjoner regelmessig, og nyt hverandre. (Det er selvfølgelig mange gode råd å følge, som å lære sin egen kropp å kjenne slik at man vet når man har eggløsning) Er selv i gang med prøving, men prøver å ikke fokusere ALT for mye på dette. Sexen skal ikke bare dreie seg om dette. Da tror jeg vi mister noe på veien.. Ønsker deg og din kjære lykke til!!
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. mai 2010 #9 Skrevet 23. mai 2010 Vel.. det er mange som ikke ønsker å gifte seg i det hele tatt. Skal ikke de kunne få barn? Om man ikke ønsker å gifte seg, er ikke det det samme som at man ikke elsker partneren sin NOK til å gifte seg. Ekteskap passer ikke for alle. TS spurte om råd angående graviditet, så la oss heller svare på det, enn å stille spørsmål om hennes sivilstatus. Vel, nå skrev jo TS eksplisitt at hun hadde tenkt til å gifte seg i fremtiden men ikke ennå, så det gjorde jo plutselig hele svaret ditt meningsløst. Men for å svare på spørsmålet ditt: Situasjonen stiller seg helt anderledes hvis man ikke har tenkt til å gifte seg i det hele tatt. Å være mot ekteskapet som institusjon har jeg forståelse for. Jeg skrev i første innlegget mitt at det ikke var kritikk, kun nysgjerrighet. Jeg dømmer ikke valget TS tar, det er bare for meg veldig unaturlig, og lurte derfor på begrunnelsen for å ta det valget. Jeg mener selv at å få barn er en mye større avgjørelse enn ekteskap, og synes derfor det er rart at folk velger å få barn med en person de ikke klarer å love evig troskap til.
Bestee Skrevet 23. mai 2010 #10 Skrevet 23. mai 2010 Vel, nå skrev jo TS eksplisitt at hun hadde tenkt til å gifte seg i fremtiden men ikke ennå, så det gjorde jo plutselig hele svaret ditt meningsløst. Men for å svare på spørsmålet ditt: Situasjonen stiller seg helt anderledes hvis man ikke har tenkt til å gifte seg i det hele tatt. Å være mot ekteskapet som institusjon har jeg forståelse for. Jeg skrev i første innlegget mitt at det ikke var kritikk, kun nysgjerrighet. Jeg dømmer ikke valget TS tar, det er bare for meg veldig unaturlig, og lurte derfor på begrunnelsen for å ta det valget. Jeg mener selv at å få barn er en mye større avgjørelse enn ekteskap, og synes derfor det er rart at folk velger å få barn med en person de ikke klarer å love evig troskap til. Men det har jo ingenting med TS spørsmål å gjøre. Foreslår at du starter en egen tråd inne på samliv-/relasjoner-forumet dersom du lurer på dette.
LineGourmet Skrevet 23. mai 2010 #11 Skrevet 23. mai 2010 Vær så snill å ikke tolke dette som kritikk eller angrep, jeg spør kun av nysgjerrighet: Hvorfor velger dere å få barn før dere er gift?
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. mai 2010 #12 Skrevet 23. mai 2010 Du kan rulle så mye du vil, jeg mener det er et legitimt spørsmål.
Fem Skrevet 24. mai 2010 #13 Skrevet 24. mai 2010 Vel, nå skrev jo TS eksplisitt at hun hadde tenkt til å gifte seg i fremtiden men ikke ennå, så det gjorde jo plutselig hele svaret ditt meningsløst. Men for å svare på spørsmålet ditt: Situasjonen stiller seg helt anderledes hvis man ikke har tenkt til å gifte seg i det hele tatt. Å være mot ekteskapet som institusjon har jeg forståelse for. Jeg skrev i første innlegget mitt at det ikke var kritikk, kun nysgjerrighet. Jeg dømmer ikke valget TS tar, det er bare for meg veldig unaturlig, og lurte derfor på begrunnelsen for å ta det valget. Jeg mener selv at å få barn er en mye større avgjørelse enn ekteskap, og synes derfor det er rart at folk velger å få barn med en person de ikke klarer å love evig troskap til. Hun skrev ikke noe om det før spørsmålet ditt dukket opp. Og som jeg sa tidligere, det har jo ikke noe med saken å gjøre..
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. mai 2010 #14 Skrevet 24. mai 2010 Hun skrev ikke noe om det før spørsmålet ditt dukket opp. Og som jeg sa tidligere, det har jo ikke noe med saken å gjøre.. Nja.. Det er ikke direkte relatert kanskje, men TS laget et tråd om at hun skal lage barn. Jeg valgte så å spørre hvorfor. Jeg synes ikke jeg gikk så veldig langt off topic
Isabellaa Skrevet 25. mai 2010 Forfatter #15 Skrevet 25. mai 2010 Tilbake til prøvingen..... Tok av siste p-plaster på fredag, og har nå den såkalte bortfallsblødningen. Når kan jeg egentlig forvente eggløsning? Kan jeg regne ut fra bortfallsblødningen, eller må jeg vente på neste mensblødning? Har lest så mye forskjellig på internett, så er veldig usikker. Vet det er veldig forskjellig fra kvinne til kvinne, men hvor fort kan man bli gravid etter hormonprevensjon? hva er deres erfaringer? Gleder meg sånn til å få en spire i magen. Har så lyst til å starte å shoppe babyklær å utstyr allerede nåå :rødme:
Isabellaa Skrevet 26. mai 2010 Forfatter #16 Skrevet 26. mai 2010 Ingen som vet? Startet forresten på Folat i dag, så nå er jeg forberedt
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. mai 2010 #17 Skrevet 26. mai 2010 Tilbake til prøvingen..... Tok av siste p-plaster på fredag, og har nå den såkalte bortfallsblødningen. Når kan jeg egentlig forvente eggløsning? Kan jeg regne ut fra bortfallsblødningen, eller må jeg vente på neste mensblødning? Har lest så mye forskjellig på internett, så er veldig usikker. Vet det er veldig forskjellig fra kvinne til kvinne, men hvor fort kan man bli gravid etter hormonprevensjon? hva er deres erfaringer? Gleder meg sånn til å få en spire i magen. Har så lyst til å starte å shoppe babyklær å utstyr allerede nåå :rødme: Hvis man har en 28 dagers syklys kan man visst anta at EL er ca 14 dager før neste mens tror jeg det er... Dette varierer jo litt fra person til person da. Hvis man ikke er sikker på alt det derre med syklusen kan det hjelpe å bruke en fertilitetskalkulator som f.eks http://www.fertilityfriend.com/ for å få litt oversikt. Vet ikke om man kan regne fra bortfallsblødningen for det er jo ikke en "ekte" mens. Man kan jo i teorien bli gravid med en gang (og helst vil man jo bli gravid i går når man først har bestemt seg for å prøve Men ofte kan det ta noen mnd og opptil et halvt år å få p-pillene ut av kroppen og fått stabilisert EL og TR. Man kan visst ha TR uten eggløsning nemlig... Jeg kjenner folk som har brukt alt fra noen få mnd til et halvt år og enda litt før de ble gravide! Jøye meg, blir helt svett av alt man må finne ut av jeg! (er akkurat blitt prøver selv) Lykke til!
Isabellaa Skrevet 31. mai 2010 Forfatter #18 Skrevet 31. mai 2010 Da har vi startet prøvingen for fullt blir spennende å ta en test i slutten av måneden Hååper sånn på positiv :rødme:
Gjest AnonymBruker Skrevet 15. juni 2010 #19 Skrevet 15. juni 2010 Har hørt rykter om slimløsende hostesaft som visstnok skal hjelpe på fortgangen. Hæ? Slimløsende hostesaft? Som i en vanlig hostesaft fra apoteket? Hvordan hjelper det på å bli gravid? :klø:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå