mee mee Skrevet 21. mai 2010 #1 Skrevet 21. mai 2010 Jeg og samboer skal på vår første ferie sammen til høsten. Vi har veldig lyst å dra til Italia, men da ikke til "storbyene". Vi har lyst å være på en plass som ikke har blitt for turistinfisert rett og slett. Gjerne en liten by i nærheten av landsbyen, for vi vil besøke vingårder også. Men vi tenke å dra innom Roma for en dag eller to også. Er det noen som har tips til oss hvor vi burde undersøke? Takker for svar!
Strenge Frk.Gerd Skrevet 22. mai 2010 #2 Skrevet 22. mai 2010 Til høsten så kan Cinque terre funke (ved geneoa kysten), men dette er en serie med små landsbyer fordelt over en masse klipper. Veldig vakkert, og lite turister på høsten. Ellers så synes jeg Verona er en vakker by.
MissStiles Skrevet 22. mai 2010 #3 Skrevet 22. mai 2010 I fjor var jeg og en kamerat i en liten by, Rapallo. Ca 2 timer sør for Milano. Veldig koselig og sjarmende by.
gard Skrevet 22. mai 2010 #4 Skrevet 22. mai 2010 Hei Kona og jeg hadde en veldig flott tur til Italia for et par år siden. Vi begynte i Firenze og dette er en by som er flott men som er veldig travel pga alle turistene. Men en kan gjemme seg litt vekk hvis en bare går litt bort fra hovedgatene ;-) Her er et reisebrev som jeg laget: http://gardkarlsen.com/florence_italy_travelogue.htm Etter oppholdet i Firenze leide vi en bil og kjørte sørover til Toscana eller nærmere bestemt Chianti området. Her leide vi et rom på en gammel gård nær den lille byen Castellina in Chianti. Dette er en liten landsby men de har noen gode restauranter og det er også kort vei til både vingårder, til Siena, til Greve osv. Her er et reisebrev http://gardkarlsen.com/tuscany_italy_travelogue.htm Roma er også flott forresten men der er det også godt med turister :-) Men her er et reisebrev i tilfelle dere skal innom der også: http://gardkarlsen.com/rome_italy.htm Ta kontakt hvis du har noen spørsmål :-)
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. mai 2010 #5 Skrevet 22. mai 2010 Jeg anbefaler Bologna - det er en veldig hyggelig by med få turister (spesielt om høsten) men alt det man gjerne vil ha når man drar til Italia: Middelalder, mat, pensjonister som flørter med deg og det hele. Man kan enkelt dra på dagsturer til Parma, Ferrara, Ravenna, Modena, San Gimignano, Venezia (men da må man stå opp tidlig), Firenze og det hele. Vingårder er ikke noe problem, men merk at området er mer kjent for mat enn for vin:) SAS flyr dit via København, alternativt kan man fly til Roma og ta Eurostaroget nordover (ca fire timer). Et annet alternativ er å dra til Umbria, for eksempel base i Perugia og dra til steder som Assisi, Orvieto osv. Da er man også nærmere Roma, selv om toget kan være litt kronglete dit hvis man ikke har bil.
frklykke Skrevet 24. mai 2010 #6 Skrevet 24. mai 2010 Finn en agriturismo litt unna storbyene, så går det alltids ann å ta tog eller leie bil derifra
Gjest gjestdeluxe Skrevet 24. mai 2010 #8 Skrevet 24. mai 2010 Jeg anbefaler Venezia om høsten. Da er turisthordene vekk og livet i Venezia er herlig. Dyrt, men verdt en tur.
Lillefruen Skrevet 24. mai 2010 #9 Skrevet 24. mai 2010 I sommer skal jeg til en norsk vingård i Italia. Den heter Tenuta il Sogno, og drives av et norskt ektepar. Gleder meg veldig!! Tror det er verdt et besøk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå