Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nå, etter fyllte 30 fått kviser...

Mye kviser, i ansikt og øvre del av rygg. non få på brysetet, og ofte i hodet...

Som tenåring og ung voksen har jeg praktisk talt aldri hatt kviser. en og annen "guling", men det var sjelden. Nå er det gule myke kviser, harde klumper, begge deler og det som verre er.

Er det noen som kan dele tips til å bli kvitt dem?

Kostholdet er bra, mye grønt, lite sukker og fjas.

Ingen hormonelle endringer av noe slag.

Bruker ikke sminke, (i snitt sminker jeg med 5-6 ganger pr år....)

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hmm, mulig du bare må snakke med en lege!

Men har lest forskjellige steder at det kunne være lurt å rense huden ofte!

http://www.klikk.no/mote/skjonnhet/article458755.ece

Slike husmorstips er fullstendig ubrukelige. Å rense huden hjelper sjelden for de som virkelig er plaget med kviser.

Ta en tur til legen du, TS.

Skrevet

Jeg er 30 om noen dager, ¨å er også plaget med endel kviser, spesielt i ansiktet. Ble faktisk litt bedre nå i vår da jeg byttet ut min fondation! Jeg brukte Dior sin forever fondation..nå bruker jeg Revelon sin colur stay fondation. Mindre kviser!!! Jeg skulle nok også vært en tur hos hudlege, men utsetter og utsetter siden det er så langt dit. Snakk med legen din....å ikke vask ansiktet flere ganger om dagen. Dette gjør at huden bare blir enda mer irritert.

Håper det ordner seg :kaffekopp:

Skrevet

Hei, er litt yngere enn deg, men opplevde akkurat det samme da jeg var ca 20 (for 4 år siden). Hadde ingen kviser eller hudproblemer i tenårene, men da jeg fylte 20 dukket de plutselig opp på ryggen (som var værst) og på brystet og i ansiktet. Prøvde forst alt av kjerringråd (som å skylde ryggen etter å ha brukt balsam, kutte ned på sukker og fett og liknende) og basiron (som ikke virket). Prøvde også solarium for å tørke dem ut, det hjalp litt.

Så gikk jeg til legen, som sa jeg hadde for mye av et eller annet hormon, og fikk Diane p-piller. Alt ble borte innen 3 måneder, har fremdeles en kvise her og der innimellom, men ingenting i nærheten av hva som var. Etter to år byttet jeg merke til et som ikke egentlig skullehindre kviser, men har ikke hatt noen problemer siden.

Om du ikke vi gå på hormonelle preparater, bør du få en henvisning til hudlege som kan gi deg en spesiell type antibiotika mot akne, men den kan du bare ta på høsten eller vinternfordi den gjør deg veldig sensitiv til lys. Lykke til, håper det går over, og gå til legen. Dette er en ubalanse i kroppen som man ikke kan spise eller rense seg ut av, dessverre.

Håper du også blir kvitt problemene dine! :)

Gjest lolita___
Skrevet

Hei, er litt yngere enn deg, men opplevde akkurat det samme da jeg var ca 20 (for 4 år siden). Hadde ingen kviser eller hudproblemer i tenårene, men da jeg fylte 20 dukket de plutselig opp på ryggen (som var værst) og på brystet og i ansiktet. Prøvde forst alt av kjerringråd (som å skylde ryggen etter å ha brukt balsam, kutte ned på sukker og fett og liknende) og basiron (som ikke virket). Prøvde også solarium for å tørke dem ut, det hjalp litt.

Så gikk jeg til legen, som sa jeg hadde for mye av et eller annet hormon, og fikk Diane p-piller. Alt ble borte innen 3 måneder, har fremdeles en kvise her og der innimellom, men ingenting i nærheten av hva som var. Etter to år byttet jeg merke til et som ikke egentlig skullehindre kviser, men har ikke hatt noen problemer siden.

Om du ikke vi gå på hormonelle preparater, bør du få en henvisning til hudlege som kan gi deg en spesiell type antibiotika mot akne, men den kan du bare ta på høsten eller vinternfordi den gjør deg veldig sensitiv til lys. Lykke til, håper det går over, og gå til legen. Dette er en ubalanse i kroppen som man ikke kan spise eller rense seg ut av, dessverre.

Håper du også blir kvitt problemene dine! :)

bruker du diane forsatt?

Skrevet

bruker du diane forsatt?

Nei, bytta etter ca to år. Nå har jeg en som heter mercilon, som egentlig ikke skal ha noen effekt på huden, men jeg har vært heldig og kvisene har ikke kommet tilbake. Det var legen som anbefalte å bytte, hvis ikke hadde jeg bare fortsatt på diane.

=)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

jeg er 30 og hadde kviser til jeg var 27 ca, da sluttet jeg på p-piller og kvisene forsvant nærmest på dagen og har aldri kommet tilbake. Nå er det slik at folk kommenterer hvor fin hud jeg har, ganske rart for et tidligere plaget kvisefjes :)

Gjest lolita___
Skrevet

Nei, bytta etter ca to år. Nå har jeg en som heter mercilon, som egentlig ikke skal ha noen effekt på huden, men jeg har vært heldig og kvisene har ikke kommet tilbake. Det var legen som anbefalte å bytte, hvis ikke hadde jeg bare fortsatt på diane.

=)

går på diane sluttet en periode og da poppa de ut igjen mer akne kviser,så jeg startet med diane igjen.Kvisene er her forsatt:(Slet du med kviser etter at du sluttet??

Skrevet

Det er ikke særlig gøy med fjortisshud i voksen alder!

Jeg gikk på Diane i mange år, og det hjalp veldig, når jeg sluttet kom det tilbake, men etter en periode ble det litt bedre.

Nå bruker jeg bruker Medibac serien fra Dermalogica, den er for "voksen" problemhud, og fungerer veldig godt for meg. Jeg får ofte flere store utbrudd, og ekstra mye rundt mensentider.

Jeg så et godt tips her inne for en stund siden, nemlig å kjøpe et reisekit når man skal prøve seg på en ny hudpleie serie, da får man prøvd litt av alt og slipper å bruke masse penger på noe som muligens ikke passer for deg.

Medibac reisekit får du kjøpt Her

Skrevet

Tror nok det lureste er å gå til lege ja. Selv bruker jeg produkter herfra http://www.botanicals.co.uk/ fordi jeg får kviser når huden blir for tørr og får for lite fukt/fett i tillegg til at huden er veldig sensitiv. Produktene herfra er veldig milde, og endelig noe som jeg tåler. Men jeg tror det du bør gjøre er å finne ut grunnen til at du får mye kviser, for det finnes så mange produkter og behandlinger der ute, og feil sort kan bare gjøre problemet verre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...