Gå til innhold

Vanlig arbeidstaker fulltid, og enkeltmannsforetak

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen regler som forhindrer meg fra å jobbe i med mitt enkeltmannsforetak,om jeg blir sykemeldt fra min daglige jobb.

Er det noen som vet noe om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sykemeld deg 70% (eller hva som passer) hvis legen mener du kan jobbe med andre ting enn din daglige jobb.

Er du 100% sykemeld kan du selvfølgelig ikke jobbe noen andre steds heller, da er du ikke 100% syk.

Skrevet

Jeg var 100 % sykemeldt fra jobben, men kunne allikevel jobbe som støttenkontakt en kveld i uka. Legen sa det var helt greit, hvis jeg orket det selv.

Gjest Krizzy
Skrevet

Du kan fint være 100% syk fra fulltidsjobben din, men gå på jobb som selvstendig næringsdrivende :)

Det er to arbeidsforhold, og dersom du var sykmeldt fra begge skulle du hatt to sykmeldinger.

Det eneste folketrygdloven krever da er at du opplyser om at du har to arbeidsforhold (arbeidstaker og selvstendig), men kun er sykmeldt fra det ene :)

Skrevet

Du kan fint være 100% syk fra fulltidsjobben din, men gå på jobb som selvstendig næringsdrivende :)

Det er to arbeidsforhold, og dersom du var sykmeldt fra begge skulle du hatt to sykmeldinger.

Det eneste folketrygdloven krever da er at du opplyser om at du har to arbeidsforhold (arbeidstaker og selvstendig), men kun er sykmeldt fra det ene :)

Tja, det er i prinsippet ikke noe veien for å være sykemeldt fra én av to jobber, men da kan du ikke bruke den tiden du egentlig skulle jobbet i jobben du er sykemeldt fra, til å skaffe inntekt i den andre. Poenget med en sykemelding er jo at du er arbeidsufør. Det bør være en god grunn til det dersom du er sykemeldt fra den ene jobben og ikke den andre - er du for eksempel generelt utmattet og trenger å jobbe halvt, skal du sykemeldes halvt fra begge. Dersom du har ryggproblemer og har én fysisk jobb og én rolig jobb, er det derimot greit å sykemeldes kun fra den ene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...