Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Sliter voldsomt med svette under armene, og vurderer enten botox eller fjerning av svettekjertlene her. Er det noen med erfaringer der ute som har lyst til å dele disse? Lurer også på om det er mulig å gå til fastlege slik at man ikke må betale alt selv, men kun egenandel? Mener jeg har lest noe om dette.

Tusen takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har prøvd å fettsuge svettekjertlene to ganger, men resultatet ble ikke helt vellykket. Jeg bruker aliminiumsklorid under armene en gang i uken, det stopper all svetting :)

Botox fungerer i noen mnd og er veldig dyrt. Jeg har snakket med fler leger som ikke synes dette er noe god løsning, er få som benytter seg av det i lengden.

I verste fall kan man snitte opp armhulen og ta det ut på den måten. (det er ikke en operasjon som blir anbefalt)

Du betaler kun egenandel om du utfører dette på sykehus og legen henviser deg.

Skrevet (endret)

http://forum.kvinneguiden.no/?showtopic=487240

Les denne tråden :) Den handler om det samme :)

Jeg har fått botoxbehandlig for svette i armhulene... første behandlingen varte vel i ca 9 mnd på meg... så fikk jeg ny og den har vart 14mnd til nå og jeg føler enda ikke jeg trenger en ny :) :)

Jeg gikk til fastlege og ble henvist vidre til sykehuset og måtte bare betale en egenandel på ca 300kr for behandlingen :)

Jeg er ihvertfall veldig fornøyd :jepp:

Endret av dinedama
Skrevet

Jeg har fått botoxbehandlig for svette i armhulene... første behandlingen varte vel i ca 9 mnd på meg... så fikk jeg ny og den har vart 14mnd til nå og jeg føler enda ikke jeg trenger en ny :) :)

Jeg gikk til fastlege og ble henvist vidre til sykehuset og måtte bare betale en egenandel på ca 300kr for behandlingen :)

Vil det hjelpe for svette på hender og føtter også ? ... :sjenert:

Skrevet

Akkurat det vet ikke jeg... Du får spørre en lege om det :)

Skrevet

Man kan hvertfall sette botox i håndflatene for å påvirke svetting.

Skrevet

man kan ikke slutte å svette for alltid, det må ut et sted, så dere kan ikke unngå det.

Skrevet

Fikk du dekket botox? Tar de botox på sykehuset? Trodde dette var noe de gjorde på ellipseklinikken...Hvis du fikk det dekket, høres det veldig bra ut, for det er jo ganske dyrt.

Skrevet

Vil det hjelpe for svette på hender og føtter også ? ... :sjenert:

Det lurer jeg også på :sjenert: Finnes det ikke noe aluminiumsklorid til hender og føtter da? Har prøvd stop 24, syntes ikke det hjalp noe...

Skrevet

Fikk du dekket botox? Tar de botox på sykehuset? Trodde dette var noe de gjorde på ellipseklinikken...Hvis du fikk det dekket, høres det veldig bra ut, for det er jo ganske dyrt.

Jeg fikk dekket det ja :jepp:

Egentlig var jeg satt opp til konsultasjon for å få operert vekk svettekjertlene under armene, men legene hadde nettopp fått snusen i botoxbehandlingen på det sykehuset jeg var på så de spurte om jeg var villig til å prøve det først... :)

Nå vet ikke jeg hvor elipseklinikken er, men der jeg har gjort dette er nord i landet så her har vi ikke så mange fancye klinikker ;) Da blir det gjerne slik at det utføres på sykehus... men om de gjør det på alle sykehus vet jeg ikke...

Skrevet

Det lurer jeg også på :sjenert: Finnes det ikke noe aluminiumsklorid til hender og føtter da? Har prøvd stop 24, syntes ikke det hjalp noe...

Har du prøvd aliminiumsklorid da? Kanskje litt sterkt, men hør på apoteket....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...