Gjest Rettpåsak Skrevet 21. mai 2010 #1 Skrevet 21. mai 2010 Hei. I det siste så har jeg slitt med å sove pga at det er så varmt i leiligheten hvor jeg sover. Vanligivs så er det 24 grader inne imens det f.eks er 16 grader ute. Bor i en loftsleilighet. Har prøvd å åpne vinduene, men da våkner det går ikke pga mye støy ute. Tenkte litt på å bruke vifter, men de bråker så mye. Noen som vet om en lydlås måte å få ned temperaturen på? (helst ned til 14-1 5 grader). Hvor mye vil en helt stillegående aircondition til en 30kvadratmeter stor leilighet koste?`
Gjest Eurodice Skrevet 21. mai 2010 #2 Skrevet 21. mai 2010 Hei. I det siste så har jeg slitt med å sove pga at det er så varmt i leiligheten hvor jeg sover. Vanligivs så er det 24 grader inne imens det f.eks er 16 grader ute. Bor i en loftsleilighet. Har prøvd å åpne vinduene, men da våkner det går ikke pga mye støy ute. Tenkte litt på å bruke vifter, men de bråker så mye. Noen som vet om en lydlås måte å få ned temperaturen på? (helst ned til 14-1 5 grader). Hvor mye vil en helt stillegående aircondition til en 30kvadratmeter stor leilighet koste?` Jeg vet ikke noe om priser på luftkjølingsanlegg. Det jeg ville foreslå for deg, er at du bruker ørepropper, "sov-i-ro". De er myke og elastiske og demper lyder effektivt. Da kan du sove med vinduet åpent også, så blir det ikke knallvarmt inne hos deg.
Nausicaä Skrevet 22. mai 2010 #3 Skrevet 22. mai 2010 Om leiligheten din har flere rom, kan du jo for eksempel ha viduet på vid gap på soverommet noen timer før du legger deg - slik at det blir kjølig. Og evt. ha vinduet åpent i et annet rom enn der du sover. Bor også i loftsleiliget (med velux-vinduer!) og kjenner til varmen om sommeren. Gardiner hjelper også litt.
Cata Skrevet 22. mai 2010 #4 Skrevet 22. mai 2010 (endret) Fra ca. 4000 kr. ..... (Men vet ikke om den er stillegående.) Endret 22. mai 2010 av Cata
Grønt blad Skrevet 22. mai 2010 #5 Skrevet 22. mai 2010 Om leiligheten din har flere rom, kan du jo for eksempel ha viduet på vid gap på soverommet noen timer før du legger deg - slik at det blir kjølig. Og evt. ha vinduet åpent i et annet rom enn der du sover. Bor også i loftsleiliget (med velux-vinduer!) og kjenner til varmen om sommeren. Gardiner hjelper også litt. Jeg anbefaler det samme. La gardinene være trukke for på soverommet om dagen, spesielt hvis du har sol inn på soverommet. Noen timer før du legger deg/utpå ettermiddagen lufter du godt med garndinene fratrukket. La gjerne et annet vindu også stå oppe slik at det blir gjennomtrekk.
Gjest Rettpåsak Skrevet 22. mai 2010 #6 Skrevet 22. mai 2010 Jeg vet ikke noe om priser på luftkjølingsanlegg. Det jeg ville foreslå for deg, er at du bruker ørepropper, "sov-i-ro". De er myke og elastiske og demper lyder effektivt. Da kan du sove med vinduet åpent også, så blir det ikke knallvarmt inne hos deg. Hører støy utenfra selv om jeg bruker ørepropper. Øreproppene kan kun ta støy som er under rundt 33 desibel. Tror det beste hadde vært å få tak i ei aircondition takvifte. I hvilke butikker i Oslo kan jeg eventuelt finne det? Har hørt at takvifte aircondition er den mest støyvennlige.
Champagne Skrevet 22. mai 2010 #7 Skrevet 22. mai 2010 Jeg har gulvvifte hos meg om sommeren, og den lager en ganske diskré svusje-lyd, så ørepropper funker nok mot den. Jeg synes den er ganske søvndyssende, jeg! Men; jeg bekymrer meg litt for at den kan ta fyr mens jeg sover..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå