Gjest AnonymBruker Skrevet 21. mai 2010 #1 Skrevet 21. mai 2010 hei! har fått så tørt og slitt hår, dels pga mye rettetang og produkter, dels pga værforandring, nå som sola er kommet osv. i går lagde jeg en ordentlig mikstur av peppermynte, jojoba, mandel og kokosolje til håret mitt ( jepp , der får dere også noen tips gitt! ) og renset med naturlige gode produkter både sjampo og balsamn. men likevel ga det ikke det resultatet jeg forventet. trenger en god hårkur! og jeg skal ut i morgen! så hva kan jeg lage av hårkur med ingredienser jeg har hjemme , som garantert vil funke hvis jeg lar den sitte utover kvelden? vil at det skal se mindre frizzy ut osv. takker så mye for svar.
Gjest LineaKristine Skrevet 21. mai 2010 #2 Skrevet 21. mai 2010 http://www.billigbeauty.com/articles/28/1/Finere-har/Page1.html Sjekk denne linken :D
Antlers Skrevet 21. mai 2010 #3 Skrevet 21. mai 2010 Kjapt og enkelt: Vask håret med shampoo. Bland honning med balsam og la det sitte i håret som en kur en god stund. Skyll og tørk. Min favoritt: Bland honning med vann og tilsett et par spiseskjeer med olje (her kan du velge ettersom hva du foretrekker, men jeg bruker extra virgin til denne blandingen). Dette blir veldig flytende, men du skal altså dynke håret i denne blandingen og deretter pakke det inn. Clingfilm er fint, men jeg bruker som regel bare en vanlig plastpose, et hårbånd rundt og surrer et håndkle rundt det hele. Det som er cluet med denne metoden er at det skal gjøres før du vasker håret. Om det er skittent har ingenting å si, men det skal påføres på tørt hår. Sitt med blandingen i så lenge du vil. Minst èn time for god effekt. Skyll av i dusjen og vask deretter som normalt med shampoo og balsam. Honning gjør håret litt tyngre, slik at hårstråene oppfører seg bedre, men det gir samtidig et slags volum så du slipper at alt ligger klistret inntil hodet. OBS: Honning kan ha en svak lysnende effekt (snakker kanskje om en halv nyanse etter flere gangers bruk), så om du vil unngå dette bør du varme honningen i microbølgeovnen i 15 sekunder først.
sophiaM Skrevet 21. mai 2010 #4 Skrevet 21. mai 2010 Det finnes ingen kur som vil fikse slitt hår, uansett hvor mye penger den koster. Og i hvertfall ikke som kan gjøre det glansfult på en dag .. For å bl kvitt det ødelagte ditt er det eneste du kan gjøre å klippe det av, noe som for de fleste jenter er ganske uaktuelt. Eller så må du nok smøre deg med tolmodighet, og pleie håret ditt ed gode produkter fra frisøren, mens du venter på at nytt friskt hår skal vokse ut igjen. På den andre siden, det jeg KAN hjelpe deg med er å anbefale en god hårkur, kalt Redken Deep Fuel (fra den blå redken serien), som du kan kjøpe her : (billigere enn hos frisører i norge) lookfantastic
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. mai 2010 #5 Skrevet 21. mai 2010 Det finnes ingen kur som vil fikse slitt hår, uansett hvor mye penger den koster. Og i hvertfall ikke som kan gjøre det glansfult på en dag .. For å bl kvitt det ødelagte ditt er det eneste du kan gjøre å klippe det av, noe som for de fleste jenter er ganske uaktuelt. Eller så må du nok smøre deg med tolmodighet, og pleie håret ditt ed gode produkter fra frisøren, mens du venter på at nytt friskt hår skal vokse ut igjen. På den andre siden, det jeg KAN hjelpe deg med er å anbefale en god hårkur, kalt Redken Deep Fuel (fra den blå redken serien), som du kan kjøpe her : (billigere enn hos frisører i norge) lookfantastic JOJOJOJO jeg har klippet tuppene mine i går, kjære deg! Men det som freaker meg ut er at det ikke er godt nok as.. det ekke godt nok. trenger en siste god finish, nemlig en god, rik pleie. MEN siden jeg har brukt oljer osv i går og vaska det vekk, er det best å forholde seg til naturlige produkter fremfor KMS hårkur (det eneste jeg har tilgjengelig akkurat nå? )
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. mai 2010 #6 Skrevet 21. mai 2010 Kjapt og enkelt: Vask håret med shampoo. Bland honning med balsam og la det sitte i håret som en kur en god stund. Skyll og tørk. Min favoritt: Bland honning med vann og tilsett et par spiseskjeer med olje (her kan du velge ettersom hva du foretrekker, men jeg bruker extra virgin til denne blandingen). Dette blir veldig flytende, men du skal altså dynke håret i denne blandingen og deretter pakke det inn. Clingfilm er fint, men jeg bruker som regel bare en vanlig plastpose, et hårbånd rundt og surrer et håndkle rundt det hele. Det som er cluet med denne metoden er at det skal gjøres før du vasker håret. Om det er skittent har ingenting å si, men det skal påføres på tørt hår. Sitt med blandingen i så lenge du vil. Minst èn time for god effekt. Skyll av i dusjen og vask deretter som normalt med shampoo og balsam. Honning gjør håret litt tyngre, slik at hårstråene oppfører seg bedre, men det gir samtidig et slags volum så du slipper at alt ligger klistret inntil hodet. OBS: Honning kan ha en svak lysnende effekt (snakker kanskje om en halv nyanse etter flere gangers bruk), så om du vil unngå dette bør du varme honningen i microbølgeovnen i 15 sekunder først. jøss, men så herlig. men da bruker man egentlig mer balsam her da.. gjør honning virkelig nytten? og hvilken hårtype har du? for jeg har krøllete, mørkebrunt, til tider, tørt hår.
Rumohra Skrevet 21. mai 2010 #7 Skrevet 21. mai 2010 JOJOJOJO jeg har klippet tuppene mine i går, kjære deg! Men det som freaker meg ut er at det ikke er godt nok as.. det ekke godt nok. Hehe. Hvis hele håret ditt er slitt hjelper det ikke så mye å bare ta tuppene. Greit at tuppene kan være slitt og derfor virke enda tørrere, men dersom du i lang tid har "mishandlet" håret med produkter og varmebehandling kan hele håret fort være like slitt som tuppene. Det er dessverre ikke så mye du får gjort med det håret du har nå, hår kan ikke repareres.
Antlers Skrevet 21. mai 2010 #8 Skrevet 21. mai 2010 jøss, men så herlig. men da bruker man egentlig mer balsam her da.. gjør honning virkelig nytten? og hvilken hårtype har du? for jeg har krøllete, mørkebrunt, til tider, tørt hår. Honning er fint for alle hårtyper, men er spesielt bra for tørt og slitt hår. Jeg har tykt, askeblondt hår med masse fall i, og kan til tider få tørre tupper. Som noen sa over her - ødelagt hår kan du ikke gjøre så mye med, bortsett fra å kamuflere skaden. Det som dog er viktig å huske på er at håret kan se slitt og skadet ut uten å egentlig være det. Det kan være snakk om rester som sitter igjen, og når du får vasket ut dette med en renseshampoo (eller natron blandet ut i vann som jeg bruker) vil håret se normalt og sunt ut igjen. Fuktighet er alfa og omega for krøller. Du kan fort få frizz (aner ikke hva det heter på norsk) om du ikke bruker riktige produkter. Svært mange med krøller merker stor forbedring om de vasker kun med balsam - den såkalte balsammetoden. Da må du helst bruke en balsam uten silikoner, som f.eks Coop sin. Siden du har krøller vil det også være best for deg å kjemme håret i dusjen, mens det er fult av balsam eller kur. Kjemmer du når det er tørt er det stor fare for at det blir frizzy, samt at du ødelegger det naturlige krøllmønsteret ditt.
einna Skrevet 21. mai 2010 #9 Skrevet 21. mai 2010 og når du får vasket ut dette med en renseshampoo (eller natron blandet ut i vann som jeg bruker) vil håret se normalt og sunt ut igjen. Kan du fortelle hvordan du bruker natron som renseshampo?
Antlers Skrevet 21. mai 2010 #10 Skrevet 21. mai 2010 Kan du fortelle hvordan du bruker natron som renseshampo? Da tar jeg bare en gammel shampooflaske som jeg på forhånd har vasket, heller i to spiseskjeer med natron og blander ut dette med varmt vann slik at natronet løser seg opp. Jeg påfører blandingen i vått hår og lar det virke en liten stund. Pass på at du har nok vann i shampooflasken til at det dekker håret ditt. Det virker forresten som om det er mange som sliter litt med å skille baking powder fra baking soda, men natron er altså det rette å bruke, ikke bakepulver. Ikke at det er farlig å bruke bakepulver, men det er ikke det beste for håret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå