Gå til innhold

Hvem røyker inne?

68 stemmer

1. 1. Røykes det innendørs hjemme hos deg?

• Nei, aldri.
      45
    • Ja, hele tida.
      1
    • Ja, men kun i en begrenset del av huset.
      6
    • Ja, men kun sjelden, som til fest eller spesielle anledninger.
      9
    • Ja, men da ut gjennom et vindu eller under kjøkkenvifta.
      4
    • Annet.
      1

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det er vanskelig å få dekket alle eventuelle ordninger i forhold til røyking på en avstemming, så kom gjerne med utfyllende svar i tråden.

Hos oss røykes det aldri. Vi som bor her røyker ikke i det hele tatt (samboer har røkt, sluttet for noen år siden), så det er naturlig for oss å ha et røykfritt hjem. Ingen spør om det er lov heller, det faller seg naturlig for folk å gå ut på verandaen eller trappa for å ta en røyk.

Jeg kjenner nesten ingen som tillater røyking inne. En eldre dame jeg kjenner pleier å røyke ut gjennom vinduet på et utvalgt rom i huset, så røyklukta sprer seg ikke til resten av huset.

Hvordan er det hjemme hos deg og i din krets?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Røyker overhodet ikke inne. Røyka i 16 år fram til jeg slutta for 3 år siden, nå har jeg helt avsmak på røyk. Synes det er skikkelig kvalmende lukt når folk røyker inne, men dette kjente jeg jo ikke selv da jeg røyka.

Min svigermor røyker inne, og jeg synes det er forferdelig å besøke henne. Det morsomme er at hun røyker under kjøkkenvifta når vi er til stede, og tror det hjelper. Men det gjør det IKKE.

Skrevet

Ingen av oss røyker, og ingen andre som er på besøk spør om de får lov til å røyke. "Hjemme" røyker mamma, men hun må røyke innendørs.

Tror kanskje jeg vet om to-tre stykker som røyker innendørs og er like forferdelig å dra på besøk hos dem hver gang. En ting er røyklukten, men luften som får røykedrag over seg gjør luftkvaliteten ille..

Skrevet

I mitt hus er det ingen som røyker, og det vil aldri være aktuelt å la folk som er på besøk røyke inne. Hvis de absolutt må røyke får de komme seg på trappa eller verandaen.

Har en "svigerbestemor" som røyker inne hos seg. Hun måtte nettopp ha et vaskebyrå til å vaske ned leiligheten sin pga misfarge på veggene.

Gjest Huffsa
Skrevet

Hjemme hos meg røykes det så og si aldri inne. En sjelden gang skjer det jo, men det er kanskje 2 ganger i året. Nå f.eks røyker jeg i terassedøren så noe går jo inn pga jeg går på krykker og sliter å komme meg helt ut.

Kjæresten min røyker inne overalt hos seg.. Men når jeg er der får han ikke lov til å røyke på kjøkkenet og soverommet. Men alt er "åpent" så røyken går dit uansett (er ikke dør til kjøkken eller soverom).

Jeg røyker inne der jeg har mulighet til å røyke inne, men går innimellom ut fordi det blir så ekkel luft om 4stk røyker samtidig..

Skrevet

Vi røyker inne, og kunne ikke tenke meg å gå ut i kulden bare for å røyke. Er jo ikke noe koselig...

Nå har vi ikke barn, og både jeg og sambo tøyker, så vi plager ingen.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

En eldre dame jeg kjenner pleier å røyke ut gjennom vinduet på et utvalgt rom i huset, så røyklukta sprer seg ikke til resten av huset.

Jeg lurer på om ikke den dama er naboen min :gjeiper:

Her røyker naboene på verandaen under, og jeg kan nesten aldri ha vinduet mitt åpent uten at det siver inn røykstank.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg røkte inne før. Nå har jeg imidlertid vært røykfri i nesten ett år. Deilig å slippe stanken inne til enhver tid. Men jeg har ikke blitt hysterisk i forhold til røyk og røykere av den grunn, så når jeg en sjelden gang har fest, får gjestene lov til å røyke inne hos meg. :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg røkte inne før. Nå har jeg imidlertid vært røykfri i nesten ett år. Deilig å slippe stanken inne til enhver tid. Men jeg har ikke blitt hysterisk i forhold til røyk og røykere av den grunn, så når jeg en sjelden gang har fest, får gjestene lov til å røyke inne hos meg. :)

Mener du at man er hysterisk hvis man ikke tillater røyk i sitt eget hjem?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Mener du at man er hysterisk hvis man ikke tillater røyk i sitt eget hjem?

Nei, ikke nødvendigvis. Men jeg vet at en del eks-røykere blir veldig fanatiske i forhold til alt som har med røyk og røykere å gjøre. Men da dreier det seg som regel om mer enn det å nekte røyking inne. Slike folk føler intenst behov for å kommentere andres røyking til enhver tid. Slik er ikke jeg.

Jeg forstår ikkerøykere som ikke tillater røyking inne. At jeg tillater det, er et valg jeg selv har gjort.

Gjest SmallTalk
Skrevet

Hverken jeg eller samboeren røyker, og det er da naturlig at huset er helt røykfritt. Ingen som har problemer med det.

Mamma og pappa er røykere. De røyker ute uansett vær og temperatur, og slik har det vært de siste 20 åra. Om det er -30 eller + 30 grader ute spiller ingen rolle, ettersom det ikke lenger er naturlig for dem å fyre seg opp en røyk inne.

I mine øyne er det latskap å ikke gidde å gå ut for å røyke.

Gjest Agurkolat
Skrevet

Vi røyker begge inne, men bare i stua, og noen ganger på kjøkkenet. Var en kompis av meg som røykte overalt i huset sitt, til og med på soverommet, kjedeleg lukt som setter seg i klede og sengetøy..

Går gjerne ut og røyker viss eg har besøk, og liker og sitte ute om sumaren..

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Hvordan er det hjemme hos deg og i din krets?

Der er røyking et ikke-tema: ingen røyker. Det er uaktuelt med noen som "røyker ut gjennom vinduet".

Jeg har noen bekjente som røyker, men de ville aldri ha fått røyke i min leilighet, heller ikke ut av vinduet. Da måtte de i så fall ha gått ut, langt unna inngangen. Det lukter også røyk av klærne, håret og pusten til røykere...

Skrevet

Hvis vi har fest eller lignende lar vi som regel folk røyke inne hos oss. Da lufter vi som regel ut mens vi er på byen ;)

Skrevet

Røykere som er på besøk hos meg må ut på balkongen når de må fyre opp, sommer som vinter. Det aksepteres uten spørsmål selvsagt :)

Gjest Syringa_Lilac
Skrevet

Sambo røyker inne, og besøk som røyker får røyke inne (men bare på stua, vil ikkje ha røyklukt på soverom f.eks). Plager meg ikkje så veldig mye, er eks-røyker sjøl så... Verre om han røyker i bilen med vinduene lukket :gjeiper:

Men sambo skal slutte å røyke innen året er omme, og då får ingen lov å røyke her. Då får de gå utenfor.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner en familie som røyker som dampbåter inne hele gjengen. Mor, far, sønn på 18 og datter på 14... Hun røkte sammen med foreldrene fra hun var 13. Foreldrene mener at de ikke kan nekte barna å røyke, det er deres valg. Jeg er forsåvidt enig i at man ikke kan stoppe barn fysisk fra å røyke, men man kan sette grenser og si at man ikke aksepterer det, det ville i hvertfall redusert røykinga istedet for å sitte og røyke sammen med barna i time etter time hver dag. For et forbilde!

Når de hadde barn i 0-3-årsalderen på besøk kunne de strekke seg til å lufte godt og røyke litt færre sigaretter enn til vanlig.

Men denne familien er vel ikke representativ. Hadde de vært med i en amerikansk film ville de blitt kalt "white trash".

Utenom disse tror jeg ikke jeg kjenner noen som røyker innendørs annet enn til f.eks. fest.

Skrevet

Ingen av oss røyker, jeg har aldri smakt røyk. Kjenner omtrent ingen som røyker, foruten et par i familien.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Emera
Skrevet

Ekskjæresten min lot gjester røyke inne når han hadde fest. Det kjente jeg godt når jeg kom til ham etterpå, det stinket gammelrøyk lenge etterpå. Jeg tillater aldri noen å røyke inne hos meg.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Når de hadde barn i 0-3-årsalderen på besøk kunne de strekke seg til å lufte godt og røyke litt færre sigaretter enn til vanlig.

Høres ut som White Trash.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...