Nyxe Skrevet 21. mai 2010 #1 Skrevet 21. mai 2010 Vurderer å ta inn en hund som måtte om plasseres, og eier sier hun vil kunne komme og besøke den av og til. Jeg har ikke så mye imot det, men jeg lurte på om det er så greit for bikkjen jeg ? Å miste sin første eier som han har hatt i alle år også skal hun komme og gå engang i blåmånen. Sliter ikke det litt på hunden eller ?
thirteen Skrevet 21. mai 2010 #2 Skrevet 21. mai 2010 Det kommer vel litt ann på. Vår hund har vi overtatt fra en venn som ikke klarte å ha ansvaret for hunden over lengre tid. Men reiser vi bort er hunden ofte hos sin tidligere eier, pluss at han ofte er hos oss også.
Nyxe Skrevet 22. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 22. mai 2010 Ja, gjør kanskje det. Denne hunden er litt gammel nå også, 10år. Er bekymmret for at han skal bli deprimert og bare vente på mamma'en sin hele tiden. Ser jo det at når eiere dør så stryker ofte dyret med også, eller blir veldig bekymmret. Ønsker ikke at han skal gå rundt og vente på henne når hun kommer og går. Hun kommer ikke til å ha annledning til å besøke så veldig ofte.
MissMas Skrevet 23. mai 2010 #4 Skrevet 23. mai 2010 Vurderer å ta inn en hund som måtte om plasseres, og eier sier hun vil kunne komme og besøke den av og til. Jeg har ikke så mye imot det, men jeg lurte på om det er så greit for bikkjen jeg ? Å miste sin første eier som han har hatt i alle år også skal hun komme og gå engang i blåmånen. Sliter ikke det litt på hunden eller ? Hunden bryr seg nok ikke så mye om det
loppekasse Skrevet 23. mai 2010 #5 Skrevet 23. mai 2010 Om du ikke merker noe forskjell på hunden, som at den for eksempel blir litt fraværende og trist etter besøket fordi da har gamleeier dratt igjen, så kan jo det være hyggelig med besøk
Nyxe Skrevet 26. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 26. mai 2010 Det vil ikke gjøre vondt værre da? Jeg har erfaring med hunder som blir deprimert når de omplasseres uannsett om de får et flott nytt hjem. Ikke alle hunder bryr seg, men noen gjør. Og jeg vil nødig gjøre mer for å utløse det. Men høres jo ut som ignen har hørt om noe slikt før
loppekasse Skrevet 26. mai 2010 #7 Skrevet 26. mai 2010 Jeg ser hva du mener. Men du kan jo ikke vite hvordan denne hunden reagerer på det før den har fått ha besøk av gamleeier?
Fandenivoldsk Skrevet 28. mai 2010 #8 Skrevet 28. mai 2010 Kommer nok litt an på individet. Noen KAN reagere, ja - men jeg har aldri hørt om et tilfelle der hunden har blitt deprimert, selv etter å ha blitt omplassert i voksen alder
Anira Skrevet 30. mai 2010 #9 Skrevet 30. mai 2010 Om hunden har vokst opp med denne personen, tror jeg at den kanskje kommer til å savne den tidligere eieren. Men tror nok ikke at det skal være noe problem, hunder er flinke til å tilpasse seg, og om den tidligere eieren kommer en tur på besøk er det nok bare et pluss (:
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. mai 2010 #10 Skrevet 30. mai 2010 Jeg omplasserte min hund da den var 6 år gammel. Det var noen i familien som overtok den, og det har ikke medført problemer av noe slag. Jeg går på besøk og jeg låner den for å gå tur. Den går lykkelig med meg, og er tilsvarende lykkelig når den kommer hjem igjen. Min kusine, som eier hunden nå, sier at den ikke ser ut til å ha noe problem med tingenes tilstand, den er tvert i mot en lykkelig hund som får masse tur, nettopp fordi jeg får låne den av og til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå