Gå til innhold

Vase til brudebuketten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har skal ha en dråpeformet brudebukett og tenkte det var fint å ha denne som pynt på bordet (forran der vi sitter). Men hva slags vase skal jeg ha den i? For det er velg best om disse stakkars blomstene får litt vann? Vil et glass gjøre jobben? Bør det være oassis i bunnen for at den skal sitte fast og ikke dette? Noen med erfaring på dette området? :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal brudebuketten din ha åpne stilker eller har du lukket håndtak?

Om det er åpne stilker så må du ha en vase som har stor nok diameter til å romme alle stilkene. Noe slikt vil duge.

Om du har lukket håndtak står allerede blomstene i Oasis og de trenger ikke mer vann. Da trenger du bare noe som kan støtte opp buketten så den ikke blir liggende direkte ned på bordet. Da kan den nemlig bli ganske flat på den ene sida. (kan bruke vasen som er nevnt over til dette også, men da trenger du ikke mer vann)

Iallfall lurt at vasen ikke har en farge som kræsjer veldig med resten av fargene på buketten og bordet. Ellers er det viktigste som sagt at den har stor nok diameter til å holde/støtte buketten din på best mulig måte.

Skrevet (endret)

Nå hadde jeg helt rund brudebukett, men jeg hadde den i en passelig stor skål rett og slett :) Uten vann siden blomstene satt i våt oasis.. :)

Jeg tipper man kan ha en dråpeformet bukett i en skål også :Nikke:

5929_141183415398_752400398_3641039_2433485_n.jpg

Endret av dinedama
Skrevet

Hmm... dette har jeg ikke tenkt på. Jeg hadde rett og slett bare tenkt å legge buketten foran oss uten videre sermoni. Men jeg skal ikke ta vare på den i etterkant. Den holder seg vel en kveld uten vann? Føler meg litt usikker nå. Jeg skal ha en dråpeformet bukett og ser ikke helt for meg hva slags vase den skulle kunne stå i? Tror den bare blir tung og velter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...