Gå til innhold

Å date en nordlenning

Gjest søring

Anbefalte innlegg

Gjest søring

Jeg har truffet ei ny dame fra nord. Hun er andre nordlenningen jeg har datet, og jeg må si jeg synes disse damene er litt spesielle (på godt og vondt). Noen som har noe å si om nordlenningens egenart? Er det tilfeldig, eller er ofte nordlenningene noen merkelige skruer når det kommer til dateverden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er jeg fra Tromsø selv, så er kanskje litt inhabil i saken, men jeg tror det kommer veldig an på om denne personen du dater er fra bygdene, eller by. De fra bygdene er nok en del snålere enn resten, men det tror jeg kanskje gjelder resten av landet også ;) Alder har også mye å si, de som er yngre tror jeg er nokså like som andre unge i resten av landet, mens de eldre kan kanskje ha en væremåte som er mer preget av landsdelen. Litt vanskelig å "sette i bås", men jeg kan jo si det sånn at jeg kan skjønne hva du mener ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fra Bodø og vi fra nord norge er selvfølgelig best, iallefall i senga hehe..

Norlenningene har ikke så mange sperrer og snakker nartulig om det meste.De liker humor også, men vi kan jo ha en litt mer "grov" humor enn søringene...

Tror vi er mer ærlig og rett fram, og ønsker det samme tilbake av våre partnere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ha ha ha, Nordlendinger er da helt vanlige i oppførselen som søringene! Problemet eller forskjellen er bare at de fleste er i slekt med hverandre i bygdene fordi det er så store avstander her oppe, + at de er veldig flinke til å vite hva folk driver på med(baksnakking) :P

Har hatt noen kjærester fra Nord-Norge, både finnmarkinger og tromsøværinger, men jeg kan vel si at det er lettere å få en søring på gli/tråden enn å få en nordlending :P

Jeg syns det er rart med jentene her oppe, de har maken bulene ut, de er ikke flate. Kan se det gjennom T-skjorta på de tynne yngre jentene. Jeg har flat mage, syns det er rart, men det er vel kanskje et spesielt gen (?)

Fra en søringsjente oppi nord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ja, nordlendinger er en egenart, uten tvil :)

Min oppfattelse er at de er frittalende og dønn ærlige - på godt og vondt.

Noen ganger føler at at denne ærligheten sammen med dialekten blir for frekkt og freidig for meg...

Men min erfaring er også den at nordlendinger er best i høyet, så da blir det kompromiss....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Ha ha ha, Nordlendinger er da helt vanlige i oppførselen som søringene! Problemet eller forskjellen er bare at de fleste er i slekt med hverandre i bygdene fordi det er så store avstander her oppe, + at de er veldig flinke til å vite hva folk driver på med(baksnakking) :P

Har hatt noen kjærester fra Nord-Norge, både finnmarkinger og tromsøværinger, men jeg kan vel si at det er lettere å få en søring på gli/tråden enn å få en nordlending :P

Jeg syns det er rart med jentene her oppe, de har maken bulene ut, de er ikke flate. Kan se det gjennom T-skjorta på de tynne yngre jentene. Jeg har flat mage, syns det er rart, men det er vel kanskje et spesielt gen (?)

Det at de har magene bulende ut, er fordi de var så ubetenksomme å gå med magen bar den gangen det var på moten. Dermed fikk de et ekstra fettlag der for å beskytte mot kulden, noe dere søringer har sluppet unna.

I neste generasjon får de flate mager igjen, såfremt det ikke blir moderne med bar mage flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Ja, nordlendinger er en egenart, uten tvil :)

Min oppfattelse er at de er frittalende og dønn ærlige - på godt og vondt.

Noen ganger føler at at denne ærligheten sammen med dialekten blir for frekkt og freidig for meg...

Men min erfaring er også den at nordlendinger er best i høyet, så da blir det kompromiss....

Kan det noensinne bli FOR frekt og freidig??

Er du kanskje oppvokst på vestkanten i Oslo, og ikke tåler noen ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Dette var et umåtelig morsomt innlegg! :skratte:

Hilsen :sjarmor: "innavla" :sjarmor: Nordnorsking! :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan da ikke generalisere mennesker slik basert på hvor de kommer fra. Merkelige skruer finner du overalt i Norge, jeg kjenner da nok av dem her fra vestlandet.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kjedelige med å date en nordlending kan jo være avstanden hvis hun fremdeles bor nordpå.

Egenart: kanskje lettere å ta kontakt enn søringer. Og hører de noen som snakker en eller annen nordnorsk dialekt uansett hvor de befinner seg i landet, så må det spørres hvor vedkommende kommer fra, og plutselig har nordlendingen fått enda enn ny venn.

Ellers er nordlendinger som alle andre folk - forskjellige ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det kjedelige med å date en nordlending kan jo være avstanden hvis hun fremdeles bor nordpå.

Egenart: kanskje lettere å ta kontakt enn søringer. Og hører de noen som snakker en eller annen nordnorsk dialekt uansett hvor de befinner seg i landet, så må det spørres hvor vedkommende kommer fra, og plutselig har nordlendingen fått enda enn ny venn.

Ellers er nordlendinger som alle andre folk - forskjellige ;)

He he... den beskrivelsen kjente jeg godt igjen... :fnise::skratte: og ja Æ e Nordlænding fra NN

(Gift med en søring,,, kjempebra kombinasjon og ikke no problem å blande nord og sør slik :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at de har magene bulende ut, er fordi de var så ubetenksomme å gå med magen bar den gangen det var på moten. Dermed fikk de et ekstra fettlag der for å beskytte mot kulden, noe dere søringer har sluppet unna.

I neste generasjon får de flate mager igjen, såfremt det ikke blir moderne med bar mage flere ganger.

:skratte::duskedame: Veldig bra :roser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:popcorn: Det største problemet nordlendingene har er vel hårsåre søringer som må ha alt innpakket og ikke tåler noen ting.Og gud bedre hvis man sier dem i mot da har man fått uvenner. Så mitt råd til til din date fra nord er at h*n ligger unna.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

He he... den beskrivelsen kjente jeg godt igjen... :fnise::skratte: og ja Æ e Nordlænding fra NN

(Gift med en søring,,, kjempebra kombinasjon og ikke no problem å blande nord og sør slik :jepp:

Elsker selv kombinasjonen :jepp:

Hilsen søring som er gift med en utflyttet nordlending

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har følelsen av at det finnes en slags mental forbindelse mellom nordlendinger og vestlendinger. Begge oppfatter jeg som direkte og uten spesielt mye innpakning, noe som skaper krøll i kommunikasjon med østlendinger og sørlendinger. Mitt inntrykk av nordmenn og norsk kultur ble formet av å være omgitt av vestlendinger, og etterhvert som jeg prøvde å "oppføre meg norsk" ble det greit mottatt av de lokale og nordlendinger, men jeg skremte vannet av østlendingene. Disse forventet en lettversjon av den innpakkede, formelle og diplomatiske omgangsformen jeg kjenner fra oppveksten, det var et sjokk for dem at jeg kunne "være så vestlending" med min begrensede norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest norlænning

Det som er spesielt med nordlendinger, er at mang TROR vi er så grove og uslepne. "Åja du er fra nordnorge, din hæstkuk (latter)"

Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har møtt på den. Folk tror det er den måten alle snakker på i nord, og forsøker dermed å møte oss på samme viset.

Det plager meg ikke, men det er litt merkelig at så mange generaliserer slik. Det finnes jaggu snerpete nordlendinger også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Menn fra sør ...er vanligvis sjarmerende ! Og de lar seg også lett sjarmere av nordnorske jenter ...

At kvinner er litt mer direkte , pågående og mer usjenert er noe mennene fra sør ofte faller for tror jeg og liker ...egentlig !

Motsatt - så liker jeg sør norske menns forsiktige tilnærming og beskjedenhet ...he he Veldig sjarmerende og morsomt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Nå er jeg fra Tromsø selv, så er kanskje litt inhabil i saken, men jeg tror det kommer veldig an på om denne personen du dater er fra bygdene, eller by. De fra bygdene er nok en del snålere enn resten, men det tror jeg kanskje gjelder resten av landet også ;) Alder har også mye å si, de som er yngre tror jeg er nokså like som andre unge i resten av landet, mens de eldre kan kanskje ha en væremåte som er mer preget av landsdelen. Litt vanskelig å "sette i bås", men jeg kan jo si det sånn at jeg kan skjønne hva du mener ;)

Pøøh. :P

-Bardudøl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Vil ikke anbefale det, de er påståelige, dominerende og brautende. Eier ikke finstemthet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...