Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Badabing
Skrevet

Jeg ser etter en deodorant som er bra til å bruke på sommeren, og fungerer godt når det er varmt. Vanligvis kan jeg bare bruke en deo fra dagligvarebutikken, men på sommeren synes jeg at jeg lett får svetteringer hvis jeg har en overdel som er trang rundt armene. Noen som vet om en bra? Føler jeg har prøvd en del forskjellige også, uten hell, så det må nok sterkere skyts til :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom det er slik at du bare blir litt klam under armene, så syns jeg at Biotherm sin lyseblå deo er veldig bra, min perfekte hverdags-deo, kommer aldri til å bytte den ut!

Men er det derimot slik at du virkelig SVETTER, ville jeg gått for Yerka eller aluminiumsklorid, som motvirker svette. aluminiumsklorid er sterke saker, altfor sterkt for meg (fikk sår under armene...). Yerka er en del mildere, men litt kløe må du regne med.. dette er produkter du bruker om natten.

Yerka får du kjøpt på cubus, vita og enkelte parfymerier :)

Skrevet

Kanskje ikke akkurat det du spurte etter, men noe som hjelper for meg er å vaske under armene med en blanding av salt, varmt vann og eddik. Den samme blandingen er flott for klamme føtter, og hjelper i tillegg mot fotsopp og hudsopp (både forebyggende og behandlende). Dette hjelper både på fukt og lukt, fordi det er uttørkende og dreper bakterier.

Jeg kan nevne hva jeg bruker i fotbadet så du får en liten anelse om blandingsforhold: 5 liter varmt vann (så varmt du klarer å ha føttene i), en kopp med eddik som vel blir noe sånt som 2,5 dl(jeg bruker hvit eddik, men det er ikke så nøye hvilken type) 2 toppede spiseskjeer salt.

Når jeg vasker med dette holder huden seg nesten helt tørr i et par dager. Du kan godt gjøre dette før du dusjer, men effekten er størst om du gjør det etter du har dusjet. Lukten av eddik forsvinner uansett så fort den har tørket inn. Påfør deodorant så fort huden er tørr :)

Skrevet

bruker en billig-deo jeg da.

Palmolive.

synes den virker bra!

Skrevet

For de som virkelig sliter med svette duger ikke "butikkdeo". Selv om det funker for meg så har jeg ei veninne som må bruke noe sterke saker fra apoteket. Husker ikke hva det heter i farten men det virker. Spør der :)

Gjest Badabing
Skrevet

Takk! Skal prøve ut det dere har tipset meg om :)

Skrevet

Har noe av der samme problemet jeg også.

Til dere som nevner aluminiumklorid: hvilke effekter gir deodoranten? Er det slik at bakteriene blir drept? Er noen bivirkningen man burde være obs på? Vurderer faktisk å kjøpe, siden jeg svetter en del. Ofte uten at jeg har vært fysik aktiv også. Syns det er veldig irriterende. Så fint om noen kunne fortalt meg litt om aluminiumklorid-deo. Og hvor mye koster det, sånn ca? Får jeg kjøpt det i en dagligvarebutikk? :)

Skrevet

Alu.klorid tas på om natten på ren og tørr hud. Du bør helst ikke ha barbert deg under armene samme dag som du påfører deodoranten. Jeg opplever at alu.klorid svir og klør en del, men det er verdt det. Morgenen etter påføring vasker du av produktrestene og du vil være svettefri i flere dager. Alu.klorid brukes normalt 1-2 ganger i uken, men du finner fort ut hva ditt behov er.

På grunn av svie og kløe har jeg sluttet å bruke alu.klorid, og bruker nå en deodorant som heter Cosmica Medical, den påføres på samme måten som alu.klorid, men jeg synes den klør og svir mindre. Etter å ha brukt den en stund trenger jeg bare påføre ca en gang hver 14. dag.

Skrevet

Det kjøpes forøvrig på apoteket, og ser sånn ut. Jeg har også opplevd god virkning med dette, men vet ikke hva som gjør at det fungerer nei. Det er også diskutert om aluminiumsklorid kan være kreftfremkallende.

Gjest gloria
Skrevet

Brukes vanlig deodorant i periodene hvor denne ikke tas på?

Skrevet

Takk for info. Tror jeg skal lese litt mer om det, før jeg kjøper :)

Skrevet

Brukes vanlig deodorant i periodene hvor denne ikke tas på?

Det kommer an på, jeg gjør det. Ellers opplever jeg litt lukt, men ingen fuktighet.

Skrevet

Jeg har tidligere brukt Yerka med godt resultat. Ja, den kan svi og klø. Sto i bruksanvisningen at det kan hjelpe å væte bomullspadsen først før man tar på Yerka. Det funket bra for meg.

Skrevet

Hvis du har et medium svetteproblem kan det holde å kjøpe en god deo på apoteket. Vichy sin er veldig bra, den inneholder litt aluminiumsklorid som stopper svetten. Den koster ca 100 kroner men i min bok er den verdt det, den grønne typen lukter veldig godt.

Gjest Stachtari83
Skrevet

Sterilan Bio-Rythm er min favoritt! Billig, lukter godt uansett hvor mye du svetter, og holder armhulene (saa godt som) törre :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Alu.klorid tas på om natten på ren og tørr hud. Du bør helst ikke ha barbert deg under armene samme dag som du påfører deodoranten. Jeg opplever at alu.klorid svir og klør en del, men det er verdt det. Morgenen etter påføring vasker du av produktrestene og du vil være svettefri i flere dager. Alu.klorid brukes normalt 1-2 ganger i uken, men du finner fort ut hva ditt behov er.

På grunn av svie og kløe har jeg sluttet å bruke alu.klorid, og bruker nå en deodorant som heter Cosmica Medical, den påføres på samme måten som alu.klorid, men jeg synes den klør og svir mindre. Etter å ha brukt den en stund trenger jeg bare påføre ca en gang hver 14. dag.

Kjøper du Cosmica Medical på Apoteket også?

Skrevet

Kjøper du Cosmica Medical på Apoteket også?

Ja. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...