Gå til innhold

Brudemakeup

Fremhevede innlegg

Skrevet

Planlegging av brudemakeup

Brudemakeup er i storgrad lik dagmakeup. Den skal være dus og delikat, men litt mer markert, med hensyn til fotografering.. Hvis det er mulig må du møte den vordne bruden minst 1 uke eller minst et par dager før bryllupet. Dette for å kunne diskutere følgende:

* fargen på kjolen.

* Blomstene.

* Smykker.

* Om hun er allergisk for sminkeprodukter.

* Om hun bruker kontaktlinser ( Her må du være ekstra på lett på hånden når du sminker.)

* Om hva slags stil hun har, hvilke farger som kler henne best.

* Om hvordan hun skal være på håret.

* Tid er viktig. Det er en fordel om du gjør en prøvesminke på henne på forhånd. Det er svært viktig at bruden føler seg vel på den store dagen, så vær diplomatisk med henhold til fargevalg.

Farger som vanligvis brukes er: Fersken, aprikos, kremfarger,duse jordfarger,fiolett og rosa.

Husk alltid å ha vannfast mascara og leppestift som bruden kan kjøpe. Eller som du kan gi henne som ekstra gave. Dette for at bruden kan påføre og rett på sminken utover dagen. Hvis hun har lett for å svette er det lurt å ha pudder også til henne. Etter som sminken skal vare en hel dag, og gjerne kvelden med er det viktig at du finner frem produkter som varer lenge og sitter godt. Bruk foundation som varer lenge og som ikke smitter. Ikke bruk krem skygger. Bruk kun tørre leppestifter( matte). Gloss. Bruk gjerne nøytraliserende sminke( consealer) også over ørene og nedover halsen, pga rødming. Vi vil nødig at bruden skal komme op kirke gulvet med røde ører og hals grunnet nervøsitet. La bruden få med seg leppestiften slik at hun har mulighet til å friske opp fargen i løpet av dagen. NB! Husk alltid vannfast mascara.

Fremgangsmåte for å legge brudemakeup.

1. Bruk consealer om nødvendig.

2. Foundation som står til hennes hudtone. Bruk tørrsvamp, legg på tynt lag. Tørr svamp gir mer dekkenede enn fuktig svamp. Pass på føflekker, ikke smink disse. Hvis hun vil ha oppsatt hår, gå bak ørene og med foundation.

3.Før du begynner å legge på øyenskygge, så legg på pudder over hele ansiktet. Legg på pudder under øynene for å fange opp skyggestøv. Børst så bort pudderet under øyenene når du er ferdig med å legge skygger.

4. Legg på lys base" high light" på øyenene helt ned til vippekant og helt opp til bryn og ytterkant av øyet. Soft godt ut. Legg så en mellomskygge som er forholdsvis lys. Tegn opp globalen og trekantformen. Tegn opp trekanten litt skarpere om bruden har tunge øyelokk, opp mot high lighten. Skyggen tegne opp i trekant. Mellomskyggen skal være høyest hele veien inn mo nesa. Mellom skygge kan brukes som eyeliner, legges hele veien eller i midten av øyet. Den mørkeste skyggen legges ytterst fra øyet, og helt inn. Men husk å softe godt.

5. Som kajal kan du bruke mellomfargen, helt tynn strek mot vippekanten.

6. Påfør mascara, den må være vannfast.

7. Tegn opp brynene i samme farge som hennes naturlige farge

8. Teg opp leppene med en konturblyant. Mellomfarge til leppene rosa rød gloss. bruk pensel.

9. Påfør rough med en frisk farge som softes pent ut.

10. Til slutt legges benhvit på våtkant/linjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, det må jeg si! Nå vet vi ihvertfall hvordan det burdegjøres.. :)

Skrevet
:o

Og jeg er belærende...??

Det er et TIPS da, Tex, som så mye annet her inne!

Synes det var en grei gjennomgang jeg, mange potensielle fallgruver i forbindelse med sminke.

Skrevet

Hm, jeg traff hun som gjorde min makeup bare en dag i forveien (ca 15 min), men det var gode tips dette da....Sånn til hverdags også :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...