Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

jeg mistet en nær person for snart ett år siden, det er veldig tungt og kommer til å være det lenge..

jeg bor sammen med kjæresten min og vi har så og si aldri sex lenger.. sånn ca. en gang i måneden og det blir bare sjeldnere og sjeldnere.. det verste er at det ikke gjør meg noe, all sexlyst har forsvunnet..

Jeg har aldri avvist han når han prøver seg, men likevel har han helt sluttet å ta initiativ.. sexen er alltid deilig så tror ikke det er det som er problemet..

er dette noe som er vanlig etter å ha opplevd å ha tapt noen? kan jeg håpe på at sexlivet vil komme tilbake?

jeg blir også usikker når det ikke virker som han er så interessert heller.. tenker jo at det kan være han vil gi meg luft, jeg gråter mye.. ja vet ikke.. har forøvrig lagt på meg en del i det siste og blir lei meg da jeg lurer på om dette også spiller inn :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det å miste noen kan vise seg som ulike sorgreaksjoner oss folk. Vi reagerer forskjellig.

Det lille aproposet ditt til å ha lagt på seg, kan jo være en faktor som spiller inn, siden dette med trivselsvekt kanskje kan ha noe å si på å føle seg vel til å ha sex.

Når du skriver at du blir lei deg av å tenke på det, så vil jeg tro at det er noe du ikke er så fornøyd med.

Hva med å ta deg en gåtur, løpe eller bare trene noe du eventuelt trener fra før? Bli vel med deg selv. Kanskje kommer lysten din tilbake hvis du får rettet på dette? Samtidig som du trener får du jo gått noen runder med deg selv og tankene du har rundt sorgen din. Kanskje et bidrag til å få alt tilbake til normalen igjen.

Dette går nok kjempe bra etterhvert =)

• 2 uker senere...
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det å miste noen kan vise seg som ulike sorgreaksjoner oss folk. Vi reagerer forskjellig.

Det lille aproposet ditt til å ha lagt på seg, kan jo være en faktor som spiller inn, siden dette med trivselsvekt kanskje kan ha noe å si på å føle seg vel til å ha sex.

Når du skriver at du blir lei deg av å tenke på det, så vil jeg tro at det er noe du ikke er så fornøyd med.

Hva med å ta deg en gåtur, løpe eller bare trene noe du eventuelt trener fra før? Bli vel med deg selv. Kanskje kommer lysten din tilbake hvis du får rettet på dette? Samtidig som du trener får du jo gått noen runder med deg selv og tankene du har rundt sorgen din. Kanskje et bidrag til å få alt tilbake til normalen igjen.

Dette går nok kjempe bra etterhvert =)

tusen takk for svar :) nå er det altså gått en måned siden sist vi hadde sex. jeg trener masse,( mest for psyken sin skyld), men jeg har altså ikke noe behov for sex. da jeg sier jeg blir lei meg er det mer fordi jeg ikke helt har forståelse av hvorfor han ikke prøver seg, enn at jeg savner sex. Vi har det virkelig helt supert. det bør kanskje også nevnes at vi har vært sammen i snart 9 år.. men vi er i begynnelsen av 20-årene, så det burde jo ikke være noe i veien med "driftene".. vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget.. det føles bare så merkelig, man får jo tredd ned over hodet at hvis man ikke har sex, så er det noe som ikke stemmer og så videre.. jeg er vel bare redd for at sexlivet ikke skal komme tilbake..

Skrevet (endret)

Slett

Endret av Gutt87
Skrevet (endret)

vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget.. det føles bare så merkelig, man får jo tredd ned over hodet at hvis man ikke har sex, så er det noe som ikke stemmer og så videre.. jeg er vel bare redd for at sexlivet ikke skal komme tilbake..

Hva føles riktig for deg? Du skal ikke høre på hva som er riktig for andre. At noen har sex tre ganger om dagen, betyr ikke at det er noe galt med ditt forhold, og det som er riktig for andre er ikke nødvendigvis riktig for dere. Hvis dere trives med situasjonen dere er i, så er det ingenting galt i det i mine øyne - så lenge det eksisterer nærhet og kjærtegn mellom dere, at dere ikke har endt opp som kun venner. Jeg forstår godt at du blir lei deg av å tenke på det, med all prat om hvor ofte man bør ha sex, hvis ikke, da er det krise. Det er mye prat om det både i vennegjenger og på nettet, til og med på KG.

Du skriver at du ikke har så stort behov for sex, men at du ikke forstår hvorfor din samboer ikke prøver seg - kanskje han ikke har så stort behov for sex han heller? Kanskje han prøver å gi deg rom til å sørge, altså han vil ikke trenge seg på i frykt at du ikke er klar? Hvis dette er et problem for deg, så syns jeg syns du skal ta en prat med han - kommunikasjon er nøkkelen til alt. Spør han om han trives med hvordan dere har det i dag, om han er fornøyd og om han kunne tenke seg å forandre på det. Det er kanskje et vanskelig tema å komme inn på, men jeg tror det vil gjøre dere godt å snakke ut om det. Det er mye bedre enn å gå rundt og gruble på hvorfor det ene eller det andre - det er kun din kjære som har svaret på det du ønsker å vite :)

Endret av ninuska_
Skrevet

Du sier det er deilig når dere først har det. Så kan ikke du ta initiativet da? Ikke vente på at han skal ta det. Kanskje han også ønsker at du skal ta mer initiativ. It takes two to tango, vettu :)

Gjest Gjest
Skrevet

Hva føles riktig for deg? Du skal ikke høre på hva som er riktig for andre. At noen har sex tre ganger om dagen, betyr ikke at det er noe galt med ditt forhold, og det som er riktig for andre er ikke nødvendigvis riktig for dere. Hvis dere trives med situasjonen dere er i, så er det ingenting galt i det i mine øyne - så lenge det eksisterer nærhet og kjærtegn mellom dere, at dere ikke har endt opp som kun venner. Jeg forstår godt at du blir lei deg av å tenke på det, med all prat om hvor ofte man bør ha sex, hvis ikke, da er det krise. Det er mye prat om det både i vennegjenger og på nettet, til og med på KG.

Du skriver at du ikke har så stort behov for sex, men at du ikke forstår hvorfor din samboer ikke prøver seg - kanskje han ikke har så stort behov for sex han heller? Kanskje han prøver å gi deg rom til å sørge, altså han vil ikke trenge seg på i frykt at du ikke er klar? Hvis dette er et problem for deg, så syns jeg syns du skal ta en prat med han - kommunikasjon er nøkkelen til alt. Spør han om han trives med hvordan dere har det i dag, om han er fornøyd og om han kunne tenke seg å forandre på det. Det er kanskje et vanskelig tema å komme inn på, men jeg tror det vil gjøre dere godt å snakke ut om det. Det er mye bedre enn å gå rundt og gruble på hvorfor det ene eller det andre - det er kun din kjære som har svaret på det du ønsker å vite :)

Dette var et utrolig fint svar syns jeg.. jeg må nok for det første bare glemme alt "det som er vanlig".. vi har absolutt masse nærhet i forholdet vårt og det føles på ingen måte som et vennskap.. jeg tror nok jeg må ta en prat med han.. så får jeg vite hva han føler rundt det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...