Gjest AnonymBruker Skrevet 21. mai 2010 #1 Skrevet 21. mai 2010 Er det noen av dere som ikke er fornøyd med produktene til Dermalogica? I så fall hvilke, og hvorfor? Har tenkt å prøve ut noen produkter i denne serien, for har lest mye positivt om merket. Men vil gjerne få vite andre sider av saken også
Frua Skrevet 22. mai 2010 #2 Skrevet 22. mai 2010 Det er mange som reagerer på Dermalogica produkter vet jeg. Sånn er det vel med det meste det er ingen som liker eller tåler alt. Det som er flott med Dermalogica er at du får kjøpt små prøver av produktene sånn at du kan teste ut hva som passer best for deg uten å ruinere deg helt. Jeg liker Dermalogica godt. Likte ikke Medibac overnight clearing gel men det var vel mest pga at den ikke passet hudtypen min.
Champagne Skrevet 22. mai 2010 #3 Skrevet 22. mai 2010 (endret) Jeg bruker Active Moist fra Dermalogica, og liker den veldig godt. Har også prøvd Skin Smoothing Cream, men den er litt fetere så den er nok bedre for meg på vinteren når huden min er litt tørrere. Har kjøpt meg Special Cleansing Gel som jeg skal bruke så snart jeg har brukt opp min nåværende rensemelk, gleder meg til å prøve den ut! Til info har jeg blandingshud. Edit: trykkleif Endret 22. mai 2010 av Champagne
Kirby Skrevet 22. mai 2010 #4 Skrevet 22. mai 2010 Liker stort sett det meste fra Dermalogica, men Sheer tint moisture fikk jeg skikkelige nupper av. Og er ikke helt fornøyd med Ultra Sensitive Faceblock, den er så vanskelig å smøre ut.
Perledrøm Skrevet 23. mai 2010 #5 Skrevet 23. mai 2010 Jeg er ikke fornøyd med Hydrating Masque og Protective Self Tan. Hydrating Mask gir ikke nok fukt og selvbruneren blir man helt oransje av .. Den eneste masken jeg egentlig er 100 % fornøyd med er Multi-Vitamin Power Recovery Masque. Ellers er det mange som synes at Smoothing Cream trekker dårlig inn, noe jeg tildels er enig i. Jeg tror alle merker har sine sorte får Hva slags produkter tenkte du å prøve? Kropp, ansikt?
Rexina Skrevet 26. mai 2010 #6 Skrevet 26. mai 2010 Det er jo veldig basic produkter som ikke utfører mirakler, men på min sensitive hud funker de greit:) Det gjør lite forbedring, men ingen forverring (som mange parfymerte/sterke og svært aktive produkter kan gjøre). Men liker bedre naturlige produkter da.. De er proppfulle av parabener for eksempel.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2011 #7 Skrevet 5. desember 2011 Er det noen som kan anbefale meg en dagkrem til sensitiv hud i dermalogica serien? Ønsker og å ha spf. Og hva skal jeg evt bruke som nattkrem? Forvirret.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2011 #8 Skrevet 5. desember 2011 Jeg har prøvd mange av produktene derfra, både rens og fuktighetskremer og har ikke vært fornøyd med noen av dem. Rensene tørker ut huden og jeg fikk en allergisk reaksjon på en av dem (husker ikke hvilken) og fuktighetskremene er ikke i nærheten av å gi nok fukt til min hud. Nå bruker jeg MD og Decleor og er kjempefornøyd. http://www.hildechristina.com/page/3?s=dermalogica
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #9 Skrevet 6. desember 2011 Decleor og Md har jeg hørt mye bra om, men tør ikke bruke pga syrer og konsentrerte planteoljer. Innbiller meg at matis og dermalogica er noenlunde likt i ingrediens sammensetningen. Vet at det er ok å blande produkter og bruker masker og peeling fra matis, men er og redd for å overstimulere huden. Er det ok å steame en sensitiv hud forresten?
Honesty Skrevet 6. desember 2011 #10 Skrevet 6. desember 2011 Jeg er mer fornøyd med Dermalogica enn med Decleor, MD eller Matis, men det spørs hva du er ute etter. Jeg synes for eksempel at både Decleor og Matis lukter altfor mye, og at lukta henger igjen hele dagen. Dagkrem til sensitiv hud MED solfaktor fra Dermalogica finnes ikke; jeg ville heller brukt en separat solfaktor over dagkremen, evt. testet noe fra et annet merke. Dermalogica har et par dagkremer med spf, men de er stort sett beregnet på voksnere hudtyper, og inneholder aktive ingredienser som kan irritere en sensitiv hud. Alternativt har du Sheer Moisture med spf 15, dersom denne fortsatt finnes på markedet. Til min tørre, sensitive hud er jeg fornøyd med Intensive Moisture Balance, Ultracalming Cleanser, Multivitamin Power Recovery Masque, og Intensive Eye Repair, blant annet. Serumet og masken i Ultracalming-serien (ganske ny på markedet) er også supre, men lukter lavendel, for den som ikke liker den lukta. En sensitiv hud bør du ikke steame. Den bør helst ikke utsettes for den slags temperaturforandringer for å unngå at du blir rød.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #11 Skrevet 6. desember 2011 Bruker du intensive moisture som nattkrem og? Har brukt active moisture per i dag, men redd for at den kan bli for "aktiv" for meg. Har ikke tørr, men fuktfattig. Har og hørt om super sensitive faceblock som kan ligge som et serum før man påfører sin vanlige dagkrem. Ble egentlig anbefalt en solfaktor fra dermalogica som man blander inn med dagkremen, men den inneholder jo kjemiske solfiltere så forstår ikke helt hvorfor jeg ble rådet til dette når jeg har sensitiv hud.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #12 Skrevet 6. desember 2011 Og hva bruker du forresten som peeling? Sorry maset : -) Står mellom matis delicate og dermalogicas microfoliant. Har og hørt at man helst ikke bør bruke vann i daglig rutine pga ph verdien så fjerner alt med toner eller ultra calming mist.
Honesty Skrevet 6. desember 2011 #13 Skrevet 6. desember 2011 (endret) Jeg peeler nesten ikke huden min, for den er tynn og sensitiv, men enzympeelinger som Daily Microfoliant er ikke så dumme, evt. Gentle Cream Exfoliant. Jeg liker helst å bruke vann med renseproduktene, fordi jeg føler at de ellers legger igjen en hinne som irriterer, men det er mye smak og behag, så du bør teste hva du synes funker best. Det finnes ingen oppskrift som funker for alle, selv om det noen ganger kan høres slik ut. Når det gjelder meg selv, bruker jeg ikke Dermalogica akkurat nå, men når jeg gjør det, er det samme krem dag og natt, men kanskje ulike serum, og med solfaktor over på dagtid. Dermalogica Super Sensitive Face Block spf 30 er ikke så dum, og basert på fysiske filtre, men den er tyntflytende, litt fet, og lukter lavendel. De er veldig glade i lavendel, tydeligvis, noe nesen min ikke alltid er. Super Sensitive Face Block skal legges helt til slutt, for det er en fysisk solkrem, som danner en barriere på huden. Legger du den underst, mister du denne effekten. Endret 6. desember 2011 av Honesty
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #14 Skrevet 6. desember 2011 Takk for at du svarer så utfyllende : -) Du høres ut som en som har litt greie på dette. Føler huden min er litt "vanskelig" da den er fet, og sensitiv på en og samme tid og i tillegg fuktfattig! Har hørt om en ny krem som heter redness relief med spf 20 fra dermalogica. Den har et svakt grønnskjær som skal dempe rødhet og roe ned. Men hva skulle jeg evt ha brukt som nattkrem? Alternativene er: Matis delicate en eller annen fra dermalogica..
Nikki78 Skrevet 6. desember 2011 #15 Skrevet 6. desember 2011 Jeg er ikke fornøyd med dermalociga, virker som huden min rett og slett reagerer på produktene. Rød , irritert og kviser i fleng. Sheer tint moisture tåler jeg fint da, bruker den som hverdagsfoundation. Det er nå det eneste jeg bruker fra dermalogica. Ellers har jeg testet ut L`occitane sine produkter , og er veldig fornøyd med dem. Aldri hatt så flott hud
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #16 Skrevet 6. desember 2011 Hvilke produkter er det du bruker fra dermalogica? Jeg bruker ultra calming serien og den er fin for min hud, men leter som sagt etter en krem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå