Gå til innhold

RLE2-eksamen

Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Skal snart ha eksamen i RLE2 på en høgskole, og sitter og tenker at jeg sikkert fåt en eller annen oppgave om et aktuelt tema. Ser at i tidligere eksamensoppgaver har hijab-debatten blitt brukt.

For de som ikke er så inne på RLE2-faget, fokuseres det på sammenhengen mellom religion og samfunn.

Hva kan være en aktuell problemstilling som jeg vil kunne få på eksamen tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal snart ha eksamen i RLE2 på en høgskole, og sitter og tenker at jeg sikkert fåt en eller annen oppgave om et aktuelt tema. Ser at i tidligere eksamensoppgaver har hijab-debatten blitt brukt.

For de som ikke er så inne på RLE2-faget, fokuseres det på sammenhengen mellom religion og samfunn.

Hva kan være en aktuell problemstilling som jeg vil kunne få på eksamen tro?

Det forutsetter kanskje endel kunnskap om hva koranen sier/ lærer. Dette har vært tema på vår skole den senere tiden, fordi man har avdekket at koranen lærer at man hellst bør unngå oppmerksomhet...?

Noen argumenterer da med at nettopp ved og bruke hijab, så tiltrekker man seg oppmerksomhet. Dette har i sin tur ført til konflikt mellom foreldre og barn, og skolen befinner seg i en slags meklings rolle.

Et slikt moralsk/ religiøst dilemma vil du nok kunne få spørsmål omkring på eksamen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...