Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg sittet og kost meg hele kvelden med å kikke på klær på smartgirl.dk. :D

Noen som har bestilt derfra?

Må man betale toll når klær sendes fra DK til Norge?

På siden deres står det:

Der kan komme told og afgifter når din ordre skal leveres i et andet land udenfor EU. Disse udgifter skal du selv betale for. Toldreglerne varierer meget fra land til land, så kontakt dine lokale toldmyndigheder hvis du er i tvil.

Norge er jo ikke i EU, så vil det si ja...? Hvor mye i så fall? En fast sum eller betaler man pr plagg? Eller noe helt annet?

Supertakknemlig for svar:D

Mvh Grønn på netthandel og tollregler:p

Videoannonse
Annonse
Gjest Distiller
Skrevet

Jeg bestilte fra smartgirl.dk forrige sommer og betalte toll på det. Husker ikke hvor mye ekstra jeg betalte, men det føltes som mye ;). Jeg tapte også endel penger fordi klærne ikke passet og jeg returnerte det. Hadde blitt billigere å selge det på finn.no f.eks i stedet.

Men de har veldig mye fint der :)

Skrevet

Tusen takk for svar:D

Hmm, da tror jeg jeg dropper det. Litt av poenget var at det var billigere enn i Norge, men med toll blir det jo en del:s

Får heller ta en tur til DK i sommer og handle "IRL" :D

Skrevet

når du bestiller varer fra land utenom norge vil du måtte betale 25%moms av varen og 200kr i tollavgift og litt ekstra i speditøravgift. (alt dette er om du bestiller for mer enn 200kr) så fdet blir en del ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...