Neshorn Skrevet 20. mai 2010 #1 Skrevet 20. mai 2010 Nå har jeg sittet og kost meg hele kvelden med å kikke på klær på smartgirl.dk. :D Noen som har bestilt derfra? Må man betale toll når klær sendes fra DK til Norge? På siden deres står det: Der kan komme told og afgifter når din ordre skal leveres i et andet land udenfor EU. Disse udgifter skal du selv betale for. Toldreglerne varierer meget fra land til land, så kontakt dine lokale toldmyndigheder hvis du er i tvil. Norge er jo ikke i EU, så vil det si ja...? Hvor mye i så fall? En fast sum eller betaler man pr plagg? Eller noe helt annet? Supertakknemlig for svar:D Mvh Grønn på netthandel og tollregler:p
Gjest Distiller Skrevet 21. mai 2010 #2 Skrevet 21. mai 2010 Jeg bestilte fra smartgirl.dk forrige sommer og betalte toll på det. Husker ikke hvor mye ekstra jeg betalte, men det føltes som mye . Jeg tapte også endel penger fordi klærne ikke passet og jeg returnerte det. Hadde blitt billigere å selge det på finn.no f.eks i stedet. Men de har veldig mye fint der
Neshorn Skrevet 23. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 23. mai 2010 Tusen takk for svar:D Hmm, da tror jeg jeg dropper det. Litt av poenget var at det var billigere enn i Norge, men med toll blir det jo en del:s Får heller ta en tur til DK i sommer og handle "IRL" :D
monkey Skrevet 23. mai 2010 #4 Skrevet 23. mai 2010 når du bestiller varer fra land utenom norge vil du måtte betale 25%moms av varen og 200kr i tollavgift og litt ekstra i speditøravgift. (alt dette er om du bestiller for mer enn 200kr) så fdet blir en del ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå