Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser etter en deilig kremete dusjsåpe som ikke tørker ut huden. Jeg vil også at den kun skal lukte litt såpe/rent, ikke frukt eller noe. Ikke noe greier fra matbutikker/Vita osv. Noen som har prøvd noen verdt å anbefale? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Spiller ingen rolle om det er fra butikk eller parfymeri når alle inneholder sls. Da tørker de ut uansett fordi de fjerner det naturlige fett/talglaget på huden. . Jeg kan bli tørr etter dusjen hvis jeg bare bruker vann også. Laktacyd er mild og denne bruker jeg som et alternativ på vinteren når jeg er tørr, skummer lite men vasker rent. Ellers kan kanskje en dusj-olje være fin å bruke da...body shop har noen gode, husker ikke navnet. :)

Endret av Vinnie
Gjest Raptuza
Skrevet

Bruker selv Eucerin dusjolje kjøpt på apoteket. Lukter ganske svakt parfymert, er fuktighetgivende og tørker ikke ut. Jeg har prøvd mange dusjoljer, både dyre og billige, og synes denne ikke gjør en dårligere jobb enn mandeldusjsåpen til L'Occitane.

Skrevet (endret)

da jeg var gravid hadde jeg EKSTREMT tørt hud, og det eneste som hjalp meg var Aloe Vera Shower Gel fra Vaseline Intensive Care. Ble så vant til den at jeg bruker den fortsatt

redigert: sorry, så ikke du ville ha noe eksklusivt. Bare se bort fra det jeg har skrevet

Endret av nihilisten
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Såpe tørker som regel ut huden uansett.

Så det viktigste er at du bruker en god fortighetskrem etterpå!

Gjest Raptuza
Skrevet

Ikke enig. Den uttørkingen som såpe/sls skaper hjelper ikke alltid/bare krem etterpå. Dusjolje pleier ikke inneholde sls.

Skrevet

Takk for svar dere. Greit, la meg korrigere: "Som tørker ut huden minst mulig" ;) Gode fuktighetskremer har jeg i litervis, så det er ingen problem. Er faktisk ikke så glad i dusjolje, har den mandelolje-saken fra L'Occitane, men takler ikke lukta. Dessuten må jeg innrømme at jeg liker at det skummer litt, føler meg renere da. Skal sjekke Body Shop og L'occitane om de har noe, ja :)

Gjest hudenmin
Skrevet

L'Occitane Ultra Rich Shower Cream: http://www.feelunique.com/p/LOccitane-Ultra-Rich-Shower-Cream-250ml

Den er tykk og skummer godt, så en trenger ikke bruke mye. Lukter "såpe" - ikke frukt, blomster e.l.

Dette sier "reklamen":

L'Occitane Ultra Rich er en delikat og sjenerøs dusj krem som forsiktig renser kroppen og håret samtidig som du beholder sin naturlige balanse. Den har en kremet tekstur og såpe-fri formel, med en høy andel på 5% av nærende Shea smør, naturlig kokos eksotiske og soya proteiner som sin skummende base. I en squeeze flaske perfekt for dusj og reise.

Ultra Rich Dusj Cream av L'Occitane etterlater huden myk og smidig og hår med høy glans.

Skrevet

L'Occitane Ultra Rich Shower Cream: http://www.feelunique.com/p/LOccitane-Ultra-Rich-Shower-Cream-250ml

Den er tykk og skummer godt, så en trenger ikke bruke mye. Lukter "såpe" - ikke frukt, blomster e.l.

Dette sier "reklamen":

Vet du, denne har jeg sett på, og vurdert. Tror jeg skal bestille den nå, var jo en del billigere på FeelUnique enn på l'Occitane-butikkene (sjokk...) ;) Er håndsåpen i samme serie verdt å prøve også, hvis noen har prøvd den?

Skrevet (endret)

Jeg har ikke testet den, er ikke så fan av luktene på de produktene selv, men jeg bruker denne:

http://no.loccitane.com/bad-og-dusj/grape-shower-oil,18,2,867,57297.htm

som er kjempefin på huden min, tørker ikke ut, lukter friskt, skummer og gir meg en ren følelse.

Vil samtidig nevne at jeg bruker skrubben i samme serie, og den er også veldig god om du liker litt skarp skrubb. (http://no.loccitane.com/bad-og-dusj/crushed-grape-polish,18,2,867,57301.htm)

Huden min blir babymyk etter disse produktene :)

Edit: ser ut til at linkene fungerte dårlig, navnene på produktene er Crushed Grape Polish og Grape Shower Oil

Endret av Solknapp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...