Gå til innhold

folk som sier de er styge

Fremhevede innlegg

Gjest green tea
Skrevet

de som sier at de er så styge.

jeg tror at noen av de har et helt anmindelig utsende og noen få ekstremt vakre.

Videoannonse
Annonse
Gjest enois
Skrevet

Stygge.

Ellers tror jeg du har rett. Finnes nok noen av alle slag som føler seg stygge.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

En del av dem fisker nok etter oppmerksomhet. Jentene pleide å gjøre det da jeg gikk på barneskolen.

-Så flink du er til å tegne!

-Neeesj, det er kjempestygt jo *fniis, hihi*

-Jo, du er flink!

-nei, det er jeg ikke, det er kjempestygt!

-Jooooo, du er kjeeeempeflink!

Og her har jo "den beskjedne" fått akkurat det hun er ute etter: Masse skryt som blir gjentatt i det uendelige.

Gjest Marlo
Skrevet

Men man er jo alltid mest kritisk til seg selv.

Jeg har mange dårlige dager hvor jeg syns jeg er innmari stygg, men så tenker jeg på det at jeg har jo en samboer, og jeg har jo hatt noen lengre forhold før ham igjen, og da kan jeg jo ikke være så grusomt stygg :fnise:

Man ser jo seg selv hver eneste dag, man legger merke til alle "feil", man står foran speilet og retter på ting (sminke, hår etc), men jo mer man ser på det jo mer ser man som kunne vært bedre ;)

Skrevet

En del av dem fisker nok etter oppmerksomhet. Jentene pleide å gjøre det da jeg gikk på barneskolen.

-Så flink du er til å tegne!

-Neeesj, det er kjempestygt jo *fniis, hihi*

-Jo, du er flink!

-nei, det er jeg ikke, det er kjempestygt!

-Jooooo, du er kjeeeempeflink!

Og her har jo "den beskjedne" fått akkurat det hun er ute etter: Masse skryt som blir gjentatt i det uendelige.

Husker den godt fra barneskolen.

De fleste kvinner har forresten vanskelig for å vokse av seg dette.

Jente: Synes du jeg er tjukk? (Snur seg foran speilet).

Gutt: Selvfølgelig ikke! Du er jo flott!

J: Hvorfor sier du ikke det da?

G: Jeg gjorde jo nettopp.

J: Når du ikke sier det uoppfordret så tror jeg at du lyver!1

G: Men jeg mener det!

J: Åhh, hvorfor så sint? :kjefte:

..

..

Alternativt:

J: Synes du jeg er tjukk? (Snur seg foran speilet).

G: Nei

J: Hvorfor svarer du så kort? Da skjønner jeg at du lyver!!11

G: *Omg*

J: :kjefte: !!!!!!

Alternativt:

G: .....

J: :kjefte:

Alternativt:

G: Ja.

G: :regn:

Skrevet

Ikke for å være slem nå.... men det er folk som faktisk ikke har et utsene å skryte av.

Selv har jeg dager der jeg syns jeg er veldig pen og er føler meg skikkelig bra. Andre dager ser jeg i speilet og har bare lyst til å gråte. Men om jeg ser på meg selv fra noen andres perspektiv tror jeg de ville syns at jeg var normalt pen. Ikke verdens vakreste, men ikke stygg heller. Jeg føler meg heldig på den måten fordi jeg vet at det er mennesker der ute som har kjempe dårlig selvtillit pga. utsene deres.

Konen til rektor på gamleskolen min ble kalt for heksa av barna fordi hun hadde så stor nese. Og hun ar ingen skjønnhet akkurat, men rektor elsker henne over alt på jord likevel. Det er da noe å tenke på.

Skrevet

Husker den godt fra barneskolen.

De fleste kvinner har forresten vanskelig for å vokse av seg dette.

Jente: Synes du jeg er tjukk? (Snur seg foran speilet).

Gutt: Selvfølgelig ikke! Du er jo flott!

J: Hvorfor sier du ikke det da?

G: Jeg gjorde jo nettopp.

J: Når du ikke sier det uoppfordret så tror jeg at du lyver!1

G: Men jeg mener det!

J: Åhh, hvorfor så sint? :kjefte:

..

..

Alternativt:

G: Nei

J: Hvorfor svarer du så kort? Da skjønner jeg at du lyver!!11

G: *Omg*

J: :kjefte: !!!!!!

Alternativt:

G: .....

J: :kjefte:

Alternativt:

G: Ja.

G: :regn:

haha :fnise:

syns det blir for dumt egentlig, når mange jenter freaker ut hvis de ikke får det svaret de forventer når de spør kjæresten på den måten. Glad jeg har god nok selvtillit til å slippe å spørre om jeg ser feit ut eller andre utseendemessige spørsmål, som bygger på usikkerhet ;D

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Men man er jo alltid mest kritisk til seg selv.

Jeg har mange dårlige dager hvor jeg syns jeg er innmari stygg, men så tenker jeg på det at jeg har jo en samboer, og jeg har jo hatt noen lengre forhold før ham igjen, og da kan jeg jo ikke være så grusomt stygg :fnise:

Man ser jo seg selv hver eneste dag, man legger merke til alle "feil", man står foran speilet og retter på ting (sminke, hår etc), men jo mer man ser på det jo mer ser man som kunne vært bedre ;)

Veldig enig her, jo mer tid man bruker på å lete/se, jo flere "feil" finner man.

Jeg merker at når jeg har en travel periode på jobb og/eller sosialt, har jeg ikke tid eller lyst til å vurdere meg selv opp og ned, det blir mindre viktig.

Tror det kan være slik for meg at når jeg har ytre ting å fokusere på, gjerne ting som engasjerer eller er trivelig, synes det oftere uvesentlig å fokusere innover på mitt selvopptatte meg, og å bruke tid på irrelevante ting som 100% perfekt sminke/hår o.l.

Selv om jeg alltid steller meg normalt, er jeg mer opptatt av å faktisk leve, enn å stå i speilet for å perfeksjonere look'en best mulig - mens livet passerer.

Når jeg er deppa/ensom derimot, kan jeg nærmest utmane dårlige følelser foran speilet for det plutselige livløse håret, eller finne ut at huden min ser gusten ut, at tennene er noe skjeve o.s.v - heldigvis går selvmedlidenhets-egotrip'ene raskt over og jeg rister litt på hodet av meg selv :)

Skrevet

Sjølv om ein ser heilt alminneleg ut, kan ein vere utilpass med seg sjøl. Alle har dårlege dagar, og da er det lov å uttrykke sin misnøye med seg sjølv.

Sjølvsagt kan det verta plagsomt om det blir for mykje klaging, eller at ein veit at klaginga berre er fisking etter oppmerksomheit.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Du vet du er stygg når folk heller står enn å sette seg ved siden av deg på bussen...

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Phaedra,mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...