Gå til innhold

Høyde og vekt på 3-åring

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei :) Jeg har en datter som er ca 3 år:) Hun er 96 cm høy og 16 kilo. Er dette normalt for den alderen? Jeg vet hun er litt større enn vanlig, men tror alikevel hun er innenfor normalen.....?

Hun har vokst noen centimeter siden hun var 2, selv om hun var stor for alderen da også, men vekten har ikke gått opp.....Kan ikke skjønne at hun ikke kan ha godt opp noe, for hun er ikke tynn. Hun er ikke tykk heller, mer midt i mellom.

Noen som har erfainger å del om barn på samme alder??? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er hun frisk? Har hun god kondisjon, og puster godt?

For hvis hun er i like god form som andre på hennes alder, er hun vel helt normal :) vekt og høyde variere MYE fra barn til barn akkurat i den alderen.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ja, hun er "frisk som en fisk" så jeg er ikke bekymret for noe spesielt :).

Bare var litt nysgjerrig på hva som er "vanlig" når det gjelder høyde og vekt på barn i den alderen?

Gjest Også en mamma
Skrevet

Hvis du ser her, vil du se at femtipercentilen for høyde i den alderen er akkurat den høyden din datter har (se på den nederste kurven). Når det gjelder vekt i forhold til høyde (den øverste kurven), er normalen for jenter på 96 centimeter definert å være mellom drøyt tolv kilo og drøyt sytten kilo, så der er hun også innenfor. Når det er sagt: Mange barn er utenfor normalen en gang iblant uten at det betyr noe som helst. Det er utviklingen over tid som teller.

Gjest VICCY
Skrevet

Jeg synes de vokser veldig i rykk og napp. Jenta mi er 3 år og 3 måneder. Er 99 cm lang og veier 12,5 kilo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...