Gå til innhold

Snittblomster som "råtner" fort..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte på lørdag roser jeg skulle ha til 17. mai. Allerede dagen etterpå så jeg at noen av de nederste kronbladene ble brune, og en etter en har alle rosene råtnet (og blitt brune) der hvor selve blomsten sitter fast i stilken, slik at hele hodet faller av.

Dette har jeg opplevd flere ganger det siste året når jeg har kjøpt roser fra en bestemt blomsterbutikk.

Er det jeg som gjør noe feil, eller er det dårlig kvalitet på rosene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg også på. Har prøvd å gjøre alt etter "forskriften" (skråsnitte stilkene, bruke "gjødningsmiddel" og sørge for at vasen er helt ren), men noen buketter blir brune på no time uansett hva jeg gjør.

Hos meg virker det som om det først og fremst skjer med "små" roser, de med større blomster virker som om de klarer seg bedre.

Skrevet

Tror rosene må ha vært dårlige i utgangspunktet, for så lenge du ikke setter de fryktelig varmt så skal de klare seg. I alle fall hvis det er sånn at noen buketter holder seg fine med samme behandling.

Ellers er det lurt å sette roser i varmt vann sånn at stilken "åpner seg" + og sette de kaldt om natten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...