Gå til innhold

Forslag på morsomme hundenavn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Spinell

For hannhunder har jeg hørt/sett alt fra Ola og Jørgen til Slasken.

Tisper har av en eller annen grunn sjelden "stygge" kallenavn, men jentenavn av alle slag, fra Sara til Hjørdis, er observert.

En annen variant er å kalle opp dyret etter en nabo eller slektning som en har et litt anstrengt forhold til. Det medfører kanskje en slags tilfredsstillelse å gi kommandoer som "Pedersen, på plass!" hvis nabo Pedersen egentlig er et litt spesielt tilfelle ;)

Jeg synes det er veldig gøy med hunder som har typiske menneskenavn. Mads, Toril, Sverre, Solveig etc. Etternavn er også morsomt! Hansen, Janssen, Svendsen...

Det er også kult å oppkalle hunden etter historiske personligheter. Alt fra stasledere, oppdagelsesreisende, fotballspillere, skuespillere, u name it. Ingen begrensning:)

Når det gjelder litt mer "seriøse" forslag: Doffen, Gaya, Luna.

Annonse

Gjest AnonymBruker

Det er jo morsomt å gi hunder navn som bryter med forventningene. Har man en chihuahua kan man kalle den Rocky, Hulken eller Rambo, mens rottweileren kan døpes Vesla, Tassen eller Knerten. Ellers å er typiske menneskenavn en klassiker, eller så kan man gå for andre arter, feks Pus, Mons, Dagros eller Blakken.

Gjest Spinell

Min heter Kompis.

Hadde nemlig to hunder helt til sist uke, da måtte jeg avlive den eldste. Når jeg fikk den jeg har igjen nå (2 år siden) ble den automatisk en kompis til den jeg hadde fra før.

Kunne ikke gi den et annet navn da ;)

Koselig navn!

Navnet passer også for en "enehund", for hunden er jo menneskets beste venn :)

^ Mange som kaller hunden sin Kompis visst nok :) og det skjønner jeg godt, passer godt til hunder i og med at hunden er 'menneskets beste venn'

Hunden som trenger navn er ganske liten, og tispe. Hadde vært kult med et jentenavn på en stor kvinne f.eks. Men visste helt ikke.

Annonse

Annonse

^ Mange som kaller hunden sin Kompis visst nok :) og det skjønner jeg godt, passer godt til hunder i og med at hunden er 'menneskets beste venn'

Hunden som trenger navn er ganske liten, og tispe. Hadde vært kult med et jentenavn på en stor kvinne f.eks. Men visste helt ikke.

Erna?

Ei jente i klassa mi på barneskolen hadde en hund som het Bror

Jeg syntes broren hennes gjorde mye rart men dråpen var når hun sa noe slikt som "han bror slikket meg i rompa når jeg skulle dursje i går" Da ble vi alle så sjokkerte at vi fikk forklart at det var en hund :)

Endret av Sasha Sasha

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...