Gjest AnonymBruker Skrevet 20. mai 2010 #1 Skrevet 20. mai 2010 Idag r jg veldig deppa. Jg føler at ingen liker meg, og at ingen gir mg en sjanse for å vise hvor glad og morsom jente jeg egentlig er. Det er mange paradokser i personligheten min, slik at jeg selv ikke klarer å beskrive hvem jeg egentlig er. Jeg håper flere med slike tanker kan dele d md oss andre. Saken er d at jeg er veldig sjenert, men føler selv at jg smiler og er åpen for nye bekjentskaper, og prøver å kompensere sjenertheten min med å være ekstra snill i startfasen, men jg vil si at j er ganske snill i utgangspunktet også. Men d virker som om ingen liker meg for d, og d verste er at jeg selv ik klarer å se hvor folk plasserer meg, det hadde gjort alt så mye lettere slik at jg kunne forbedret meg. Kanskje dere kan hjelpe meg? Håper noen gidder å lese dette, selvom d er litt langt. Jeg har en veldig merkelig utseende, bare med litt sminke så ser jg ut som en dragqueen. J har aldri brydd meg så mye om utseende til for et par år siden. Det var da jeg innså at jeg var stygg. Uten sminke er jeg stygg, med sminke ser jeg ut som en dragqueen, jg får sjeldent komplimenter for utseende mitt, men jeg har da mine gode dager også. Det virker her på forumet at mange gir komplimenter til de som r litt stygge, mn dette får da ik jg. Ingen gutter har likt meg, MEN, d r en stor men, og noe som irriterer meg veldig mye er at jeg er veldig innbilsk. Jeg må nok innrømme d at siden ingen gutr direkte har vist interesse til meg, så blir jeg nå veldig innbilsk, og tror jg r pen og hvis gutr ser på meg, tror jeg at d er fordi de synes jg er pen. For ja, gutr pleier å se, men de tar aldri kontakt, og hvis de tar så forsvinner dem raskt, jg tror jg har en avvisende kald tone ( ubevisst). D md gutr er egentlig ikke problemet, da jeg trives som singel. Grunnen til at jeg skriver dette er fordi at dere skal forstå den komplekse personligheten min. D er så innmari slitsomt å sitte på bussen og være innbilsk og tro at alle ser på meg og synes jg er pen, når jeg egentlig veit forbanna godt at jeg er en av de mindre pene. Jeg tror grunnen til dette er at jeg prøver å fortrenge virkeligheten gjennom å ubevisst bli så innbilsk som jg er. Alt dette tror jg gjenspeiler sg i den personen jg har blitt, og jg tror jg utstråler et elr annet som gjør at folk ik vil prøve å bli venn med meg. Jeg vil helst bli beskrevet som den livlige, glade og morsomme jenta av folk. Mn d ser ut som om jeg aldri vil bli det, p.g.a min komplekse personlighet som bygger på utseende som platform. Noen som kjenr sg igjen? Elr r jg helt alene?
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. mai 2010 #2 Skrevet 20. mai 2010 Hadde du giddet å skrive skikkelig norsk og uten ein heil del "fjortiss-sms" forkortninger så hadde eg kanskje giddet å lese igjennom innlegget og gitt et svar. Tipper mange ikkje kommer til å gidde å lese meir enn første avsnitt pga det. "Jg", mg", "dg," "sg", "d", "r", "gutr"...
FrøkenFjong Skrevet 20. mai 2010 #3 Skrevet 20. mai 2010 Jeg tror ikke du er stygg. Men hvor gammel er du? Uansett er det nok veldig vanlig å ha masse motstridende følelser rundt seg selv, sin personlighet, utseende, utstråling, hvem man vil være, hvordan man tror andre tror du er etc. Det meste er tanker i ditt eget hode.
Kråkesaks Skrevet 20. mai 2010 #4 Skrevet 20. mai 2010 Hadde du giddet å skrive skikkelig norsk og uten ein heil del "fjortiss-sms" forkortninger så hadde eg kanskje giddet å lese igjennom innlegget og gitt et svar. Tipper mange ikkje kommer til å gidde å lese meir enn første avsnitt pga det. "Jg", mg", "dg," "sg", "d", "r", "gutr"... Det samme tenkte jeg. Jeg leste en linje og gadd ikke mer. Ellers har FrøkenFjong rett. De fleste negative tanker om ens eget utseende eksisterer kun i eget hode.
lille_lam Skrevet 20. mai 2010 #5 Skrevet 20. mai 2010 Hei, Synes det er synd at du tenker på deg selv som stygg. Det er ingen god følelse eller tanke å ha om seg selv, har selv tenkt tanken om meg selv når jeg var yngre..grunnen til det var vel at jeg hadde vane for å skylde på meg selv når ting gikk galt og satte skylden på meg selv (eller mitt utseende). Men det gikk over og når jeg ser på bilder av meg selv fra da jeg var yngre kan jeg tenke at hun var vel ikke stygg :gjeiper: Når du snakker om at du ser ut som en dragequeen, kansje det har noe med måten du sminker deg på.. Om du kansje sminker deg mer "naturlig"? Finnes mange gode tips både på internett og på parfymerier hvor du kan lære mer om det å sminke seg til både dag eller kveld.. Er du veldig ung? Tror det er veldig vanlig at unge mennesker har negative tanker om seg selv, på noen kan man se det litt tydligere, mens andre man skulle tro ikke hadde noen problemer eller komplekser også har det, det synes bare ikke så godt på dem.. Berømmer deg for at du prøver å løse dette som du opplever som vanskelig og ønsker deg lykke til
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. mai 2010 #6 Skrevet 20. mai 2010 Hadde du giddet å skrive skikkelig norsk og uten ein heil del "fjortiss-sms" forkortninger så hadde eg kanskje giddet å lese igjennom innlegget og gitt et svar. Tipper mange ikkje kommer til å gidde å lese meir enn første avsnitt pga det. "Jg", mg", "dg," "sg", "d", "r", "gutr"... Beklager så mye, da prøver jeg på nytt. Vil så mye at noen skal kunne hjelpe meg. Idag er jeg veldig deppa. Jg føler at ingen liker meg, og at ingen gir mg en sjanse for å vise hvor glad og morsom jente jeg egentlig er. Det er mange paradokser i personligheten min. Jeg selv klarer ikke helt å definere hvem jeg er. Jeg håper flere med slike tanker kan dele det med oss andre. Jeg er veldig sjenert, men føler selv at jg smiler og er åpen for nye bekjentskaper. Jeg prøver å kompensere for sjenertheten min ved å være ekstra snill i startfasen av nye bekjentskaper, men jeg vil si at jeg er en ganske snill jente i utgangspunktet også. Tross alt dette virker det som om ingen liker meg , og det er utrolig frustrerende at jeg selv ik klarer å se hvor folk plasserer meg. Det hadde gjort alt så mye lettere, slik at jeg kunne forbedret meg, for jeg veit at jeg har forbedringspotensiale i det sosiale liv, men jeg veit bare ikke hvilket. Kanskje dere kan hjelpe meg? Det som tærer meg mest er utseende mitt. Jeg har et veldig merkelig utseende, bare med litt naturlig sminke ser jeg fort ut som en dragqueen. Jeg har aldri brydd meg så mye om utseende helt til jeg ble rundt 18 år. Det var da jeg innså at jeg var stygg. Uten sminke er jeg stygg, med sminke ser jeg ut som en dragqueen. Jeg får sjeldent komplimenter for utseende mitt, men jeg har da mine gode dager også. Det virker her på forumet at mange gir komplimenter til de som dem mener er litt stygge, f.eks at man sier at en har fine øyne, uten å si at personen er vakker .Jeg får heller ei slike komplimenter. Ingen gutter har likt meg. MEN, d r en stor men, og noe som irriterer meg veldig er at jeg er veldig innbilsk. Siden ingen gutter direkte har vist interesse til meg, blir jeg veldig innbilsk og tror med en gang at de ser på meg fordi jeg er pen. For ja, gutter pleier å se, men de tar aldri kontakt, og hvis de tar kontakt så forsvinner dem raskt. Jeg tror egentlig at jeg har en avvisende kald tone ( ubevisst). Det med gutter er egentlig ikke problemet, da jeg trives som singel. Det som er slitsomt er å sitte på bussen og være innbilsk og tro at alle ser på meg og synes jg er pen, når jeg egentlig veit forbanna godt at jeg er en av de mindre pene. Jeg tror grunnen til min høye innbilning er at jeg prøver å fortrenge virkeligheten gjennom å ubevisst bli så innbilsk som jeg er. Alt dette tror jeg gjenspeiler seg i den personen jg har blitt, og jeg tror jg utstråler et eller annet som gjør at folk ikke vil prøve å bli venn med meg. Jeg vil helst bli beskrevet som den livlige, glade og morsomme jenta av folk flest. Men det ser ut som om dette aldri vil skje, p.g.a min komplekse personlighet som bygger på utseende som platform. Noen som kjenr seg igjen? Eller er jeg helt alene?
lille_lam Skrevet 20. mai 2010 #7 Skrevet 20. mai 2010 Du kan også snakke med fastlegen din om dine følelser om ditt utseende og fortelle hvor plagsomt det er for deg, kan hende fastlegen har noen gode råd, tips eller kan henvende deg videre..
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. mai 2010 #8 Skrevet 20. mai 2010 Hei, Synes det er synd at du tenker på deg selv som stygg. Det er ingen god følelse eller tanke å ha om seg selv, har selv tenkt tanken om meg selv når jeg var yngre..grunnen til det var vel at jeg hadde vane for å skylde på meg selv når ting gikk galt og satte skylden på meg selv (eller mitt utseende). Men det gikk over og når jeg ser på bilder av meg selv fra da jeg var yngre kan jeg tenke at hun var vel ikke stygg :gjeiper: Når du snakker om at du ser ut som en dragequeen, kansje det har noe med måten du sminker deg på.. Om du kansje sminker deg mer "naturlig"? Finnes mange gode tips både på internett og på parfymerier hvor du kan lære mer om det å sminke seg til både dag eller kveld.. Er du veldig ung? Tror det er veldig vanlig at unge mennesker har negative tanker om seg selv, på noen kan man se det litt tydligere, mens andre man skulle tro ikke hadde noen problemer eller komplekser også har det, det synes bare ikke så godt på dem.. Berømmer deg for at du prøver å løse dette som du opplever som vanskelig og ønsker deg lykke til Tusen takk for støttende ord. Jeg har faktisk vært på kurs hos sminkebutikker for å se hva jeg kan passe. Etter det ene kurset kom jeg ut som en stygg sminkedokke, selvom jeg flere ganger sa ifra til instruktøren min at jeg ville ha en naturlig sminke. Jeg har ganske mørk hud, så jeg tror nok det er der problemet ligger. De dagene jeg sminker meg påpeker minst en familiemedlem at jeg burde vaske av sminken, at jeg ikke ser ut, da de få dagene jeg sminker meg faktisk er på bursdager og slikt, fører til at jeg blir helt ødelagt de dagene. Jeg har ingen glede av å feire slike ting lenger, det husker jeg at jeg gjorde så sykt da jeg var barn. Det føles som om jeg har blitt et grått menneske, men mørke skyer rundt meg. Jeg har ingenting å gjøre om dagene, det blir bare skole og internett. Det er ikke et slik liv jeg så for meg i barndommen min. Og jeg mener det at jeg i utgangspunktet ikke er det gråe og kjedelige mennesket folk ser for seg. Jeg vil være glad i livet, sprudlende, og ei jente man kan ha det morsomt med. :(
FrøkenFjong Skrevet 20. mai 2010 #9 Skrevet 20. mai 2010 (endret) Du sier at du ikke er fin uten sminke, og at du ser ut som en drag med sminke. Og du har mørk hudtype? Vanligvis er mørk hudtype positivt. Generelt vil jeg si at det er mye finere å bare bruke litt maskara, bittelitt farge på kinnben (men IKKE mye).. Kan du gjøre noe nytt med håret ditt? Skal ofte ikke så mye til for å freshe seg opp litt - som kan gjøre at du føler deg bedre. Jeg fikk ikke helt med meg hvor gammel du er, men over 18 år skjønte jeg. Det er ganske vanlig å være usikker i denne alderen, og gjerne i flere år fremover. Men kan det være at du er deprimert? Tankene dine høres destruktive ut. Er enig med det som ble nevnt over her, at det kanskje kunne være en ide å snakke med en lege etc. For alt er tanker i ditt hode (som jeg sa tidligere) og tankene våre styrer det meste. Endret 20. mai 2010 av FrøkenFjong
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå