Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått en kredittkort regning til inkasso av en så irriterende grunn som at min post har blitt levert til en nabo postkasse som ikke har vært i bruk. Jeg burde selvsagt ha reagert på at jeg ikke fikk noen regning i posten, men det gjorde jeg altså ikke og nå har jeg vært i kontakt med inkasso selskapet for å få orden på sakene. De ville tilby meg en betalingsplan og spurte meg om hvor mye jeg kunne betale hver mnd, noe jeg svarte 3000,- ettersom jeg da kommer til å ha gjort opp for meg innen 6 mnd. Skulle gjerne betalt hele beløpet nå men ettersom bilen streiket forrige uke rekker ikke økonomien til.

Jeg fikk deretter ett gjeldsbrev tilsendt og her står det at jeg må ha underskrift av 2 personer. Dette er såklart noe jeg syns er veldig ubehagelig. Inkasso er flaut og jeg er vanligvis ikke en person som surrer med slike ting og jeg kjenner jeg får knute i magen av å måtte be 2 mennesker skrive under på dette, hvorfor er dette nødvendig når jeg er godt over 18 og såklart kan identifisere meg? De har jo tilgang på personnr mitt til og med.

I tillegg står det i brevet at inkassosalær er på 3000,-. Er ikke inkassosalær for å dekke utgifter ved å ha en sak til inkasso? Syns dette var en merkelig sum ettersom det var det jeg sa jeg kunne betale i mnd. Mulig jeg er helt på bærtur men ettersom jeg aldri har vært i en slik situasjon før prøver jeg å finne litt informasjon om dette før jeg skriver under papirer og kryper til korset og får beskjente til å skrive under. Finner så mange saker om at man må være så forsikitig i slike saker fordi man lett kan bli lurt...

Noen som har noen meninger så jeg kan bli litt klokere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...