Gå til innhold

Telefonselgere...

Gjest Seajewel

telefonselgere  

50 stemmer

1. 1. Hva synes du om telefonselgere?

• Jeg syns det er gøy når de ringer og kommer med tilbudene sine
      0
    • Helt ok
    • De er plagsomme
    • Noe dritt

Anbefalte innlegg

Gjest Nanette

Ringte meg ei som skulle selge på meg abonnement på et magasin, og jeg sa neitakk. SÅ bare begynte hu å lese opp da, om fordelene ved abonnentet, hvor mye det kosta osv. Jeg sa igjen Neitakk! så bare fortsatte hun å fortelle -> lese opp fra tekst, om det abbonnementet, så jeg sa igjen: Eh...neitakk! Så ble hu sur! og svarte i en sur tone: Nei greitt det! og la på. Herregud, greit at de har en kjip jobb, men må de være så sure... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pleier ikke å la de komme så langt jeg, enten sier jeg bare "nei takk, jeg er ikke interessert, hadet", og så legger på. Eventuelt finner jeg ut hvor de har fått nummeret mitt fra først (er reservert).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier ikke å la de komme så langt jeg, enten sier jeg bare "nei takk, jeg er ikke interessert, hadet", og så legger på. Eventuelt finner jeg ut hvor de har fått nummeret mitt fra først (er reservert).

Jeg lurer også på hvor de har fått nummeret mitt fra. Reserverte meg for fem-seks år siden... Liker ikke å bli oppringt av telefonselgere. Takker høflig nei og sier jeg ikke er interessert. Legger også til at jeg har reservert meg. De fleste telefonselgerne beklager og er høflige til bake. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reservert meg mot telefonselgere, men det er fortsatt en og annen som ringer nå og da.

Da informerer jeg bare om reservasjonen og ber om oppringers navn og navn på bedrift, for å melde fra til forbrukerrådet.

(Jeg har aldri faktisk sendt en melding, men det stopper

telefonselgeren på en effektiv måte. :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også på hvor de har fått nummeret mitt fra. Reserverte meg for fem-seks år siden... Liker ikke å bli oppringt av telefonselgere. Takker høflig nei og sier jeg ikke er interessert. Legger også til at jeg har reservert meg. De fleste telefonselgerne beklager og er høflige til bake. :)

Reserverte du deg hos brønnøysundregistret? Isåfall varer reservasjonen bare 6 mnd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reserverte du deg hos brønnøysundregistret? Isåfall varer reservasjonen bare 6 mnd..

Nei, den gjelder til du sletter den:

**

Din reservasjon blir registrert i et sentralt register i Brønnøysund, og reservasjonen gjelder slik den er registrert, helt til du endrer eller sletter den. Virksomheter som driver direkte markedsføring plikter å oppdatere sine lister mot Reservasjonsregisteret minst hver måned.

**

Hentet fra https://w2.brreg.no/reservasjon/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Jeg har selv jobbet som tlf selger (overlevde bare så vidt 3 månder) En helt grusom jobb! Selv om kundene sier nei MÅ vi bare presse på og mase. Sjefen maste og maste på at vi ikke måtte gi oss så lett. At vi måtte få kundene til å ombestemme seg. Jeg følte meg sikkelig masete og frekk. Men det er sånn vi må holde på. Jeg fikk mye kjeft av folk for å si det sånn men jeg skjønner det å.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også merket at noen blir direkte sure om jeg ikke vil ha noe.

Har faktisk hatt den samtalen et par ganger nå:

selger: Jeg ringer for å fortelle om fantastisk tilbud. Du kan få "det" helt gratis for en prøveperiode.

meg: Nei, takk. Vi har prøvd noe lignende før, og det er ikke for oss, vi har virkelig ikke behov for dette

selger: "Men det er jo gratis!"

meg:"Nei, takk, har ikke noe behov for dette, gratis eller ikke"

selger: "Ja, men det er ingen forpliktelse og du får det gratis!"

meg:"Nei, jeg vil fortsett ikke, jeg trenger ikke dette"

selger: "Men hvorfor da, det er jo gratis!!!!!!!"

meg:"Nei takk, nå må jeg bare si takk for tilbudet og ha det"

selger (skikkelig sur): "VEL DA..."

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier som regel å si høflig at jeg dessverre ikke har tid, da har de alltid svart emg høflig tilbake, så det plager meg ikke såå mye. Som regel spør de også om jeg har "et øyeblikk" eller noe når de ringer, så da er det jo greit å svare nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Telefonselgere får ikke sagt så mye når de kommer til meg, jeg sier bare at jeg ikke er interessert, nei takk og hadet og legger så på røret, selv om de snakker videre. Klikk.

Jeg er reservert jeg også og det er ikke så mange som ringer, men det dukker opp en eller annen telefon de dagene jeg har tatt meg fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huffsa

Jeg liker sånne brukerundersøkelser (sånn f.eks hvor handler dere mest, hvor mye handler dere for i mnd osv), men telefonselgere liker jeg ikke så godt. MEN jeg har ei venninne som jobber som telefonselger så jeg veit hvor kjipt det er for de bak røret og få skrikende og bannende mennesker med drapstrusler på andre linja, så da prøver jeg å være så hyggelig men avslående som mulig.

Syntes det er helt ok at de ringer, fordi det er faktisk ikke de som ringer som bestemmer hvem som skal ringes. Men jeg syntes det er MYE bedre enn "dør-til-dør-selgere".. :kjefte:

Endret av Huffsa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier klart i fra at jeg ikke er interessert med en gang, og avbryter om jeg må. Deretter legger jeg på. Jeg har reservert meg så det er uhyre sjelden jeg opplever at noen ringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morfar bare legger på han hehe.

Eg er mer hæflig, men har sagt nei 99% av gangene...

Drev å støttet sjømannskirken noen år fra tidlig stadium av telefon tiggere/selgere. Ved å kjøpe kalenderen deres.

Men 1 år gikk dei heilt beserk med meg (sikkert ein dritt av ein sjef som sa push på push på og spill på samvittigheten deres)

ringte for å selge meg extra kalendere (som dei meinte at 1 var ikke nok fint å ha 3-4 stk veit du) måndlige bidrag, sendte julekort osv osv.

Har støttet 5-6 saker opp gjennom tidene, men agrissiviteten og kynismen til telefon selgerere, og dei som dropper regningen rett i postkassa har ført til at jeg nu støtter 0 saker og sier nei til 100% på telefon. Og det er bare så lett å gjøre og nu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns synd på de som jobber som telefonselgere så jeg sier nei på en relativt høflig måte. Det har aldri hent at jeg har kjøpt/støttet noen via telefonsalg, og ingen jeg kjenner har vel gjort det heller - så skjønner ikke at det kan være så lønnsomt for bedriftene.

Jeg har reservert meg mot telefonsalg, så det er ikke så fryktelig mange som ringer. Men husker han som skulle ha støtte til fattige barn et eller annet sted, og da jeg sa nei så kom den spill på samvittighetgreien frem;

han: så du bryr deg ikke om barn som sulter i ...?

jeg: nei, egentlig ikke. (for jeg gidder ikke å bli dratt inn i en samtale med en telefonselger)

han: hehe, ok, da - ha det*klikk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater telefonselgere, har ingenting til overs for dem. Greit nok at de gjør en jobb, men jeg liker uansett ikke å bli plaget. Og ja, jeg har registrert meg i Brønnøysundsregisteret.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har aldri hent at jeg har kjøpt/støttet noen via telefonsalg, og ingen jeg kjenner har vel gjort det heller - så skjønner ikke at det kan være så lønnsomt for bedriftene.

Jeg har også lurt på hvem det er som kjøper fra telefonselgere. Ingen jeg kjenner vil i hvert fall vedkjenne seg det, men noen må det jo være siden det finnes et marked for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telefonselgere er en av de faktorene som gjør at jeg sliter med telefonskrekk, FAKTISK! Jeg er reservert, men virker som de finner meg alikevel. Jeg hater å måtte være "frekk", men de tar jo ikke et nei for et nei. Så nå tar jeg ikke telefoner fra ukjente nr lengre, må inn og sjekke hvem det er først. Det kan i mange sammenhenger være tungvindt og upraktisk, men når man lever med en slik skrekk jeg har så er det eneste utvei egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd meg som telefonselger når jeg var ung og ikke kunne få andre jobber.. Det var veldig kjipt de to gangene jeg jobbet (sa opp etter andre gangen..) men den dag i dag husker jeg bare de morsomme situasjonene :) Jeg opplevde ingen uhøflige mennesker, men jeg var heller ikke uhøflig selv - annet enn å ringe de midt i middagen da.. Det finnes mange morsomme navn der ute, noen tar telefonen mens de har sex (haha..), noen var nesten glad for at jeg ringte, så de kunne snakke litt.. Men det var kjedelig å prakke på de "de gode tilbudene" som jo alle visste var bare tull. Ville mye heller ha ringt rundt og spurt om de hadde det bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Jeg er reservert men får innimellom henvendelser fra diverse telefonselgere. I det siste har jeg silt samtaler og søkt opp numrene på gule sider og telefonterror.no. Hvis det er selgere eller markedsundersøkelser, og jeg har blitt oppringt flere ganger, lagrer jeg numrene som "telefonterror" e.l. på telefonen og legger til en svak/lav ringetone. Da vet jeg at jeg ikke trenger å ta meg bryet med å svare. Egentlig veldig kjekt! :) Jeg tar av prinsipp heller ikke telefonen hvis det er skjult nr. Skulle det være noen med hemmelig nr som vil noe får de sende en sms og presentere seg og saken sin.

Skulle jeg ta telefonen når en selger ringer, er jeg høflig men bestemt. Jeg gidder ikke være slem bare fordi de har valgt seg en forferdelig jobb. Jeg merker at jeg blir hakket mer uhøflig og sur hvis jeg blir røsket tak i på gata eller inne på et kjøpesenter og forsøkt tvunget til å støtte noe. I disse internett-tider har jeg ingen problemer med å finne verken varer og tjenester jeg ønsker, eller saker jeg ønsker å støtte.

Jeg mistenker at enkelte telefonselgere er så ivrig i tjenesten at de selger varer til senile/demente mennesker, så der er vel noe av salgssuksessen deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...