Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei!

Jeg skal investere i nye løpesko da mine gamle er slitte og dårlige. Ikke noe særlig for mitt bruk.

Men det jeg funderer på, er om noen vet hva som er best ut av å kjøpe i butikk kontra å kjøpe på nett? Jeg får 20% rabatt på g-sport pga. treningsenteret jeg er medlem i, så det blir jo uansett billigere enn vanlig butikkpris for meg å kjøpe i butikk.

er prisforskjellen på sko fra nettet over 20% prosent mindre enn det det koster i butikk? Og da tenker jeg også på hva det vil koste med frakt og sånt.

Prøver å få det så billig som mulig. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du kjøpe løpesko er det kanskje greit å få undersøkt beina dine på en speilkasse, i tillegg til å se hvordan du løper for å finne evt. pronasjon, og deretter finne sko som passer til dine føtter.

Er endel "vanlige" sportsbutikker som har begynt med dette nå, jeg kjøpte mine på Løplabben i Oslo. Vet du hva slags fot du har, så er det kanskje billigst å kjøpe det der hvor du får prosent, eller på nettet vil jeg tro :)

Skrevet

Prøver å få det så billig som mulig. :)

Jeg kjøpte en gang joggesko på tilbud, resultatet ble senebetennelse. Fra den gang har jeg aldri brydd meg om prisen på sko, kun om passformen.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke sikkert skoene hadde noe med din påfølgende senebetennelse per se. Å øke for mye og for fort er det som i all hovedsak fører til "senebetennelser".

Skrevet

Du vil ikke spare mye med å handle på nettet, men hos sports-kjedene kan det variere stort.

Om du f.eks velger Denne Testvinneren som jeg mener er en veldig god Løpesko, så er den 500,- dyrer hos Gressvik enn på XXL.

Skrevet

Det er ikke sikkert skoene hadde noe med din påfølgende senebetennelse per se. Å øke for mye og for fort er det som i all hovedsak fører til "senebetennelser".

Det var ingen annen mulig forklaring enn skoene, akkurat på den tiden trente jeg for det meste svømming og brukte skoene som hverdagssko. De var litt smale, og det konstante presset på siden av foten førte til senebetennelse.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Tror Lance har peiling på slikt....

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Men kan du være sikker på at andre sko ville utgjort en forskjell?

Skrevet

Men kan du være sikker på at andre sko ville utgjort en forskjell?

Jeg har jogget mye i mitt liv, og jeg har løpt både hel- og halvmaraton, så hvis de skoene jeg hadde da ikke passet ordentlig ville jeg ha kjent det.

De nevnte smale skoene kjøpte jeg mens jeg studerte, og jeg brukte dem som nevnt kun som hverdagssko. Akkurat da trente jeg bare svømming, så det fins ingen andre forklaringer.

Jeg lurer på hvorfor dere trekker meg i tvil på akkurat dette, er det ikke rimelig innlysende at for smale sko kan gi senebetennelse?

Skrevet (endret)

Du vil ikke spare mye med å handle på nettet, men hos sports-kjedene kan det variere stort.

Om du f.eks velger Denne Testvinneren som jeg mener er en veldig god Løpesko, så er den 500,- dyrer hos Gressvik enn på XXL.

Det er faktisk disse asics-skoene jeg har sett meg ut. :) Har sjekket hvordan føttene mine er, og de var helt normale, så trenger ingen sko med ekstra støtte eller noe sånt. Jeg skal da riktignok ha "damefargen" på skoene :ler:

Men ja, jeg skal finne ut hvor det er billigst. Har 15 prosent på intersport, så kan jo alltids hende det er billigere der. Hvem vet. :)

Endret av Teriyaki
Skrevet (endret)

Du skriver ikke hvor du bor, eller om du i det hele tatt vet hvilken type fot du har!

Jeg anbefaler en tur innom Löplabbet som holder til i Oslo/ Trondheim. Der er forsåvidt ikke et must at det er Löplappet, men dem har både speilkasse, og tredemøller med filming av anklene dine, så dem vet NØYAKTIG hvilke sko du bør gå for. I tillegg får du prøve flere sko mens du løper, så du ser OG kjenne hvilke du bør gå for. :) Jeg kjøpte mine nye hos dem i fjor, og dem har gjort underverker for mine kronisk våte knær :D

Du kan jo evt. ta en spansk en og få dem til å sjekke føttene dine, for så bare bestille skoene på nett.. Selv om jeg personlig syns den er litt sleip. :sjenert:

EDIT: Åh, ser jo nå at du har sjekket føttene dine. Dumme Måne. :sukk:

Asic er bra sko, for meg, i allefall. Og du kan jo alltids sjekke ut muligheten for å bestille på nett? Jeg sparte MYE på å handle over nettet da jeg kjøpte alternative joggesko. Men jeg var heldig og slapp tollen..

Endret av Lille Måne
Skrevet

Du skriver ikke hvor du bor, eller om du i det hele tatt vet hvilken type fot du har!

Jeg anbefaler en tur innom Löplabbet som holder til i Oslo/ Trondheim. Der er forsåvidt ikke et must at det er Löplappet, men dem har både speilkasse, og tredemøller med filming av anklene dine, så dem vet NØYAKTIG hvilke sko du bør gå for. I tillegg får du prøve flere sko mens du løper, så du ser OG kjenne hvilke du bør gå for. :) Jeg kjøpte mine nye hos dem i fjor, og dem har gjort underverker for mine kronisk våte knær :D

Du kan jo evt. ta en spansk en og få dem til å sjekke føttene dine, for så bare bestille skoene på nett.. Selv om jeg personlig syns den er litt sleip. :sjenert:

EDIT: Åh, ser jo nå at du har sjekket føttene dine. Dumme Måne. :sukk:

Asic er bra sko, for meg, i allefall. Og du kan jo alltids sjekke ut muligheten for å bestille på nett? Jeg sparte MYE på å handle over nettet da jeg kjøpte alternative joggesko. Men jeg var heldig og slapp tollen..

Ja jeg tror egentlig at jeg kommer til å kjøpe i butikken siden jeg får rabatter der. Ser ikke helt for meg at det kommer til å bli så veldig mye billigere over nettet. Kanskje litt, men ikke så mye.

Skrevet

Det er faktisk disse asics-skoene jeg har sett meg ut. :) Har sjekket hvordan føttene mine er, og de var helt normale, så trenger ingen sko med ekstra støtte eller noe sånt. Jeg skal da riktignok ha "damefargen" på skoene :ler:

Men ja, jeg skal finne ut hvor det er billigst. Har 15 prosent på intersport, så kan jo alltids hende det er billigere der. Hvem vet. :)

Jeg har en tilsvarende modell som er tilpasset mine til dels overpronerende bein. Kan anbefale dem på det sterkeste. Jeg har tidligere hatt vondt i beina under jogging, nå er det helt borte.

Skrevet

Jeg har en tilsvarende modell som er tilpasset mine til dels overpronerende bein. Kan anbefale dem på det sterkeste. Jeg har tidligere hatt vondt i beina under jogging, nå er det helt borte.

Så flott! De er jo ikke så grusomt dyre heller. Var vel rundt 14-1600 kr ordinært, så man svir jo heller ikke av pengeboken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...