LukaFrost Skrevet 20. mai 2010 #1 Skrevet 20. mai 2010 Nå ser det ut til at det blir Danmarkstur på oss i sommer. Jeg lurer derfor på om noen kjenner til et bra hotell i sentrum? Det skal helst ikke koste mer enn 7-8oo kr pr natt. Jeg har kikk alitt på Hotels.com, men vil gjerne ha anbefalinger. Jeg tar også mot tips til ting å finne på, butikker ol.
Gjest Vito - nr to Skrevet 20. mai 2010 #2 Skrevet 20. mai 2010 Nå ser det ut til at det blir Danmarkstur på oss i sommer. Jeg lurer derfor på om noen kjenner til et bra hotell i sentrum? Det skal helst ikke koste mer enn 7-8oo kr pr natt. Jeg har kikk alitt på Hotels.com, men vil gjerne ha anbefalinger. Jeg tar også mot tips til ting å finne på, butikker ol. Er VELDIG godt kjent i København, men trenger først å vite litt mer konkret. 1) Hva formålet med turen? 2) Hva er viktig, sentral beliggenhet, god offentlig kommunikasjon til sentrum, god parkering, eller hva? 3) Du skriver 700 - 800 kr snakker vi da NOK eller DKK, og enkelt- eller dobbeltrom? I tillegg, om dobbeltrom. Totalt eller pr person? Kommer tilbake i morgen, om jeg har fått svar.
Amys Skrevet 20. mai 2010 #3 Skrevet 20. mai 2010 Nå ser det ut til at det blir Danmarkstur på oss i sommer. Jeg lurer derfor på om noen kjenner til et bra hotell i sentrum? Det skal helst ikke koste mer enn 7-8oo kr pr natt. Jeg har kikk alitt på Hotels.com, men vil gjerne ha anbefalinger. Jeg tar også mot tips til ting å finne på, butikker ol. Illums bolighus synes jeg er veldig morsom å gå rundt og se i iallfall, men du bør vel være interessert i interiørstash for å like den Lille Apotek og Cafe Sorgenfri er fine smørbrødcafeer og jeg anbefaler en tur innom en av de for å spise lunch. Har aldri bodd på hotell i København så kan dessverre ikke hjelpe deg der..
LukaFrost Skrevet 21. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 21. mai 2010 Det er en romantisk kjæresteweekend, så ikke noe fylletur. Vi har ingen spesielle planer annet enn at vi skal kose oss, se oss litt rundt i sentrum av Kjøbenhavn, kanskje shoppe litt. Jeg synes det er fint å ha gangavstand til sentrum, men hvis man bor nært kommunikasjonsmiddel så går det også bra. Parkering skal vi ike tenke på. Pris tenker jeg på i DKK. Og prisen er totalt pr natt. Vi vil seff ha sdobbeltrom med en enng. Ikke seng som står ved hver sin vegg med et hav imellom oss. Grøss.
Gjest navnelapp Skrevet 21. mai 2010 #5 Skrevet 21. mai 2010 Sjekk ut scandic front. dei har lågare prisar når du er ute i god tid, og er eit flott, moderne "designhotell" med pene rom og det ligg roleg til rett ved kongens nytorv. Eg skriv litt om ting du kan gjere her: http://altgodt.wordpress.com/2009/01/26/mitt-kj%c3%a6re-k%c3%b8ben/
LukaFrost Skrevet 21. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 21. mai 2010 Tusen takk dere! Jeg har aldri vært hverken i Kjøbenhavn eller Danmark før og jeg liker å gjøre endel research på forhånd. Greit å vite om alternativene på forhånd og så ser man hva man vil og hva man rekke rover når amn kommer dit. Erfaringsmessig rekker man aldri alt man har lyst til.
Strix Skrevet 24. mai 2010 #7 Skrevet 24. mai 2010 Til hoteller synes jeg norwegian sine sider er geniale. Der fant vi hotell da vi var i København.
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. mai 2010 #8 Skrevet 24. mai 2010 Tusen takk dere! Jeg har aldri vært hverken i Kjøbenhavn eller Danmark før og jeg liker å gjøre endel research på forhånd. Greit å vite om alternativene på forhånd og så ser man hva man vil og hva man rekke rover når amn kommer dit. Erfaringsmessig rekker man aldri alt man har lyst til. må bare si det, det heter københavn ikke kjøbenhavn..
LukaFrost Skrevet 24. mai 2010 Forfatter #9 Skrevet 24. mai 2010 må bare si det, det heter københavn ikke kjøbenhavn.. Og det måtte du være anonym for å fortelle meg? Jeg har alltid trodd at det skrives Kjø- på norsk siden vi ikke uttaler navnet Kø- som i Danmark. Vi uttaler jo meg kj-lyd. Har forøvrig funnet hotell midt i sentrum nå og fått noen tips om spisesteder.
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. mai 2010 #10 Skrevet 25. mai 2010 Og det måtte du være anonym for å fortelle meg? Jeg har alltid trodd at det skrives Kjø- på norsk siden vi ikke uttaler navnet Kø- som i Danmark. Vi uttaler jo meg kj-lyd. Har forøvrig funnet hotell midt i sentrum nå og fått noen tips om spisesteder. har det virkelig noe å si? var ikke noe vondt ment med å si ifra. skjønner godt at man kan tro at det skrives sånn.
bambyb82 Skrevet 25. mai 2010 #11 Skrevet 25. mai 2010 Vi var nttopp på klassetur i københavn. Elsker den byen!!! Vi bodde på Danhostel som ligger like ved tivoliet. billig og helt kurant:) Er litt "vandrehjem" men billig og greit
Glitnir Skrevet 27. mai 2010 #12 Skrevet 27. mai 2010 Jeg liker Nimb, men det er nok litt dyrere enn prisen du antyder. Hva med Mayfair?
malinpe Skrevet 28. mai 2010 #13 Skrevet 28. mai 2010 Med mindre du ønsker å bo på små rom, anbefaler jeg ikke Grand Hotel. Skuffende med stor S !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå