Gå til innhold

Ullundertøy til baby? H&M

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen som vet om H&M i Oslo har fått inn ullundertøy til baby/småbarn?

Jeg trenger str. 80-86; henger de str. i babyavdelingen i tilfelle, eller hvor finner jeg det?

Småtten fryser om natta, så nå er det på tide med skikkelig ull under pysjamasen, for han sparker bare av seg dyna.

Kanskje jeg skal spørre i samme slengen: Hvor får man kjøpt dyneklyper til å holde dyna på plass?

På forhånd takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du skal handle ulltøy til baby bør du kjøpe i ubehandlet ull. Det er det aller beste for babyen, både når det gjelder isolering og hudreaksjoner.

Barnetøy i ubehandlet ull finner du blant annet hos Nøstebarn - der finner du også flere artikler om ulltøy og ullets egenskaper.

Skrevet

Cubus selger ullbody ol, det samme gjør sparkjøp og H&M.

Skrevet

Cubus har også fått inn ulltøy med et bomullslag innerst (som Joha har), litt mer behagelig for minsten!

Greit nok at Nøstebarn sikkert er best, men såfremt man ikke har spesielle hudproblemer vil jeg tro at også de rimelige variantene er helt ok.

Skrevet

Mange vet ikke forskjellen på behandlet og ubehandlet ull, og tror det er akkurat det samme om man kjøper den ene eller andre varianten. Grunnen til at jeg nevnte Nøstebarn er blant annet at det der finnes veldig mye informasjon om ull, i tillegg til mange gode produkter.

Ubehandlet ull er behagelig mot kroppen, isolerer best, og klør ikke! Jeg ville aldri brukt superwashbehandlet ullundertøy til meg selv, og selvfølgelig ikke til barnet mitt heller!

Selvfølgelig må man kjøpe det man selv vil, men vær klar over at det er forskjell på behandlet og ubehandlet ull, og sett deg gjerne litt inn i det før du handler.

Bomull innerst gjør at det isolerer dårligere om plagget blir fuktig.

Skrevet

Anbefaler at du kjøper ull på NØSTEBARN

Ullpysjamasen der og ullfleece jakke, bukse, genser og lue, teppe, ullsilke sokkene og luen er også suuuper bra. Kan bare ikke skryte nok av nøstebarn sine produkter :)

Skrevet
Når du skal handle ulltøy til baby bør du kjøpe i ubehandlet ull. Det er det aller beste for babyen, både når det gjelder isolering og hudreaksjoner.

Barnetøy i ubehandlet ull finner du blant annet hos Nøstebarn - der finner du også flere artikler om ulltøy og ullets egenskaper.

:oops: ser at du har fått linken fra Labella og....

Gjest Anonymous
Skrevet

Sikkert fint med Nøstebarn, men for oss som er dårlige på håndvask er jo også undertøyet fra Cubus, H&M etc. er bra alternativ!

Jada, jeg vet at dette er behandler etc. etc. etc.

Skrevet
Sikkert fint med Nøstebarn, men for oss som er dårlige på håndvask er jo også undertøyet fra Cubus, H&M etc. er bra alternativ!  

Sikkert, men hvis det er ullets gode egenskaper man ønsker bør man faktisk velge ubehandlet.

Når det gjelder vask, så inneholder ubehandlet ull lanolin, som er bakterienedbrytende, og trenger derfor ikke å vaskes like ofte som behandlet ull. Jeg har god erfaring med å vaske ubehandlet ull på ullprogram i vaskemaskin.

I denne artikkelen kan du lese om vask av ubehandlet ull. Det er ikke spesielt vanskelig, og gjøres sjelden.

• 4 år senere...
Gjest Gjest_Vibeke_*
Skrevet

Alpaca Society har kjempefine ullklær til barn og baby som du også kan kjøpe på deres hjemmeside.

www.alpacasociety.no

Skrevet (endret)

Så plutselig at innlegget var supergammelt, og slettet derfor det jeg skrev.

Endret av Susan Sto Helit

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...