Marila Skrevet 20. mai 2010 #1 Skrevet 20. mai 2010 Hei, håper noen her kan hjelpe meg. Har hatt veldig tørr og sprukken hud på hendene, men det gikk over når jeg begynte med håndkrem flere ganger om dagen. Men huden rundt neglene er sår og rød, og fliser seg opp. OM jeg flerner flisene begynner det å blø eller blir rødt og hovent. Jeg har prøvd olje til neglene og neglbåndskrem, men selv om hendene og neglene er mye bedre fliser huden seg rundt neglene fremdeles. Noen tips? Hjelper det å få fikset neglene hos en hudpelier eller noe sånt? Eller finns det noen produkter jeg kan bruke?
Tonka Skrevet 20. mai 2010 #2 Skrevet 20. mai 2010 Fortsett å smøre ofte med en fet, god krem - for eksempel A-krem, Neutrogenas håndkrem eller Vaselin. Mange synes at l'Occitanes fete håndkremer på tube også er veldig gode, selv om jeg ikke har vært like fornøyd selv. Smør hendene før du legger deg, legg litt ekstra rundt neglene og bruk bomullsvanter mens du sover. Det gjør at kremen trekker ekstra godt inn i huden din - fungerer veldig godt på vintertørre føtter, i alle fall. Å drikke mye vann hjelper jo også mot tørr hud, så få i deg nok væske. Og så må du slutte å plukke, det gjør bare vondt verre. Klarer du å slutte lenge nok så blir det bedre etterhvert. Håper det ordner seg, flisete hud rundt neglene er både vondt og grusomt irriterende. 1
Gjest Badabing Skrevet 21. mai 2010 #3 Skrevet 21. mai 2010 Jeg smører med en god håndkrem hver natt før jeg legger meg, og noen ganger i løpet av dagen bruker jeg en slags neglbåndsgele i penn som jeg har på neglbåndene. Dessverre har jeg akkurat gått tom, så jeg får ikke sjekket hva den heter. Men de selger den på Parfymelle, sammen med andre "neglting".
Gjest Gaby Skrevet 22. mai 2010 #4 Skrevet 22. mai 2010 Lush sin Lemony Flutter cuticle butter er supergod til både neglebånd og andre veldig tørre områder. Det er en kjemperik krem i en liten boks, som varer i en evighet. Kan være lurt å smøre på før du legger deg, så får den virke over natta! Den lukter kraftig av sitron, herlig!
Gjest Heidie Skrevet 22. mai 2010 #5 Skrevet 22. mai 2010 Lush sin Lemony Flutter cuticle butter er supergod til både neglebånd og andre veldig tørre områder. Det er en kjemperik krem i en liten boks, som varer i en evighet. Kan være lurt å smøre på før du legger deg, så får den virke over natta! Den lukter kraftig av sitron, herlig! Enig! Den er fet og god for neglebåndene
Marila Skrevet 23. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 23. mai 2010 Tusen takk for gode råd! Og skal i hvertfall kjøpe den kremen fra Lush, veit dere om den finnes i butikk i Norge eller i andre land en England? 100 kr i frakt var litt heftig, nemlig.
Gjest Gaby Skrevet 23. mai 2010 #7 Skrevet 23. mai 2010 Lush har butikker i Trondheim og Oslo, de har den inne i Trondheim i alle fall
Elle Melle Skrevet 23. mai 2010 #8 Skrevet 23. mai 2010 Er ikke flisete og sår hud rundt neglene et slikt tegn på vitaminmangel? Eller er det bare en gammel myte? Har du et bra kosthold med nok gode oljer og vitaminer og proteiner og det hele? Jeg kjenner i alle fall noen litt underernærte vegetarianere som slet med det (som et resultat av en hel vinter med dietten Nugatti og brød).
Gjest Gaby Skrevet 24. mai 2010 #9 Skrevet 24. mai 2010 Det er nok bare en myte. Les her om vitmaminmangelsykdommer! Jeg kjenner ei supersunn dame som også har tørre, flisete neglebånd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå