Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er ikke så innmari begavet på dette med data, og har selvfølgelig støtt på et problem her :gjeiper: Jeg har iPod og da naturligvis iTunes med all musikken. Problemet er at jeg har fått meg en ny pc og vil gjerne ha iTunes biblioteket over på denne. Hvordan gjør jeg det? Har lastet ned iTunes på den nye, men finner ikke ut at det går an å synkronesere det mot iPod'en, bare omvendt. Det kan da ikke være sånn at jeg må kjøpe/legge inn alt på nytt? :overrasket:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke så innmari begavet på dette med data, og har selvfølgelig støtt på et problem her :gjeiper: Jeg har iPod og da naturligvis iTunes med all musikken. Problemet er at jeg har fått meg en ny pc og vil gjerne ha iTunes biblioteket over på denne. Hvordan gjør jeg det? Har lastet ned iTunes på den nye, men finner ikke ut at det går an å synkronesere det mot iPod'en, bare omvendt. Det kan da ikke være sånn at jeg må kjøpe/legge inn alt på nytt? :overrasket:

Du må overføre det gamle biblioteket ditt til den nye PCen (med minnepinne eller en annen form for overføring). Sangene du har kjøpt i iTunes kan du gjøre følgende med (jeg garanterer ingen ting, men det står i hjelpeteksten til iTunes):

Slik flytter du innhold du har kjøpt, fra iPod, iPhone eller iPad:

Forsikre deg om at objektene du vil overføre, ligger på iPod, iPhone eller iPad.

Forsikre deg om at målmaskinen (den du skal overføre objekter til) er autorisert til å spille innhold som er kjøpt fra iTunes Store (velg Butikk > Autoriser maskinen, og klikk deretter på Autoriser).

Koble iPod, iPhone eller iPad til måldatamaskinen.

Gjør ett av følgende:

Hvis iPod, iPhone eller iPad er synkronisert med en annen datamaskin eller er en iPod shuffle: Klikk på Overfør kjøp i dialogruten som vises.

Hvis iPod, iPhone eller iPad er stilt inn for manuell håndtering av objekter: Vent til enheten vises i iTunes-vinduet (under Enheter), og velg deretter Fil > Overfør kjøp fra iPod (eller iPhone eller iPad).

Skrevet

Tusen takk :) Da har jeg fått overført de kjøpte sangene. Problemet med resten er at jeg ikke får åpnet iTunes på den gamle maskina(har klikket litt kan man si....) Betyr det da at jeg må legge inn alle cd'er manuelt, og lage alle spillelistene på nytt?

Skrevet

Neida, iTunes lagrer jo musikken i en filmappe et eller annet sted på pc'en din, så om du finner den mappen er det bare å kopiere den over til en ekstern harddisk og så over på den nye pc'en.

Sannsynligvis heter mappa "iTunes Music" og ligger i en annen mappe som bare heter "iTunes", som du igjen finner under "min musikk" eller noe lignende, med mindre du aktivt har lagret det et annet sted.

Skrevet

Neida, iTunes lagrer jo musikken i en filmappe et eller annet sted på pc'en din, så om du finner den mappen er det bare å kopiere den over til en ekstern harddisk og så over på den nye pc'en.

Sannsynligvis heter mappa "iTunes Music" og ligger i en annen mappe som bare heter "iTunes", som du igjen finner under "min musikk" eller noe lignende, med mindre du aktivt har lagret det et annet sted.

Supert! Tusen takk for hjelpen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...