Gå til innhold

Stengt strømmen - betalt regningen i dag

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har slurvet med regningene mine(ja jeg vet. ver så snill, ingen moralpreken!), og i dag stengte de strømmen!

Regningen er betalt i dag, og lurer på hvor lang tid det tar før den kommer tilbake?

(Litt kjedelig med tanke på mat i kjøleskap/frys mm)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de åpner nok strømmen når de har registrert en betaling. eventuelt kan du ta kopi av at betalingen er registrert og spørre om de kan åpne strømmen igjen i dag hvis de ser den har gått igjennom nettbanken din. Så det beste er nok å spørre de når de kan gjøre det. alle selskap har jo forskjellige regler på åpning av sperringer på diverse ting, men så vidt jeg har forstått så har strømleverandører et større ansvar da manglende strøm kan føre til at en ikke kan oppbevare mat, ikke får varme til boligen (som kan føre til diverse problemer), og at det kan gå ut over helsen til folk.

så ta en telefon til de du :) skjønner det kan være litt pinlig, men husk at de du snakker med takler slike henvendelser hver dag, og at det stort sett er veldig greie å snakke med.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar! :klemmer:

De sa midlertidig det kunne ta noen dager før de fikk inn penger på konto, og mente at så lenge man ikke åpner kjøleskapet, vil det gå bra.

Gjest Marlo
Skrevet

Stikk i banken og få en kopi på at pengene er betalt og på vei. Det burde jo være mulig.

Også drar du til det strømselskapet du får strøm av - alt går så mye lettere når man møter opp personlig - og ber om å få åpnet strømmen igjen i dag.

Men husk at du burde absolutt gjøre dette så fort som mulig, for folk går som regel hjem etter kl 16:00 og da er det nærmest umulig å få gjort noe som helst før i morgen.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg mailet de screenshot fra nettbanken.

Å møte opp personlig på strømselskapet? Jeg vet jo ikke hvor det er engang!

Må dessuten innrømme at jeg er MEGET flau over dette her.

Gjest Marlo
Skrevet

Er en screenshot fra nettbanken gyldig da?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg ringte igjen, og de sa det var ok, og at de skulle ordne det.

Så da får jeg bare vente, da?

Gjest Marlo
Skrevet

Om de sa det var okey, så får man jo stole på det :)

Bare vent, og om du ikke har hørt noe før klokken er ca 15:30, så ringer du og hører om de kommer til å skru på strømmen igjen i dag.

Skrevet

hvordan gikk det TS? har du fått strømmen tilbake?:)

Skrevet

Strømmen er på!

Så bra at det ordnet seg raskt! :)

Skrevet

Min erfaring er at ting ikke trenger å ta så lang tid som de sier. Har sendt faks eller mail med bekreftelse på betaling, så har ting ofte ordnet seg fortere. De kan dersom de vill !

Hvor lang tid tok det med å få på strømmen ?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg spørre hvor lenge siden datoen for betaling forfalt og til de stengte strømmen? Har en ubetalt strømregning selv... :sjenert:

Gjest brutal_mann
Skrevet

Hvordan postet TS uten strøm? :klø:

Gjest Invicta
Skrevet

Laptop med batteri og trådløst internett fra naboen? Evt. på besøk hos noen?

Gjest brutal_mann
Skrevet

Ååååh... Jeg ville at TS skulle vise om hun var smart nok til å komme med en slik forklaring :lur:

Gjest Invicta
Skrevet

Ååååh... Jeg ville at TS skulle vise om hun var smart nok til å komme med en slik forklaring :lur:

Hvorfor? Har det noe med saken å gjøre?

Skrevet

hvor mye måtte du betale for å få åpnet strømmen igjen? Har hørt at det beløpet er skyhøyt!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg spørre hvor lenge siden datoen for betaling forfalt og til de stengte strømmen? Har en ubetalt strømregning selv... :sjenert:

Ca 20 dager.

Laptop med batteri. Pluss bor såpass sentralt at kan bruke universitetet sitt nettverk om jeg "sikter" litt med PCen

hvor mye måtte du betale for å få åpnet strømmen igjen? Har hørt at det beløpet er skyhøyt!

Måtte betale den utestående regningen. Fikk akkurat mailet avgårde screenshot fra nettbanken før PCen gikk tom for batteri! Så gikk det et par timer så kom det en kar og åpnet igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...