Gå til innhold

Dro ikke på jentetur til Kreta i dag, faens flyskrekk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig?? Er så redd for å fly at det faktisk hemmer meg i livet mitt. Utrolig irriterende. Kunne dratt til Kreta ( Heraklion ) nå kl 11 med tre venninner. Gjorde jeg det?? NEI

Er nå kjempeirritert på meg selv og leter etter ny tur( kommer jeg til å dra selv om?) men ingen tur til Heraklion i dag eller i morra.

Noen som har noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Gjest strykebrett
Skrevet

Oppsøk psykolog. Flyskrekk, telefonskrekk og andre fobier av det slaget er faktisk rimelig enkle å behandle. Koster deg kanskje noen tusen, men det er absolutt overkommelig å betale for å bli kvitt en fobi som hundrer deg i å fungere normalt.

Skrevet

Uffda:S

Du må skaffe deg hjelp- vet ikke helt hva som er best!;)

visst ikke må du ha med noen som drar deg med på flyet og nekter og høre på at du ikke vil reise:p .

Skrevet

Mannen min har også ekstrem flyskrekk og flyr ikke i det hele tatt. Det påvirker livet vårt ganske mye :sjenert: Vi tenker at han skal prøve psykolog og eventuelt "hypnose" snart. Syntes du bør søke hjelp fra fagpersoner :jepp:

Skrevet

Ja, må nok det. Nå kunne jeg straks landet på Kreta jeg. Til sol, sommer, bad og vin. Sammen med venninner som jeg har det moro med. Billig var det og, 948 kroner for en uke.

Er så sliten av meg selv, svett og oppgitt. Har alltid vært redd for å fly, men det ble så veldig forsterket da jeg uventet og katastrofalt mistet sønnen min i november i fjor. Tankegangen blir sånn at siden han døde (det er utenkelig at barna våre kan dø ) så kan alt skje, og derfor vet jeg også at flyet kan styrte. Alt kan skje om dere forstår. Må legge til at jeg veldig ofte drømmer at fly styrter.

Fram til jeg får ordnet med proff hjelp mot dette får jeg håpe at noen drar meg inn iflyet hvis jeg får denne sjansen igjen;-)

Gjest strykebrett
Skrevet

Fram til jeg får ordnet med proff hjelp mot dette får jeg håpe at noen drar meg inn iflyet hvis jeg får denne sjansen igjen;-)

Det var trist å høre om sønnen din. Jeg har gått til psykolog selv for å bli kvitt en fobi, brukte bare noen få timer, så det ble ikke så dyrt, virkelig verdt det. Håper virkelig det ordner seg for deg og at du kommer deg på tur :klemmer:

Skrevet

Jeg og en venninne fant faktisk ny tur i dag, og nå er det meningen at jeg skal fly til Kreta ( Chania var det vist) i kveld kl 18. Har skikkelig sommerfugler i magen nå. Svetter og skjelver. Hva tror dere, kommer det til å gå bra? Hadde dere dratt? Egentlig burde jeg jo glede meg stort, jentetur til Kreta må jo bli moro.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Tankefeltterapi funker! Ei vennine gikk fra å spy når hun tenkte på flyturen til å glede seg som en unge til ferien :)

Skrevet

Hiv innpå meg konjakk el til du er så surrete at ho andre bare kan leie deg inn på flyet!!

Kanskje du kunne ringt lege å spørre etter to valium? Vet at noen har fått det, en for hver vei....

Er jo rett for ille hvis du må la to Kreta turer gå i vasken pga angst.

Rekner med du VET at å fly er mye tryggere enn å kjøre bil feks..

Kan bare krysse fingre og tær for deg, og ønske deg en super tur til sol og varme :klemmer:

Skrevet

Jeg og en venninne fant faktisk ny tur i dag, og nå er det meningen at jeg skal fly til Kreta ( Chania var det vist) i kveld kl 18. Har skikkelig sommerfugler i magen nå. Svetter og skjelver. Hva tror dere, kommer det til å gå bra? Hadde dere dratt? Egentlig burde jeg jo glede meg stort, jentetur til Kreta må jo bli moro.

Trist å høre om sønnen din :klemmer: , men som du sikkert har erfart: Livet går videre. Det er DU og bare DU som kan bestemme deg for å gå inn på flyet. For å sette det litt i perspektiv: Det er faktisk større sjanse for å dø i en trafikkulykke, enn å styrte med fly. Mann deg opp og gjør deg klar til mange nye, spennende og gode minner om en jentetur til Kreta. Lykke til!

:vin:

Gjest strykebrett
Skrevet

Du kan ta en tur med flyvertinnene i forkant, de har ofte erfaringer med folk med flyskrekk og sånn. Kanskje de kan plassere deg nære der de sitter slik at de kan komme fort dersom du lurer på noe, eller hjelpe deg på annet vis.

Skrevet

lykke til og god tur!

Du klarer dette :klemmer:

Skrevet

Må si ifra om det gikk bra!!!???:) God ferie! Litt misunnelig!:)

Skrevet

Tusen takk for gode råd og lykkeønskninger jenter. Jeg tenker at jeg drar, skal hive meg i dusjen og gjøre meg klar straks. Flyet går kl 18 fra Gardermoen, tar nok både litt beroligende og en øl eller 2 før flyet letter. Veldig spent og vondt i magen. Kommer også til å savne jentene mine på 4 og 6 samt mannen min veldig.

Skal gi tilbakemelding når jeg kommer hjem åssen det gikk ( For jeg må jo komme hjem!!!!)

Takk for at dere bryr dere:-)

Klem:-)

Skrevet

Tusen takk for gode råd og lykkeønskninger jenter. Jeg tenker at jeg drar, skal hive meg i dusjen og gjøre meg klar straks. Flyet går kl 18 fra Gardermoen, tar nok både litt beroligende og en øl eller 2 før flyet letter. Veldig spent og vondt i magen. Kommer også til å savne jentene mine på 4 og 6 samt mannen min veldig.

Skal gi tilbakemelding når jeg kommer hjem åssen det gikk ( For jeg må jo komme hjem!!!!)

Takk for at dere bryr dere:-)

Klem:-)

Da sitter vi spent, og krysser fingrene for deg! Du har taklet mye tøft i livet ditt, så jeg er sikker på at du klarer flyturen.Du er sterkere enn du tror, når du først har bestemt deg! Gleder meg spent til oppdatering om hvordan turen har vært.GOD TUR! LYKKE TIL!! :klemmer::popcorn:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Mannen min er flyger, og fram til jeg fikk logiske forklaringer på alt som skjer i flyet, hadde jeg også angst for å fly.

Du bør gå helt spesifikt inn på akkurat hvilke ting som gjør at du er redd for å fly.

Er det turbulensen? Flyene er laget for å tåle turbulens. Det er bare som når bilen kjører på en humpete vei.

Er det personellet du ikke stoler på? De har lang og sammensatt utdannelse, og svært mye erfaring for å kunne fly så store fly. De er også to stykker, slik at de "passer på hverandre".

Osv.

I tillegg ville jeg snakket med noen profesjonelle, så du får litt hjelp med de vonde tankene om døden. Forstår veldig godt at du ikke har hatt det lett. Lykke til og god tur! Ønsker deg alt godt :klemmer:

Skrevet

Dette fikser du! :)

Det er ikke noe man skal ta lett på. Jeg har fobi for en ting, men jeg prøver å fortelle meg selv at : hvis det virkelig er REELT at flyet skal kræsje, da hadde ikke alle de andre passasjerene gått på flyet.

Det er større sjangse for at du kræsjer med bil enn at flyet styrter, og flystyrt skjer ikke ofte!

Jeg har også sett mange på flyturer som fyller på med vin eller annen drikke slik at de tar litt lettere på det.. bare ikke ta for mye da : ) selv fikk jeg beroligende piller av legen slik at jeg kunne gjennomføre min største frykt.. Og det gikk så bra at nå gruer jeg meg ikke til neste gang!

Du kommer til å få det SÅ hyggelig! Det er mye god mat, mye koselig musikk, koselig by, sol og varme, og ikke minst dine gode venninner! DU kommer til huske denne reisen resten av livet :D

Jeg gleder meg til oppdatering fra turen din!

Skrevet

Lykke til, håper du får til å dra!! Og så var det utrolig trist å høre om sønnen din, å oppleve noe sånt må forandre på alt. Det skjønner jeg godt, selv om jeg ikke har sjans til å se for meg hvordan det faktisk er.

Nå har ikke jeg flyskrekk eller noen fobier ellers, men jeg er for første gang litt nervøs for å fly selv nå. Ikke fordi jeg er redd for at flyet skal dette ned eller at noe alvorlig skal skje, men jeg skal for første gang fly helt alene - helt til Australia! Og jeg er så stressa for at jeg ikke kommer til å finne fram til riktig gate på flyplassene, at jeg ikke skjønner hvordan man gjør ditt og datt, osv. Jeg har jo flydd mange ganger før, men aldri tatt styringa selv. Men jeg fant ut at jeg ikke kunne la det komme i veien for en fantastisk tur, så jeg bare hoppa i det og bestilte billetter, og så mye som de kosta så er det for sent å angre nå. Og jeg vet jo at det vil gå helt fint, jeg er flink til å snakke engelsk så blir jeg forvirra kan jeg bare spørre noen.

Men nei, håper du får dratt i kveld, og at du får en super tur :)

Skrevet

Tusen takk alle sammen:-) Nå draaaaar jeg....hjelp....:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...