Gjest AnonymBruker Skrevet 19. mai 2010 #1 Skrevet 19. mai 2010 Hei Vurderer å klippe meg pannelugg, men er så usikker på om jeg vil kle det eller ikke! Har mellomlangt hår som er veldig glatt og rett ned, uten noe fall i. Litt usikker på hvilken asiktsform jeg har, men det blir vel kanskje mer firkantet, eller diamantformet, men uten noe markante/skarpe trekk. Hvilken lugg tror dere vil kle meg?? Har litt lyst på tung lugg. Så lurer jeg også på om jeg bør klippe opp resten av håret eller ha det lik lenngde? Vil gjerne ha litt volum. Forslag til frisører i Bergensområdet tas også imot, har foreløpig ikke funnet noen som kan uttale seg om hva som passer deg eller ikke, utifra ansiktsform og slikt.
Gjest Skrevet 19. mai 2010 #2 Skrevet 19. mai 2010 Har ikke noe frisørtips til deg, men jeg ville ha spurt frisøren om det,de har ofte litt peiling på hva folk kler og ikke mtp ansiktsform,hårtype/lengde osv
Tonka Skrevet 20. mai 2010 #3 Skrevet 20. mai 2010 Det er vanskelig å si hva som vil kle deg uten å ha sett deg - det går ikke bare på ansiktsform, men på øyeform, ansiktsbredde og en masse andre ting:) Men uten å ha sett deg så er mitt råd å klippe en tung lugg siden du har lyst på det. Da er det gjerne fint å klippe opp resten av håret litt også, slik at du får volum og bevegelse i håret. Som Iza'bella skriver; snakk med frisøren din om hva du vil kle. Og husk at en pannelugg kjapt vokser seg så lang at du kan prøve på nytt med en annen type lugg;)
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. mai 2010 #4 Skrevet 21. mai 2010 Det er vanskelig å si hva som vil kle deg uten å ha sett deg - det går ikke bare på ansiktsform, men på øyeform, ansiktsbredde og en masse andre ting:) Men uten å ha sett deg så er mitt råd å klippe en tung lugg siden du har lyst på det. Da er det gjerne fint å klippe opp resten av håret litt også, slik at du får volum og bevegelse i håret. Som Iza'bella skriver; snakk med frisøren din om hva du vil kle. Og husk at en pannelugg kjapt vokser seg så lang at du kan prøve på nytt med en annen type lugg;) Problemet er bare at jeg syns det er vanskelig å finne frisører som faktisk har peiling. Hvis jeg spør om de tror den og den frisyren vil passe meg, så føler jeg ofte at de sier "ja, det tror jeg.." bare for å jatte med. Noen som vet om noen brae frisører i Bergensområdet?
Gjesten Skrevet 21. mai 2010 #5 Skrevet 21. mai 2010 Chik Hårstudio i Håkonsgaten er kjempeflinke og du får 40 % studentrabatt! De er også helt ærlige, hvis du spør om du tror pannelugg vil passe deg, vil de definitivt svare ærlig
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. mai 2010 #6 Skrevet 21. mai 2010 Chik Hårstudio i Håkonsgaten er kjempeflinke og du får 40 % studentrabatt! De er også helt ærlige, hvis du spør om du tror pannelugg vil passe deg, vil de definitivt svare ærlig Ååå, tusen takk for tipset! Jeg er jo student så det passer meg ypperlig:D Hva er ordinærklipp for å klippe seg da?
Gjesten Skrevet 21. mai 2010 #8 Skrevet 21. mai 2010 Jeg betalte 290 forrige gang, da klippet og vasket de, pluss at hun stylet det litt for meg etterpå
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. mai 2010 #9 Skrevet 21. mai 2010 Jeg betalte 290 forrige gang, da klippet og vasket de, pluss at hun stylet det litt for meg etterpå Okei thanks! Det var jo latterlig billig!:D
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. mai 2010 #10 Skrevet 27. mai 2010 Hjelper det å stripe håret for å få mer volum?
Plutseliten Skrevet 27. mai 2010 #11 Skrevet 27. mai 2010 Volum går ikke på striper og hårfarge, nei. Da må du klippe opp håret, få klippet støttehår eller bruke stylingprodukter som hjelper til. Striping gir jo bare effekt i fargen. Det sies at de med oval ansiktsform er de som kler pannelugg best, men det er mange som kler det som har både firkantet, dråpeformet og hjerteformet ansiktsformer! Så rådfør deg med frisøren din, de SKAL være ærlige!
Gjest imli Skrevet 27. mai 2010 #12 Skrevet 27. mai 2010 (endret) Vil berre nevne at viss du har augene lang frå kvarandre, er det ikkje pent med pannelugg. Eg har det, og prøvde meg på pannelugg ein gong i tida. Det såg ut som om eg hadde ein meter mellom kvart auge... Ikkje kledeleg, for å seie det mildt Endret 27. mai 2010 av imli
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. mai 2010 #13 Skrevet 27. mai 2010 Vil berre nevne at viss du har augene lang frå kvarandre, er det ikkje pent med pannelugg. Eg har det, og prøvde meg på pannelugg ein gong i tida. Det såg ut som om eg hadde ein meter mellom kvart auge... Ikkje kledeleg, for å seie det mildt Hehe.. De er ikke spesielt langt fra hverandre nei, men har ikke så store øyne, de er heller litt små. Men kanskje panneluggen da vil fremheve dem? Håper på det!
Gjest imli Skrevet 27. mai 2010 #14 Skrevet 27. mai 2010 Kan sikkert variere for person til person då, men eg har store auge som sitter langt frå kvarandre, og det var ikkje pent med pannelugg. Har høyrt fleire med lik augeplassering seie det same. Det er i alle fall ein fordel om du har tjukt hår viss du skal ha pannelugg då, du "brukar opp" ganske mye hår på ein tung lugg.
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. mai 2010 #15 Skrevet 27. mai 2010 Kan sikkert variere for person til person då, men eg har store auge som sitter langt frå kvarandre, og det var ikkje pent med pannelugg. Har høyrt fleire med lik augeplassering seie det same. Det er i alle fall ein fordel om du har tjukt hår viss du skal ha pannelugg då, du "brukar opp" ganske mye hår på ein tung lugg. Har desverre langt itfra tykt hår:/ Håret mitt er veldig rett og glatt, det henger liksom bare rett ned.. Kjedelig!
*Numi* Skrevet 27. mai 2010 #16 Skrevet 27. mai 2010 Har desverre langt itfra tykt hår:/ Håret mitt er veldig rett og glatt, det henger liksom bare rett ned.. Kjedelig! Du kan ha "mye hår" selv om håret er rett og glatt. Har du lyst på pannelugg, så er det jo bare å prøve seg fram. Det vokser alltids ut igjen, og luggen vokser fort, skal jeg love deg! Det er kanskje en fordel å ikke ha så superlangt hår når du skal ha lugg, for da virker det fort tynnere.
Gjest imli Skrevet 27. mai 2010 #17 Skrevet 27. mai 2010 Skjønner kva du meiner, slik er mitt og :/ Trur eg har verdas tristaste hår - slett, tynt og rett ned med verdas kjedlegaste brunfarge men det kan jo hende pannelugg kan sjå bra ut likevel, men då må du nok ha forhaldsvis kort hår.
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. mai 2010 #18 Skrevet 27. mai 2010 Chik Hårstudio i Håkonsgaten er kjempeflinke og du får 40 % studentrabatt! De er også helt ærlige, hvis du spør om du tror pannelugg vil passe deg, vil de definitivt svare ærlig Vet du forresten om de har sånn bok med bilder av ulike frisyrer? På Chik Hårstudio altså..
Vera Vinge Skrevet 27. mai 2010 #19 Skrevet 27. mai 2010 Vil berre nevne at viss du har augene lang frå kvarandre, er det ikkje pent med pannelugg. Eg har det, og prøvde meg på pannelugg ein gong i tida. Det såg ut som om eg hadde ein meter mellom kvart auge... Ikkje kledeleg, for å seie det mildt Ikke si sånt da. Jeg har også store øyne litt langt fra hverandre, og har lugg (den begynner å bli litt lang nå da). Men kan ikke si jeg syns jeg ser mer marsboeraktig ut av den grunn. Har også fått mange kommentarer på at jeg har kledd lugg, så med mindre de ikke har turt å si annet, kan jeg vel si at det er flere ting som spiller inn på om man kler lugg. Men når det gjelder øyne, så følte jeg et behov for å sminke øynene noe mer da jeg klippet lugg. Jeg kjører på ingen måte full soting til hverdags, men har nok blitt mer opptatt av øyenskygge. På den ene siden ser jeg at oppmerksomheten rettes mer mot øynene med lugg, samtidig som jeg føler at jeg nesten kan se litt barnslig ut med lugg og tilnærmet ingen sminke (hvertfall når luggen er kort nok til å henge rett ned). Ts: Hvis du har tynt hår, kan det evt. være en idé med en skråvariant, hvis du frykter at den ikke blir så fyldig at det blir pent når den henger rett ned, eller du ikke ønsker å ta alt for mye av håret til lugg. Jeg syns for øvrig det kan være fint både med oppklippet og lite oppklippet hår når man har lugg. Det gir bare ulikt uttrykk. Ang. frisør, har jeg gode erfaringer med Adam og Eva-kjeden, selv om de ikke er direkte billige. Jeg har prøvd ulike salonger av disse på ulike steder i Norge, og det er det eneste stedet jeg har vært hvor de har vettuge forslag til frisyrer (men nå har jeg ikke prøvd Nikita eller andre som er dyrere enn dama på hjørnet).
Gjest imli Skrevet 27. mai 2010 #20 Skrevet 27. mai 2010 Sikkert andre ting som spelar inn, du er sikkert fin med lugg Vera Vinge Ansiktsform og sånt spelar jo inn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå