Gjest Julia Skrevet 21. mai 2010 #21 Del Skrevet 21. mai 2010 Dere må nok gifte dere først og det er nye regler om at du må tjene en viss sum for å forsørge han. Dette vet jeg, kjenner noen som vært gjennom en slik prosedyre. Vær forberedt på at dette kan ta tid og tenk nøye gjennom valgene dine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. mai 2010 #22 Del Skrevet 21. mai 2010 Hva med å flytte til Albania selv dersom det er enklere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor&Sterk Skrevet 21. mai 2010 #23 Del Skrevet 21. mai 2010 Etter det som jeg har forstått er det krav fra myndighetene om at noen må forsørge vedkommede som skal inn i landet. Dvs at det er en grense på hvor lite man kan tjene, og man forplikter seg til å stille seg økonomisk ansvarlig for vedkommende. Jeg har en i familien som giftet seg med en koreansk kvinne (nei, ikke postordre brud ol)... De var begge studenter. For at hun kunne komme til Norge måtte familien hans gå god for inntekt ovenfor myndighetene. Nå bor og studere de begge to i Korea. En søt og hyggelig kjærlighetshistorie... Hvor gammel er du TS `? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. mai 2010 #24 Del Skrevet 22. mai 2010 Flytt heller til Albania selv, så kan dere være kjærester, og slipper å gifte dere før dere er helt sikre bare for å kunne være sammen i Norge. Er dere der et år, finner du fort ut om det er deg han vil ha, eller visumet til Norge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bintou Skrevet 22. mai 2010 #25 Del Skrevet 22. mai 2010 Inntektskravet er 217 600, det har det vært en stund. Det som er nytt i år er at du må ha hatt den inntekten hele kalenderåret før man søker familiegjenforening også.. det vil si at om du i 2010 drar til hans hjemland og bruker sparepenger fremfor å være her og jobbe vil du måtte jobbe hele 2011 i Norge og vente med å søke familiegjenforening til 2012, og behandlingstid er ett år, altså kan han i så fall ikke komme før i 2013! Jeg bare nevner det, siden man i første omgang tenker det er lurt å flytte dit en stund for å se an - da kan det bli svært vanskelig å komme tilbake til Norge hvis dere holder sammen, og om man ikke vil leve 2 år fra hverandre (evt får barn osv også) vil det bli enklest å bli i hans hjemland når du først er der... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bintou Skrevet 22. mai 2010 #26 Del Skrevet 22. mai 2010 Man kan ikke lenger få en tredjeperson til å garantere økonomisk som Stor&Sterk skriver, og selv om du skulle skaffe han vanlig jobb vil ikke hans inntekt heller kunne regnes med.. Herlig ! ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2010 #27 Del Skrevet 22. mai 2010 Hva teller som "inntekt"? Kun vanlig jobb, eller vil utleie av leilighet, renteinntekter på oppsparte midler, aksjehandel osv telle med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussilago_2 Skrevet 23. mai 2010 #28 Del Skrevet 23. mai 2010 Hei Inntekt er: Du må dokumentere en samlet inntekt tilsvarende lønnstrinn 8 i statens lønnsregulativ. Inntekten kan være * arbeidsinntekt - dokumentert med arbeidskontrakt og lønnsslipper fra de siste tre månedene * sykepenger, svangerskapspenger, foreldrepenger, uførepensjon eller alderspensjon fra Folketrygden - dokumentert med kopi av vedtak fra NAV og utbetalingsslipper fra de siste tre månedene * andre varige pensjoner eller faste periodiske ytelser (forsikringsutbetalinger eller liknende) - dokumentert med kopi av vedtak eller liknende og utbetalinger fra de siste tre månedene * introduksjonsstøtte for nyankomne innvandrere - dokumentert med kopi av vedtaksbrevet fra kommunen og utskrift av betalinger fra de siste tre månedene * lån eller stipend du får i forbindelse med utdanning - dokumentert med kopi av vedtak, avtale eller liknende og utbetalinger fra de siste tre månedene (klippet fra: http://www.udi.no/Sentrale-tema/Familieinnvandring/Krav-til-personen-som-bor-i-Norge-referansepersonen/Krav-til-forsorgelse-og-bolig/ ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. mai 2010 #29 Del Skrevet 23. mai 2010 Herregud, hva er poenget med å dra alle utlendingene til Norge, han bare utnytter deg, jeg synes en tatovering av navnet ditt er en billig pris for å få oppholdtillatelse i landet vårt. Hvis du virkelig er forelsket i han, foreslå at dere skal leve noen år i hjemlandet hans først, da finner du vel raskt ut om han er mest keen på norsk visum eller DEG! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2010 #30 Del Skrevet 23. mai 2010 jepp spessielt albanere.De er muslimer og foreldrene deres hadde aldri tilatt å gifte seg med en kristen.Jeg vet dette veldig godt og vet om flere tilfeller. En mann albaner er gift med en norsk dame,hun har både vært i albania møtt hans familie og alt.Han fortalte etter at de fyller 3 år skal han skille seg og få kjærsten hans som er i albania til norge.Synes så synd på denne norske dama som er overlykkelig og skjønner ingen ting. Jeg vil bare advare deg fakta opdate! ikke alle albanere er muslimer, veldig mange er katolske eller ortodokse, spesielt fra Albania! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Assa Skrevet 23. mai 2010 #31 Del Skrevet 23. mai 2010 De er som regel oppdratt til først og fremst å dekke sine egne behov, uten å tenke på hva andre måtte mene. Det er en del av kulturen deres. Det er ikke sikkert alle albanere oppfører seg slik, men muligheten er stor, siden de har med seg en helt annen kultur i bagasjen enn det vi er vant til her. Hvor forskjellig kan mennesker være bare fordi de kommer fra ulike land, tenkte jeg før. Men så jobbet jeg i Albania i to år og ble klar over den enorme kulturforskjellen... En helt annen måte å tenke på. Det sto meg hvor utrolig lett det var for mange av de å lyve. Albania begynner å komme seg på beina, men det er langt igjen. Mange lever godt i Hellas, men mye vil ha mer. Norge ville vært enda mer paradis for albanere. Rart ikke flere av de har kastet seg over norske turistjenter igrunn (for mer enn en ukes ferieflørt mener jeg)... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2010 #32 Del Skrevet 17. juli 2010 Jeg vet ingenting om Albania, men ville bare nevne: Håper ikke du tenker "Wow! Jeg lurte på om han kanskje vil ha meg kun for å komme seg til Norge, men nå har han vist at han elsker meg virkelig!" fordi han har tatovert navnet ditt på armen sin. Dama til en kamerat av meg tatoverte navnet hans på armen sin litt før det ble slutt mellom dem. Hun var ekstremt sjalu og kontrollerende, det ble verre og verre, så hun ble dumpet. Etterpå virket hun helt besatt av kameraten min, truet med å ta livet av seg hvis de ikke ble sammen igjen, ringte til han fra skjult nummer og la på da han svarte. Fikk venninnene sine til å prøve å snakke han til fornuft, da det ikke gikk, ble de fiendtlige. Kjenner også en jente som var sammen med en veldig sjalu mann med et rykende temperament. Han ville at de skulle tatovere hverandres navn, hun ville ikke, så da gjorde ikke han det heller. Tatovering av navnet til en kjæreste er for meg mer tegn på bl.a. eiesyke, umodenhet, farlig impulsivitet, mangel på kontroll og konsekvenstanker enn det er romantisk og tegn på ekte kjærlighet. (Både den krakilske jenta og gutten jeg beskriver her er norske. Fæle mennesker finnes overalt og i Albania er det sikkert mange gode mennesker, kanskje bl.a. kjæresten din. Men det er ikke så lett å si, derfor er det ganske viktig å være litt på vakt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 17. juli 2010 #33 Del Skrevet 17. juli 2010 Albanere gjør alt for penger og lykke.De er jo kjent som de mest kriminelle se eks nokas ranet...De dreper for æret og penger det er det eneste som betyr noe for dem.Og hvis fyren er så stakarslig og blakk hvordan har han råd til å dra på ferie til helleas.Uff nei hold deg unna han eller flytt ditt nok av albaner mafia folk i NORGE. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2010 #34 Del Skrevet 17. juli 2010 Og jeg vet om en som har VOLVO tatovert over hele ryggtavla. For en forsikring... hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2010 #35 Del Skrevet 17. juli 2010 Nå skal regelverket forandres slik at det blir lettere å få varig opphold for utlendinger som har barn i Norge. Dette gjelder selv om utlendingen har oppholdt seg her ulovlig, eller arbeidet ulovlig. Hvis han kommer seg hit, og blir her til barnet er født, får han varig opphold i Norge. Bare et tips... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 17. juli 2010 #36 Del Skrevet 17. juli 2010 Nå skal regelverket forandres slik at det blir lettere å få varig opphold for utlendinger som har barn i Norge. Dette gjelder selv om utlendingen har oppholdt seg her ulovlig, eller arbeidet ulovlig. Hvis han kommer seg hit, og blir her til barnet er født, får han varig opphold i Norge. Bare et tips... jada enda flere lover som ikke skulle vært til Snille lille Norge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2010 #37 Del Skrevet 17. juli 2010 Nå skal regelverket forandres slik at det blir lettere å få varig opphold for utlendinger som har barn i Norge. Dette gjelder selv om utlendingen har oppholdt seg her ulovlig, eller arbeidet ulovlig. Hvis han kommer seg hit, og blir her til barnet er født, får han varig opphold i Norge. Bare et tips... Dette er helt feil!!! Det hjelper ikke å få et barn med en norsk når man er ulovlig i riket. Eller ha barn her for den saks skyld. Ulovlig opphold gir automatisk avslag, også i slike tilfeller. Om man derimot følger regelverket og søker som man skal, kan norsk barn hjelpe på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bluebaby Skrevet 18. juli 2010 Forfatter #38 Del Skrevet 18. juli 2010 jeg er 24 år! (noen som spurte tidligere) men ja jeg syns tattoo er søtt, men såklart, etter så kort tid og hva om det blir slutt osv, det er dumhet... men er han som har gjort det, ikke jeg.. Jeg ville ikke gjort det, skulle jeg hatt navn på kroppen min, er det ungen(e) mine.. Ja jeg vet unge med han hadde hjulpet han å fått han hit, men litt dumt å få unge på di premissene da. Jeg vil det skal skje når det skjer, gjerne nå, men er forferdelig vanskelig å være så glad i en som ikke bor her, og som jeg ikke vet hvordan framtiden sammen blir - om det blir noe framtid sammen, siden Norge er så strenge på reglene Så fort di får mistanke om proforma eller bare fordi han har vært ulovlig i et annet land før så er det lett avslag, selvom det faktisk kan være EKTE kjærlighet og 2 som rett og slett bare vil være sammen... men ja, vi har altfor mange dårlige utlendinger i Norge - di kan vi hive ut, men di som er gode og jobber for penga, di fortjener å bli! Og jeg vet at han min vil jobbe for pengene og jobber hardt.. Bare synd det er dårlig med jobb i Albania (og Hellas siden han bodde der tidligere).. Men ja, såklart er jeg skeptisk, hva om han bruker meg osv, men han virker ikke falsk eller noe sånn, foreldrene er innblandet i forholdet våres og di gleder seg til å møte meg.. mange albanske gutter tør ikke si til familien di har ei norsk jente, det syns jeg er trist, men han min har hvertfall fortalt di det og di har ikke noe i mot det siden jeg ikke er albansk... Han er voksen og selvstendig og bestemmer selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stine Skrevet 18. juli 2010 #39 Del Skrevet 18. juli 2010 men ja, vi har altfor mange dårlige utlendinger i Norge - di kan vi hive ut, men di som er gode og jobber for penga, di fortjener å bli! Ha ha ha! Og hvem skal avgjøre hvem som er gode eller dårlige?? Sognepresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2010 #40 Del Skrevet 18. juli 2010 Dette er helt feil!!! Det hjelper ikke å få et barn med en norsk når man er ulovlig i riket. Eller ha barn her for den saks skyld. Ulovlig opphold gir automatisk avslag, også i slike tilfeller. Om man derimot følger regelverket og søker som man skal, kan norsk barn hjelpe på. Etter dagens regelverk skal personer som har hatt ulovlig opphold i mindre enn to år, og som har barn i riket, som hovedregel ikke utvises. Dette unntaket utvides nå også til å omfatte ulovlig arbeid under to år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå