Gjest AnonymBruker Skrevet 19. mai 2010 #1 Skrevet 19. mai 2010 Kort fortalt; Jeg har blitt anmeldt for et forhold. Jeg har vært i avhør, forklart meg og venter i grunnen egentlig bare på tiltale/dom. MEN nå tar samvittigheten over.....jeg har ingenting med saken å gjøre. Jeg har gått inn i min brors navn. Det er min lillebror som er bak handlingen og jeg tok skylden av personlige grunner. Syntes synd i han og ønsket ikke at hans navn skulle svartmales. -Han har sagt at han tar på seg skylden og dermed tar saken en helt ny vending. Lurer på hva konsekvensene er for dette? Jeg har trossalt diktet opp en historie om at det var meg...Håper på reelle svar og ingen skyldebøtter....
Supraspinatus Skrevet 20. mai 2010 #2 Skrevet 20. mai 2010 Du plikter ikke å fortelle sannheten om du er mistenkt. Om du derimot er vitne plikter du å fortelle sannheten. Du har heller ikke plikt til å angi familie. Å ta på seg skyld for andre er dumt, hvordan kan det gjøre saken bedre for din bror at en uskyldig blir dømt?
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. mai 2010 #3 Skrevet 20. mai 2010 Du plikter ikke å fortelle sannheten om du er mistenkt. Om du derimot er vitne plikter du å fortelle sannheten. Du har heller ikke plikt til å angi familie. Å ta på seg skyld for andre er dumt, hvordan kan det gjøre saken bedre for din bror at en uskyldig blir dømt? Historien er lang. Men der og da var det best at han ikke fikk skylden, og jeg stiller opp for min bror og dermed påtok jeg meg skylden for han! Men vi trodde aldri at det skulle gå så langt (vi snakker ikke drap eller noe slikt her, men en trafikk ulykke bare slik at det er sagt). Han har nå kommet til meg og sett at konsekvensene ble verre enn vi trodde og dermed synes ikke han at jeg skal ta skylden. Derfor stiller han seg til ansvar. Det som kan bli vanskelig nå er å overbevise politiet at det var han og ikke meg nå som jeg har lagt ut i det lange og brede hvordan det foregikk. Men, jeg får altså ingen konsekvenser om jeg forteller hvem det egentlig var? Slik å forstå....
Gjest brutal_mann Skrevet 20. mai 2010 #4 Skrevet 20. mai 2010 En er alle ansvarlige for sine handlinger. Slik sett må dere begge stå til ansvar for hvert deres tilfelle. I dette tilfellet vil jeg tro, jeg har tross alt ikke peiling, at du slipper unna med en bot. En kan jo tross alt voldta folk og knapt sitte i fengsel i dette landet...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå