Gjest Anonymous Skrevet 19. september 2003 #1 Skrevet 19. september 2003 Jeg har hatt vondt i begge knærne en periode nå. (Føles ut som en evighet). Det er ømt når jeg sitter stille og gjør skikkelig vondt på sidene av knærne når de bøyes. Etter hva jeg har funnet på nettet tror jeg det kan være jumper's knee. (Har trent spin, step, kick, styrke og klatring ganske intensivt) Nå lurer jeg på om noen har noen erfaring med dette, og aller helst noen tips ift å bli bra igjen og unngå det i fremtiden.. Alle råd mottas med STOR TAKK
Gjest Anonymous Skrevet 20. september 2003 #2 Skrevet 20. september 2003 Vet ikke så mye om det. Men broren min hadde det tidligere, han fikk det av å spille fotball. Derfor ble han anbefalt og slutte med det, hvilket han gjorde. Etter det ble knærne bra. Mitt råd er da å unngå treningsformer som sliter mye på knærne, sannsynligvis vil du da bli bedre.
Gjest samme gjest! Skrevet 20. september 2003 #3 Skrevet 20. september 2003 Samme gjest: Jeg vet jo at jeg bare burde legge trening på hylla, men jeg har jo ikke noe lyst til det!! Jeg elsker de treningsformene jeg har nå.. Dessuten synes jeg ikke det er noen gode alternativer. Alle idretter krever jo knær!!
Mathias Skrevet 20. september 2003 #4 Skrevet 20. september 2003 Du MÅ gå til lege. For hver dag du går rundt nå med vondt går det dobbelt så lang tid til du kan bli frisk... Deter tommelfingerregelen til restitusjon.... Jumpers kan opereres med godt resultat forresten. Men det kan være SÅ mye forskjellig i kneet (stort sett forskjellige betennelser da..) at du MÅ gå til lege.. See?... Du MÅ!!!....
Gjest Anonymous Skrevet 20. september 2003 #5 Skrevet 20. september 2003 Du trenger vel ikke å slutte å trene for godt, alle idretter trenger knær ja, men noen treningssorter sliter mer enn andre, f. eks step og kick og vil jeg tro. Du bør i alle fall slutte å trene til du er bra i knærne. Og du må oppsøke lege som Juggernaut sier.
Tusenfryd Skrevet 22. september 2003 #6 Skrevet 22. september 2003 Jeg har slitt med Jumper's knee i flere år. Jeg trener det bort når jeg merker at det tar på, og så forsvinner det. Hvis jeg overanstrenger kneet, så merker jeg det, ja. Og da må jeg noen ganger ta en runde på et par uker med spesielle øvelser for å styrke det litt mer. Styrke muskler og sener rundt kneet som stabiliserer det vonde så man ikke merker det så godt. Jeg har fått kjempegod hjelp på NIMI (Norsk Idrettsmedisinsk institutt). Det kan være veldig lurt å få bekreftet diagsnose og få hjelp til et treningsprogram som hjelper deg. For dette kan trenes bort. I tillegg kan det hende at du kan ha nytte av noen såler eller annen oppbygging av skoene dine eller noe sånt. Men dette skal du få fagfolk til å vurdere. Om du ikke er i Oslo så du kan benytte deg av NIMI, så bruk noen som kan idrettsskader og forståelse og erfaring med dette spesielt. Lykke til - og god bedring.
Tusenfryd Skrevet 22. september 2003 #7 Skrevet 22. september 2003 Samme gjest: Jeg vet jo at jeg bare burde legge trening på hylla, men jeg har jo ikke noe lyst til det!! Jeg elsker de treningsformene jeg har nå.. Dessuten synes jeg ikke det er noen gode alternativer. Alle idretter krever jo knær!! Og nei, du skal ikke på noen måte slutte å trene! Du må bare ta litt hensyn til kroppen din! Men det er aldri noen løsning å slutte å trene...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå