Anna Lovinda Skrevet 19. september 2003 #1 Skrevet 19. september 2003 Er det noen som vet forklaringen på hvorfor naturkatastrofer ofte får kvinnenavn?
Mann 40 Skrevet 19. september 2003 #2 Skrevet 19. september 2003 Det er vel ikke snakk om naturkatastrofer generelt, men kraftige lavtrykk. Tror de får navn av praktiske grunner, rett og slett fordi man da vet hvilket lavtrykk man snakker om.
Azi Skrevet 19. september 2003 #3 Skrevet 19. september 2003 Hvorfor har alle orkaner kvinnenavn? Fordi: Når de kommer er de ville og våte, når de forsvinner tar de med seg bil, hus, båt og garasje.
Gjest Starya Skrevet 19. september 2003 #4 Skrevet 19. september 2003 Får alle orkaner kvinnenavn? Hva med Floyd?
Gjest Lea Skrevet 19. september 2003 #5 Skrevet 19. september 2003 Hvorfor har alle orkaner kvinnenavn? Fordi: Når de kommer er de ville og våte, når de forsvinner tar de med seg bil, hus, båt og garasje.
Morgan Skrevet 19. september 2003 #7 Skrevet 19. september 2003 Noen tradisjoner må vi jo ha. Jeg lurer på om yankien skiller mellom tyfoner,stormer og orkaner når det gjelder navnet. De har navne-tradisjoner for andre ting også,slagskipene får alltid navn etter stater,mens ubåtene får navn etter byer,osv... Slike tradisjoner har vi her hjemme og,gammel skikk.
Anna Lovinda Skrevet 20. september 2003 Forfatter #8 Skrevet 20. september 2003 Hvorfor har alle orkaner kvinnenavn? Fordi: Når de kommer er de ville og våte, når de forsvinner tar de med seg bil, hus, båt og garasje. Tuuusen takk, perser. Akkurat den forklaringen jeg hadde bruk for...
Gjest sunshine-t Skrevet 20. september 2003 #9 Skrevet 20. september 2003 akkurat nå er det "dattera" mi som herjer usa. fikk litt sjokk når jeg hørte på nyhetene: " isabel er kommet til usa og herjer vilt..blablabla..." tenkte, hææ??? heheh!! sånn er det å være blond,
MarianneE Skrevet 20. september 2003 #10 Skrevet 20. september 2003 Hvorfor har alle orkaner kvinnenavn? Fordi: Når de kommer er de ville og våte, når de forsvinner tar de med seg bil, hus, båt og garasje. Det var jo jeg som skulle si det!!!
Montezuma Skrevet 20. september 2003 #11 Skrevet 20. september 2003 Hva med Andrew da? Det er vel ikke typisk kvinnenavn, men likefullt en orkan.....
Malou Skrevet 20. september 2003 #12 Skrevet 20. september 2003 Jeg kjøper Perser's forklaring! Jennifer
Gjest Poirot Skrevet 20. september 2003 #13 Skrevet 20. september 2003 ;Mener jeg har lest det samme som Morgan; at det er forskjell på hvilken halvdel av kloden de er på (nord/sør).
Gjest Anonymous Skrevet 20. september 2003 #14 Skrevet 20. september 2003 Det er vel fordi vi er noen hustrige orkaner i ordets rette forstand!!
manji Skrevet 20. september 2003 #15 Skrevet 20. september 2003 Hva med Andrew da? Det er vel ikke typisk kvinnenavn' date=' men likefullt en orkan.....[/quote'] http://papa.essortment.com/whonameshurric_rwbd.htm
Dødspingvinen Skrevet 21. september 2003 #16 Skrevet 21. september 2003 Før så fikk de bare kvinnenavn, men nå har de begynt å gi halvparten gutte-navn og. De prata faktisk om det på tv'en en dag..
Suzy Skrevet 22. september 2003 #17 Skrevet 22. september 2003 Man begynner hvert år på begynnelsen av alfabetet med kvinnenavn på de ulike orkanene, når kvinnenavnene er "brukt opp" begynner man på a igjen med manne-navn... Derfor vet vi at Andrew var en av de siste det året... :blunke: Suz - hva jeg vet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå