Gjest AnonymBruker Skrevet 19. mai 2010 #1 Skrevet 19. mai 2010 Kan noen enkelt forklare meg følgende: - Forskjellen på Frikirken, Misjonskirken, og Pinsevennene? Jeg blir glad på svar
Gjest *Twinklestar* Skrevet 19. mai 2010 #2 Skrevet 19. mai 2010 oi, forskjellene er mange men små. på en måte. jeg kan skrive opp de jeg kan i hodet i hvertfall statskirken: - tror på den lutherske læren - døper barna når de er små, da de tror på arvesynden(du er født med synden i deg) - har ganske "strenge" og "kjedelige" gudstjenester. lite salmer, og ofte litt gammeldagse pinsevenner: - har voksendåp, de velsigner barna når de er små - tungetale - helbredelse - ofte mer "liv" i gudstjenestene - vanlig med sang og musikk katolikker: - er veldig nøye med å døpe barna når de er små, tror veldig strekt på arvesynden - bruker ikke prevensjon - har paven som overhode det var de jeg kom på i farten. viss du er veldig intresert finner du mye info ved å søke litt rundt på wikipedia, google, og de forskjellige nettsidene trosretningene har
Kråkesaks Skrevet 19. mai 2010 #3 Skrevet 19. mai 2010 Frikirken er teoligisk sett ganske lik statskirken, men har en litt friere form på Gudstjenestene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå