Gå til innhold

UTROLIG KVALM

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg har akkurat kommet hjem fra 2,5 timers intensiv gåtur i DEN sterke sola og straks jeg satte meg ned kjente jeg hodet mitt småverke og jeg følte meg kvalmere og kvalmere. Nå er jeg fremdeles kvalm, og jeg skal ha eksamen på fredag!! Sånn har jeg aldri følt meg,- men ikke rart, fordi jeg begynte jo å jogge i går i 1 time , og i dag har jeg gått tur i TO og EN HALV time, så dette blir for brått, til tross for at jeg normalt sett er daglig aktiv. at jeg går i situasjoner uten å måtte ta bussen osv. er ei ung jente altså, nærmere 20, men nå føler jeg meg så utrolig kvalm at jeg trenger råd for å få denne følelsen VEKK og så bli bedre igjen. Trenger ikke føle meg syk når eksamensdagen nærmer seg! Hvorfor trene?! Angrer fælt nå på at jeg dro ut. :P

Tar i mot all hjelp med stor takk as.

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

PS. Det først jeg gjorde da jeg kom hjem var å drikke vann. Så jeg har vann tilgjengelig. Vil prøve å holde meg unna medisiner. Tar det kun som siste utvei. Har ikke kastet opp eller liknende, men føler meg kvalm og utmattet, irritert og varm pga sola!

Hilsen trådstarteren.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg har akkurat kommet hjem fra 2,5 timers intensiv gåtur i DEN sterke sola og straks jeg satte meg ned kjente jeg hodet mitt småverke og jeg følte meg kvalmere og kvalmere. Nå er jeg fremdeles kvalm, og jeg skal ha eksamen på fredag!! Sånn har jeg aldri følt meg,- men ikke rart, fordi jeg begynte jo å jogge i går i 1 time , og i dag har jeg gått tur i TO og EN HALV time, så dette blir for brått, til tross for at jeg normalt sett er daglig aktiv. at jeg går i situasjoner uten å måtte ta bussen osv. er ei ung jente altså, nærmere 20, men nå føler jeg meg så utrolig kvalm at jeg trenger råd for å få denne følelsen VEKK og så bli bedre igjen. Trenger ikke føle meg syk når eksamensdagen nærmer seg! Hvorfor trene?! Angrer fælt nå på at jeg dro ut. :P

Tar i mot all hjelp med stor takk as.

Det høres ut som om du har fått et lite solstikk (overoppheting av hjernen), noe som er veldig lett å få i den skarpe vårsola som er nå. :)

Legg et vått håndkle på hodet/i nakken, drikk vann, og spis noe salt, så skal du se at det går over i løpet av kort tid.

Skrevet

Som du selv nevner så kan det ha blitt litt masse for kroppen din på to dager og i kombinasjon med sol, varme så kan dette gi deg kvalme(nå vet jeg ikke om du spiste godt før og etter turen da, men tar det som utgangspunkt). Anbefaler at du tar det litt rolig i morgen og heller lader opp til eksamenen!!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som om du har fått et lite solstikk (overoppheting av hjernen), noe som er veldig lett å få i den skarpe vårsola som er nå. :)

Legg et vått håndkle på hodet/i nakken, drikk vann, og spis noe salt, så skal du se at det går over i løpet av kort tid.

Tusen takk :) Sitter med et kaldt håndkle.. føles bedre. Men å spise noe salt, som hva da? :) *Hilsen ts.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Som du selv nevner så kan det ha blitt litt masse for kroppen din på to dager og i kombinasjon med sol, varme så kan dette gi deg kvalme(nå vet jeg ikke om du spiste godt før og etter turen da, men tar det som utgangspunkt). Anbefaler at du tar det litt rolig i morgen og heller lader opp til eksamenen!!

Hei Lotte28, og tusen takk for både svar og oppmuntring. Ja, jeg valgte vel å mosjonere i dag (også, i tillegg til i går ,-- dagens gåtur i steikende sol er klart en sjokk-påkjenning) fordi jeg har lesedag,- altså en fridag fra skolen i morgen for å forberede meg til norskeksamen på fredag. :) Men det er veldig dumt at jeg lot turen strekke seg helt til 2,5 timer,- uten pause i mellom, akkurat i dag når jeg ikke kan sitte og lese (akkurat nå) men det skal roe seg ned slik at jeg i hvertfall får lest mer i kveld. :) Får håpe på det. Og så har jeg som sagt hele morgendagen på meg. Men godt å bli ''pushet'' av deg da :D hehe. Vel, må si at jeg uvanligvis spise vel litt for mye salat med grønnsaker og sånt før jeg dro ut i dag. Jeg spiser ellers mye, og inkluderer også proteiner osv. Men så hadde jeg jo spist en kroneis 2 timer før,- så jeg var med andre ord ikke så sulten. Derfor var salatmåltidet det siste jeg hadde spist før jeg dro. Og litt aubergine med tomater i panne også da. Men fra siden kl 20.00 etter treningen har jeg ikke spist noe. Dumt! Skal få meg noe å spise nå. Men lurer på hva som anbefales.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Yeyyyy problem solved!! Lomper med rekeost på tube!! Salt og godt. hilsen ts.

Skrevet (endret)

Yeyyyy problem solved!! Lomper med rekeost på tube!! Salt og godt. hilsen ts.

Jeg blir ofte kvalm når jeg har trent skikkelig hardt. Men er kanskje mer sannsynlig at det var solen som var problemet her.

Endret av kanel23
Skrevet

Men lurer på hva som anbefales.

Med tanke på hva du har spist før i dag vi jeg anbfale at du får i deg litt karbohydrater gjennom feks grove brødskiver med proteinrikt pålegg som skinke og ost feks eller at du lager en skål med havregrøt med litt melk feks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...