Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter litt for tiden... for et halvt år siden møtte jeg en fyr. Da var det bare en vennetone mellom oss, han hadde dame og jeg var egentlig ikke interessert i ham (hvis man ser bortifra det at jeg syntes han var ganske kjekk da...men menn med dame er ikke helt tingen). Men så, da det ble slutt mellom ham og dama for et par måneder siden, begynte han plutselig å flørte ganske heftig med meg... av alle sammen. Jeg har aldri hatt kjæreste før, og forelsker meg veldig sjelden, så jeg ble litt overraska. Over meg selv også, for jeg merka "plutselig" at jeg egentlig har vært ganske betatt av ham, men jeg har ikke latt meg "få lov" i og med at han var opptatt da vi møttes. Og det blir verre og verre for hver gang vi møtes. Møtes bare i sammenheng med felles-fester med alle de andre vennene mine tilstedet, kanskje sånn en gang i uka, så det blir aldri helt tid til å snakke med ham på egenhånd. Og han vet heller ingenting om at jeg finner ham ganske tiltrekkende... Det største problemet nå, som ødelegger alt håp for meg og får meg til å ville rive meg sjæl i fillebiter, det er det at jeg skal flytte... helt til Tyskalnd for å skaffe meg bachelor, og kanskje til og med master... Jeg har skoleplass og bosted og alt klart. Jeg får så vondt av å tenke på det at jeg aldri kommer til å få sjansen til å bli ordentlig kjent med ham og kanskje vise ham hva jeg føler. Jeg kjenner ham ikke godt nok nå til å kunne klare å beholde kontakten til jeg kommer hjemm igjen, føler jeg, for vi møtes egentlig bare ganske tilfeldig hele tiden. Jeg bare klarer ikke å se hvordan jeg skal kunne klare å komme meg over denne knekken uten at det tar masse tid og krefter og gjør meg deprimert, og dermed er også hele skoleåret ødelagt... Det gjør så vondt... og det høres sikkert latterlig fjortis ut, men greia er at jeg nesten aldri forelsker meg, og når det først skjer, så skjer det skikkelig. Som nå. Sist noe liknende skjedde tok det nesten to år før jeg kunne se framover og etter andre gutter igjen. Jeg blir alltid ulykkelig avstandsforelska... Jeg får ham ikke ut av hodet, jeg vil ha ham, men jeg kommer aldri til å få ham fordi jeg flytter og blir borte i mange år. Noen tipps? :-(

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hey, Masse kjekke gutter i Tyskland!

Jeg skal love deg at de er mye mer frempå, sånn at du får lettere til å bli smigret og forelsket der ;D

Skrevet

Skulle ønske jeg klarte å tenke på den måten! Akkurat nå angrer jeg bare så sinnssykt på at jeg valgte å studere i utlandet. Jeg takler ikke helt tanken på å leve der isolert fra den gode gamle venneflokken. Og når jeg tenker på fyren så begynner jeg bare å grine.... åårh... det er så fjollete, men det er så vooondt. Han er noe for seg selv, aldri møtt en fyr med den typen humor og hele den greia der... treffer meg rett i hjertet. Og nå må jeg si farvel med håpet og begynne hele livet mitt på nytt, hvis det går an å forstå hva jeg mener med det,.. Jeg kan ikke se for meg at jeg møter noe liknende i Tyskland. Det virker helt umulig :(

Skrevet

Hva med å holde kontakten på facebook eller lignende da ? og hvis du blir ordentlig kjent med han før du drar, kan du jo prøve å fortelle ham hva du føler for han også?

Skrevet

Jeg ble sammen med en som bodde på andre kanten av landet.

Av ulike årsaker kunne vi ikke møtes veldig ofte.

Men vi er veldig godt gift i dag. :)

Så hvis dere virkelig satser begge to går det nok bra med dere.

Fortell ham at du er forelsket i ham, og ta det derifra.

Lykke til

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei hei =)

Mange har overlevd avstand, hvis man først er sammen. Selv bodde jeg i Norge og kjæresten min var fra et annet europeisk land. Vi reiste frem og tilbake for å treffe hverandre, og etter halvannet år flyttet vi sammen i hans land. Lånekassen hjelper deg vel med studiet, og hvis du bor f.eks i nærheten av flyplassen Weeze (Dusseldorff) så flyr Ryan Air derfra til blant annet Rygge (Moss) til en billig penge osv.

Du må gjøre hva du vil! =) Ikke angre på at du skal til utlandet, det er en opplevelse i seg selv og du kommer til å lære så mye om deg selv mens du er der!

Skrevet

Tusen takk for fine svar! Får bare gjøre det beste ut av det, og tenke positivt... Jeg har så lett for å se alt som hindre, det suger litt. Men jeg får iallefall se om det kommer noen muligheter i løpet av sommeren da, så får jeg bare ta det derfra!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...