Nala Skrevet 19. september 2003 #1 Skrevet 19. september 2003 Noen som vet om det finnes noen "regler" for hva man kler når man har høy og bred panne? Altså burde man eller burde man ikke ha pannelugg? Har lest noe om at det kan lønne seg å ramme inn ansiktet med lugg når panna er høy. Men har også hørt det motsatte. Er så i tvil om jeg skal spare...
Gjest gjesta Skrevet 19. september 2003 #2 Skrevet 19. september 2003 Er pannen lang og du vil kamuflere dette, bør du ha pannelugg. Jeg har relativt kort panne (lavpannet ) og kler ikke pannelugg!
*marte* Skrevet 20. september 2003 #3 Skrevet 20. september 2003 Du bør også tenke på hvordan håret ditt er før du klipper pannelugg. Har du krøller eller en del fall kan det se ganske merkelig ut, nettopp fordi håret i en lugg er så kort at det krøller seg ekstra. Angret som en hund den gangen jeg klippet pannelugg, for den krøllet seg ikke gjevnt heller, halve var krøll og halve rett
Gjest Lea Skrevet 20. september 2003 #4 Skrevet 20. september 2003 Jeg har lært at de med høy panne kler pannelugg. Men det er ganske individuelt da. Du kan jo prøve deg med å klippe en veldig tynn pannelugg først. Bare noen få hårstrå som går ned i pannen (vanskelig å forklare uten at det høres helt rart ut). Dette vil vel få pannen til å virke kortere, samtidig som du ser nogenlunde hvordan det blir med en tykkere lugg. Det aller beste er kanskje å la en frisør (eller to) ta en titt og si sin mening.
Gjest Paff Skrevet 20. september 2003 #5 Skrevet 20. september 2003 Jeg har hatt begge deler og har nylig klippet lugg (lang) igjen etter mange år uten (sist jeg hadde var den kort - jeg er en moteslave). Syns det er gøy å variere sveisen med luggen til siden, rett ned, bak osv. Pannen min er akkurat passe kort/lang, så det ser egentlig greit ut uansett og så har jeg helt rett hår da, så jeg slipper og tenke på fall og krøll... OG HVORFOR I ALLE DAGER SVARER JEG PÅ DENNE TRÅDEN???? *for mye vin*
Nala Skrevet 20. september 2003 Forfatter #6 Skrevet 20. september 2003 OG HVORFOR I ALLE DAGER SVARER JEG PÅ DENNE TRÅDEN???? For å være snill og hjelpe meg vel Jeg tror nok jeg skal ta meg en tur til frisøren ja. En dyktig frisør. Få litt veiledning. Problemet med lugg er at jeg har fall i panna. Håret legger seg én vei på ene sida av luggen. Toskete. Derfor går det neppe med lugg som skal ligge rett ned (for det gjør den rett og slett ikke). Får se hva jeg gjør. Takk for tilbakemeldinger dere :D
Vianne Skrevet 20. september 2003 #7 Skrevet 20. september 2003 Jeg har en merkelig virvel i hårfestet framme, og har også litt fall. Har hatt pannelugg noen ganger før, men den har ikke alltid vært like enkel å få til. Går å vurderer om jeg skal klippe en litt lang lugg, og har kjøpt meg en rettetang. Den vil nok gjøre luggen litt bedre.
Bradshaw Skrevet 21. september 2003 #9 Skrevet 21. september 2003 Det høres ut som det blir bra med lugg, men det kan også være fint hvis du har sideskill så håret på en måte dekker litt av pannen. (det var litt rart beskrevet men...) Jeg har lang pannelugg og har den bare rett frem noen ganger (er litt uvant med pannelugg så den irrirerer meg litt selv o jeg har hatt den et halvt år...) Jeg tror det om man kler pannelugg eller ikke har masse med hvordan ansiktsformen du har (rundt, firkantet ovalt....) tror det ser litt rart ut hvis du har firkantet til rundt ansikt, men jeg er ingen ekspert!
Gjest Virvel Skrevet 21. september 2003 #10 Skrevet 21. september 2003 merkelig virvel Merkelig kan du selv være. Lugg kan sikkert funke, men gå til en frisør som vet hva h*n driver med og spør om råd først. Jeg for min del kommer aldri noensinne til å klippe lugg mer, grøss og gru.
Gjest Ethereal Skrevet 22. september 2003 #12 Skrevet 22. september 2003 @Nala: Jeg ser du bor i Tromsø; da vil jeg anbefale deg at du går til Benoni og Rosa for å klippe deg, der har de de beste frisørene :D
Nala Skrevet 22. september 2003 Forfatter #13 Skrevet 22. september 2003 @Nala: Jeg ser du bor i Tromsø; da vil jeg anbefale deg at du går til Benoni og Rosa for å klippe deg, der har de de beste frisørene :D Mulig jeg prøver dem, ja. Har hørt masse bra om dem. Men har også hørt at de er skrekkelig dyre... Vurderer også Klipperiet ved Domkirka. Hører de også skal ha veldig flinke frisører. Vet bare én salong jeg ikke skal velge, og det er Nikita. Nikita bruker jeg kún til stussing, ikke til de litt større tingene som farging, striping og vurderinger av dette slaget. Takk for tips, Ethereal :D
Gjest Ethereal Skrevet 23. september 2003 #14 Skrevet 23. september 2003 Sånn prismessig ligger B&R og Klipperiet på ca det samme nivået. Jeg har gått fast begge steder, men går nå hos B&R. Normal klipp koster 460,-, og det er ikke så ille, spesielt siden man blir klippet slik at frisyren virkelig holder. I mine øyne er det dét som skiller en flink fra en mindre flink frisør; først når du skal fikse håret selv, ser du om du er klippet av en proff...
ivanka Skrevet 23. september 2003 #15 Skrevet 23. september 2003 pannelugg er best til rett hår ja. om du ikke har en ABNORMT høy panne du bare MÅ kamuflere kan det være ganske slitsomt å bruke en halvtime hver morgen på å få luggen på plass, og så midt på dagen har den gått tilbake til sin egen halvkrøllete greie og ser litt rar ut lissom... klarte å 'glemme' at håret mitt krøller seg når det er kort i vår, klipte pannelugg, og ergret meg over den hele sommeren... anbefales ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå