Gjest green tea Skrevet 19. mai 2010 #1 Skrevet 19. mai 2010 Hvordan få i seg nok kalorier nor en trener.(er vegetarianer) Jeg har tenkt å starte med å sykle en timer en gang i uka. Resten av uka vil kalori nivået verre for laft til å trene med.
Wiggins Skrevet 19. mai 2010 #2 Skrevet 19. mai 2010 Hvordan få i seg nok kalorier nor en trener.(er vegetarianer) Jeg har tenkt å starte med å sykle en timer en gang i uka. Resten av uka vil kalori nivået verre for laft til å trene med. Jeg kan da ikke skjønne at det skulle være noe problem å få i seg nok energi selv om du er vegetarianer. Hvis jeg ikke husker feil så er Gunn Rita Dahle-Flesjå vegetarianer, og hun har da vunnet atskillige verdenscupritt, europamesterskap, verdensmesterskap og OL-gull i terrengsykling. Grovbrød, pasta, havregrøt osv. er mat som er rik på langsomme karbohydrater. Jeg vet ikke om du også unngår alt av dyreprodukter, ikke bare kjøtt. Hvis du synes det er greit med melk, ost og lignende så er melk en bra proteinkilde. Fett får du fra melkeprodukter, nøtter, planteoljer som du bruker i matlagingen etc. Jeg kan ikke skjønne at du ikke skal klare mer enn én økt per uke. Tvert i mot så er det spesielt i startfasen å anbefale å ta såpass korte økter at du orker minst tre per uke. Selv sykler jeg hver dag, noen dager blir det riktignok bare til og fra jobben, men jeg får da opp pulsen av det, 3-4 dager per uke blir det lengre treningsturer. Jeg vet ikke hvor du bor, men her i Oslo er det nå endelig blitt en smule sommerlig vær, så nå blir det mye mer behagelig å sykle når jeg kan sykle i shorts og kortermet trøye.
Chanel.No5 Skrevet 19. mai 2010 #3 Skrevet 19. mai 2010 Hvordan få i seg nok kalorier nor en trener.(er vegetarianer) Jeg har tenkt å starte med å sykle en timer en gang i uka. Resten av uka vil kalori nivået verre for laft til å trene med. Hvor lite mat planlegger du å spise egentlig siden du allerede har bestemt deg at du ikke har nok inntak for å kunne trene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå