Gjest reebok Skrevet 19. mai 2010 #1 Del Skrevet 19. mai 2010 Jeg har hund, og veldig ofte møter jeg på andre kvinner og menn med hund. Da blir det gjerne å slå av en prat, og da går det jo så klart på hundene, hva slags rase, hvor ble den kjøpt, hva den er flink til/ikke flink til, om man skal avle den.... Det jeg legger merke til er at jeg får ofte spørsmål av typen "Bor dere i området eller?", "Kjøpte dere hunden i Norge eller?", "Skal dere bruke den til avl da?". Noen ganger tenker jeg at de mener "dere" som i "jeg og hunden". For eksempel "Bor dere i området eller?". Men i mange av spørsmålene skinner det igjennom at det forventes eller spørres om jeg er alene. Er dette en generalisering om at som regel bor man man med noen? Selv er jeg singel, og syns det blir rart å skulle svare "ja, vi..." på spørsmål. Jeg svarer jo "Nei, jeg kjøpte den i Sverige" eller "Nei, jeg har ikke tenkt å bruke den til avl". Burde jeg heller "korrigere", og svare "Det er bare jeg og hunden. Og jeg kjøpte han i Sverige." ? Som for å gjøre folk oppmerksomme på at det er ikke alle som har en partner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarindrelle Skrevet 19. mai 2010 #2 Del Skrevet 19. mai 2010 De fleste som sier "har dere..." tenker sikkert ikkje over at dei seier det. Eg ville nok ha gjort som deg og sagt "nei, EG kjøpte den i sverige" og så heller presisere det ytterligere dersom vedkommende fortsatt seier "dere" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jubii Skrevet 19. mai 2010 #3 Del Skrevet 19. mai 2010 Om det er en av det motsatte kjønn som spør, kan det være at det er en indirekte måte å finne ut om du har en kjæreste;) Er ikke "tur i parken med hunden" en kjent sjekkearena? :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest reebok Skrevet 19. mai 2010 #4 Del Skrevet 19. mai 2010 Om det er en av det motsatte kjønn som spør, kan det være at det er en indirekte måte å finne ut om du har en kjæreste;) Er ikke "tur i parken med hunden" en kjent sjekkearena? :D Hehe, har ikke tenkt på det på den måten.. Men er ikke alltid det renger være sånn heller, noen ganger omtaler personen av det motsatte kjønn seg med "vi", så da regner jeg med det ikke er sjekking på gang : ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fortunatus Skrevet 19. mai 2010 #5 Del Skrevet 19. mai 2010 Jeg ville nok fort ha spurt "dere", men det er fordi jeg veldig fort antar at alle har samme sivilstatus som meg.. Jeg vet at det er en fryktelig dårlig egenskap, men slik har jeg alltid vært og kommer nok alltid til å være slik også.. Er 20+ og jeg antar at alle de som er par, verken er gift eller har unger.. Blir like "sjokkert" hver gang de forteller meg at de er gift eller er gravide... Hehe! Og hvis jeg blir gift blir jeg helt sikkert å anta alle rundt meg også er gifte. Men ja, møter man noen som går alene, er det jo litt mer høflig å refere til den personen og ikke et evt par. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkesaks Skrevet 19. mai 2010 #6 Del Skrevet 19. mai 2010 Kan det ha noe med hunden å gjøre? At de tenker at det er en familiehund, altså må det være en familie som eier den? Bare en tanke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå