Gjest AnonymBruker Skrevet 19. mai 2010 #1 Skrevet 19. mai 2010 Jeg syntes det blir vanskeligere og vanskeligere å kjøpe gaver til mannen min, og han syntes det er vanskelig å kjøpe til meg også. Han ønsker seg stadig diverse "dingser" men vil helst plukke den ut selv. Han synes mye av morroa er å sammenligne og velge den perfekte. Og slik er egentlig jeg også I tillegg har vi felles økonomi, så det føles ikke helt som en gave fra han/meg, men en fra felleskassen vår. Kan man bare droppe å gi hverandre gaver...? Det føles ikke helt riktig det heller. Men det er jo ingen vita å gi hverandre ting man ikke har så veldig lyst på. Det er gavedager ca 3-4 ganger i året på hver. Bursdagene våre, jul, bryllupsdag og eventuelt valentinesday. Er det noen som har noe forslag til hvordan vi kan gjøre det? Syntes det hadde vært greit å ha et fast opplegg på det, så vi ikke begynner å lure hver gang og ender opp med å kjøpe den andre noe han/hun ikke trenger fordi vi føler det er forventet. Eksempler jeg har funnet ut selv: -Spise ute, romantisk middag -Blomster -Gavekort på tjenester -Penger Er det noen som har noen flere forslag til meg? Hvordan gjør dere andre dette?
Piper Skrevet 19. mai 2010 #2 Skrevet 19. mai 2010 Vi gir hverandre gavekort, så kan vi gå ut og kjøpe det vi vil selv. Vi er veldig lik dere, og det har ofte blitt feil når vi har valgt ut gaver til hverandre hehe
Plutseliten Skrevet 20. mai 2010 #3 Skrevet 20. mai 2010 Jeg og samboeren min bruker pengene på å kjøpe noe felles. Synes forslagene dine var gode Er så kjipt å bare kjøpe noe for å kjøpe en gave.
leirbål Skrevet 22. mai 2010 #4 Skrevet 22. mai 2010 Hva med å undersøke og sammenligne noen av de tingene dere ønsker dere i god tid før sånne dager. Når det nærmer seg kan dere levere en konkret ønskeliste til den andre. Ellers er gavekort en god ide, sammen med en koselig middag osv.
Phaedra Skrevet 22. mai 2010 #5 Skrevet 22. mai 2010 Mannen min og jeg har diskutert det samme, og hvis ingen av oss ønsker oss noe spesielt og sier dette eksplisitt, så ser vi om vi finner på noe til den andre, og hvis vi ikke finner noe så blir vi bare enige om at gaven kommer på etterskudd når vi finner noe. Eventuelt så blir vi enige om å bruke pengene på noe sammen (ut og spise, teater eller hva som helst) i stedet for å gi gave - fordi vi uansett har fellesøkonomi Julegaver avtaler vi alltid å bare gi noe smått (igjen: hvis vi finner noe) til en veldig lav maxpris :gjeiper:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå