Gjest AnonymBruker Skrevet 19. mai 2010 #1 Skrevet 19. mai 2010 Hei, Noen som har testet Tikei mineralsminke? Har bestilt litt prøver derfra nå, 10 prøver + Baby Kabuki. Kjempespent på å prøve! Sliter litt med uren hud og til tider mye kviser.. leste at Tikei skulle være bra da. Noen som har noen erfaringer?
Stellia Skrevet 19. mai 2010 #2 Skrevet 19. mai 2010 Jeg er fornøyd med Tikei, selv om Glo Minerals er favoritten.
Mohini Skrevet 19. mai 2010 #3 Skrevet 19. mai 2010 (endret) Ser mange som er superfornøyd med Tikei, men selv synes jeg det er helt elendig. Jeg har prøvd mye mineralsminke de siste årene og Tikei havner absolutt blandt de dårligste merkene. Edit: Det skal sies at det er foundationen jeg ikke liker, øyenskyggene er veldig fine. Endret 19. mai 2010 av Mohini
Andungen Skrevet 19. mai 2010 #4 Skrevet 19. mai 2010 Jeg er veldig fornøyd med Tikei. Har både pudder, øyenskygge og kabukibørsten. Jeg syns den dekker bra og holder lenge.
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. mai 2010 #5 Skrevet 19. mai 2010 Ser mange som er superfornøyd med Tikei, men selv synes jeg det er helt elendig. Jeg har prøvd mye mineralsminke de siste årene og Tikei havner absolutt blandt de dårligste merkene. Edit: Det skal sies at det er foundationen jeg ikke liker, øyenskyggene er veldig fine. Er vel delte meninger her som det meste. Men kan du si litt om hva som gjør at du ikke liker foundationen?
~Maja~ Skrevet 19. mai 2010 #6 Skrevet 19. mai 2010 (endret) Jeg har prøvd noe Tikei og har blandede følelser. Jeg har den gule concealeren og den er helt elendig. Dekker svært lite. Men jeg elsker mineral veil, både glow og matte, som jeg bruker som fikseringspudder. Jeg har også prøvd en blush, Youth, og den vistes ikke på huden min i det hele tatt. Men den er nok sikkert kjempefin på de med lysere hud enn hva jeg har. Jeg kan jo forresten også nevne at prøvene kommer i elendige ''bokser'', i motsetning til Everyday Minerals ihvertfall, som har skikkelige (og svære) prøvebokser. Endret 19. mai 2010 av ~Maja~
pittie Skrevet 19. mai 2010 #7 Skrevet 19. mai 2010 Jeg begynte å klø av Tikei, prøveboksene var alt for små og jeg fant egentlig ikke en fargematch uten å blande.
Jade Skrevet 19. mai 2010 #8 Skrevet 19. mai 2010 (endret) Jeg klødde også av Tikei. Men ikke av Everyday Minerals og ID (med Bismuth (jeg er ikke allergisk)). Jeg klødde ikke alltid, så det kan være noe annet. Jeg vet ikke 100% sikkert. Jeg fant uansett ikke min fargematch, og den ble for "synlig" utenpå huden min (ja, jeg påførte den riktig, og andre merker var ok). Everyday minerals føltes mer naturlig på meg. Men jeg er sikker på at dette er forskjellig fra person til person. Så jeg vil anbefale å teste ut noen prøver fra Tikei. Det koster jo slikk og ingenting. Men prøv også Everyday Minerals. Der har du også flere farger å velge mellom. Det vil gjerne ta lengre tid å finne din match, men til gjengjeld finner du gjerne din perfekte match uten å blande! I tillegg så har de fire forskjellige formulas som passer til forskjellige hudtyper og preferanser! Prøveboksene er for små til å dytte kabukikosten i, både Tikei og Everyday Minerals, men her heller jeg bare litt oppi et litt større lokk. Jeg har ikke så mye problemer med kviser, så jeg vet ikke om noen av dem hjelper mot det Jeg vil forresten anbefale deg å kjøpe den vanlige kabukien til Tikei. Det kommer til å være et stort herk å påføre foundation over hele fjeset med en babykabuki! Men passer fint til rundt øyne og andre småplasser Jeg fikk heller ikke den gule concealeren til å fungere. Men jeg er concealer-analfabet, og forstår meg ikke på annet enn hudfarget concealer Endret 19. mai 2010 av Jade
Mohini Skrevet 19. mai 2010 #9 Skrevet 19. mai 2010 Er vel delte meninger her som det meste. Men kan du si litt om hva som gjør at du ikke liker foundationen? For det første, så fant jeg aldri noen fargematch og jeg har prøvd alle de aktuelle. For det andre, så var sminken veldig "dryssete" eller hva jeg skal kalle det, uansett hvor lenge jeg jobbet foundationen inn i kosten, i tillegg så den rett og slett ikke bra ut på min hud. :gjeiper: Selv er jeg superfornøyd med Everyday Minerals og Meow, men sistnevnte bruker jeg ikke så mye lengre, da huden min ikke er riktig så fet som før.
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. mai 2010 #10 Skrevet 20. mai 2010 Er ikke alltid like lett å finne den rette når det gjelder mineralsminke.. Har en flytende foundation fra Mabelline nå som jeg er veldig fornøyd med. Har også den fra Body Shop.. den er jeg mindre fornøyd med. Synes den dekker dårlig. Har testet Everyday minerals også. Likte conceleren der.. bruker den under øynene. Men fant ikke riktig farge på foundation. Testet I.D Minerals også, men der også ble det feil farge. Så nå er det Tikei som skal testes... må jo prøve ;-) På siden deres skriver jo alle at det er helt fantastisk så greit å få et litt mer nyansert bilde her. Kjedelig om prøvene er mindre og kjipere enn Everyday minerals sine da. Har tross alt brukt 180 kr på prøver, så kjedelig om de er helt waste... Men men, blir spennende å se når det dukker opp i posten. Kommer vel sikkert ikke før etter pinsen.
Mari90 Skrevet 20. mai 2010 #11 Skrevet 20. mai 2010 Prøvene fra Tikei er like store som de fra EM, er bare at de fra EM kommer i ordentlige små bokser med lokk og sifter, mens de fra Tikei er litt mer vriene å ikke søle alt ut fra Jeg er fornøyd med Tikeis foundation, fant en farge som passer perfekt, og kabukikosten er sinnsykt deilig! Har ikke hatt noe problemer med breakouts, og jeg akne-prone hud. Dekkevnen synes jeg er veldig bra, spesielt når man bruker den fantastiske kosten :D Foundationen holder ikke i all evighet, men med en primer (jeg bruker fra Bare Escentuals) og et veil pudder over holder den lenge nok. Den gule concealeren er jeg mindre fornøyd med, passer ikke til den fargen jeg har på de mørke ringene mine.
Tusle Skrevet 20. mai 2010 #12 Skrevet 20. mai 2010 Jeg fant heller aldri noen eksakt fargematch og jeg følte at sminken 'sprakk' i t-sonen, ikke så lekkert. Synd, for holdbarheten og dekkevnen er veldig bra.
mari4ever Skrevet 20. mai 2010 #13 Skrevet 20. mai 2010 Jeg elsker den e i t-zonen min der jeg blir automatisk blank etter 5 min med andre mineral pudder. bruker i.d, everyday mineral og signature minerals i kinn og tikei sin i t-zonen er den er veldig drøy og dekker over sorte prikker med litt pudder:) blir ikke så fort blank heller med dette:) Tikei likte jeg ikke i kinnene, pga den store dekkevnen la den seg i dunhårene mine, slik de ble veldig synlige. lite lekkert;o) Jeg har sjelden kviser, så på akne hud vil den nok være veldig god:)
Chocoholic Skrevet 20. mai 2010 #14 Skrevet 20. mai 2010 syns produktmessig at det var helt greit, men klarer ikke å sammenligne seg med Everyday minerals. I tillegg er Tikei dyrere (selv om det fortsatt er ganske rimelig, da), og de hadde ikke lyse nok farger (jeg er blek). Syns Tikei ga et fint dekke, men det ble litt for pudrete for meg i lengden, og så lurer jeg på om jeg reagerte på den? fikk litt utbrudd etter å ha brukt denne, noe jeg ikke har hatt på over 1 år nå... men det kan jo selvsagt være andre ting. Uansett, prøver koster jo ikke allverdens, så da er det bare å prøve seg fram. Aller har sin favoritt :-)
Mijoia Skrevet 22. mai 2010 #15 Skrevet 22. mai 2010 Av mineralfoundationene jeg har prøvd er Everyday minerals en klar favoritt. Bedre utvalg og mer naturlige fargenyanser synes jeg, pluss finere resultat. Tok litt tid å finne min match, men det var verdt det! Jeg bruker semi matte formula, har litt fet hud men matte kan kanskje være bedre om man lett blir blank Men jeg er enig med andre her om at Tikei har gode øyenskygger!
Gjest Sandbekken Skrevet 23. mai 2010 #16 Skrevet 23. mai 2010 I begynnelsen likte jeg tikei kjempegodt, den tørker ikke ut huden min og jeg reagerer ikke slik jeg gjør på EM sin sminke. Men holdbarheten til tikei er dååårlig! selv med primer blir sminken oljete og ligger oppå huden.. Nå bruker jeg id sin uten bismuth og synes den er ok.
Gjest lolita___ Skrevet 25. mai 2010 #17 Skrevet 25. mai 2010 (endret) Fikk mine prøver idag fant min perfekte match n3,synes egentlig de kunne hatt litt mørkere nyanser for sommerbrun hud eks.Synes den dekker godt,men herrigud så gjerrige de er på prøver,bitteliten boks holder kanskje til 2 ganger:(i tilegg vannskelig å bruke børste på den lille boksen.Pluss at man får prøve på andre ting når man kjøper. Endret 25. mai 2010 av lolita___
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. mai 2010 #18 Skrevet 26. mai 2010 Jeg bruker Tikei Har veldig rosa hud, så foundationfarge C2 passet meg bra. Synes den dekker bra, men har ganske fet hud, så den ser den skiller seg liksom litt fra huden min etter seks timers tid - har bestilt en primer (ikke Tikei sin, for den liker jeg ikke) for å se om den vil sitte bedre da. Det blir bedre med Mineral Veil-en da
Stellia Skrevet 30. mai 2010 #19 Skrevet 30. mai 2010 Jeg er fornøyd med Tikei, selv om Glo Minerals er favoritten. Rettelse på meg selv: Jeg har prøvd Tikei i ca. 3 uker nå, og kan dessverre ikke si jeg er like fornøyd. Den kaker seg litt, særlig på haken, og har problemer med å smelte inn i huden. Go Glo!
Gjest AnonymBruker Skrevet 31. mai 2010 #20 Skrevet 31. mai 2010 Nå har jeg fått testene mine... Likte foundation og rougen. Testen på foundation var litt liten, så fikk kun testen den to dager, men følte den dekket greit. Så har prøvd meg på full størrelse av både rougen og foundation. Jeg er riktignok ikke så bevandret i mineralverdenen enda, men syntes Tikei var bedre enn Body Shop sin (den dekker nesten ingenting) og Maybelinne sin flytende (som jeg liker ganske godt, men tror Tikei sin er adskillig bedre for huden?!) Concelerene likte jeg ikke by the way. Den grønne var litt bra, men følte den var litt vanskelig å ta på og få til å dekke. Noen som vet om en god concealer som dekker godt? Sliter litt med røde, dumme kviser... Gjerne i stift form.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå