Gå til innhold

Noen som ha prøvd MBT sko? Eller er kan litt engelsk?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har prøvd MBT, RYN eller rocker sole shoes?

Var dere fornøyd?

Er det noen av dere som kan forklare meg forskjellen?

http://www.youtube.com/watch?v=20mc99zOiwc

Her tror jeg forskjellen er forklart godt, men jeg er så dårlig i engelsk at jeg klarte ikke å få med meg. Men han snakket noe om at skoene var /eller var ikke stabil til siden og jeg sliter med at jeg tråkker over ofte....

Er skoene stabile nok til siden slik at det ikke er lettere og tråkke over enn vanlige sko??

:goodbye:

Videoannonse
Annonse
Gjest Eurodice
Skrevet

Er det noen som har prøvd MBT, RYN eller rocker sole shoes?

Var dere fornøyd?

Er det noen av dere som kan forklare meg forskjellen?

http://www.youtube.com/watch?v=20mc99zOiwc

Her tror jeg forskjellen er forklart godt, men jeg er så dårlig i engelsk at jeg klarte ikke å få med meg. Men han snakket noe om at skoene var /eller var ikke stabil til siden og jeg sliter med at jeg tråkker over ofte....

Er skoene stabile nok til siden slik at det ikke er lettere og tråkke over enn vanlige sko??

:goodbye:

Utenom tema, men hvorfor er du så dårlig i engelsk? Det har da vært obligatorisk fra første klasse i 20-30 år, om ikke lenger.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ja, ikke bare utenfor tema, men også et helt unødvendig spørsmål. Det er da ikke ukjent at noen har vanskeligheter med å lære språk..?

Skrevet

Phu, det var en lang tråd om MBT her i sin tid, men klarer ikke søke den opp.

Får gjenta meg selv da. Jeg har MBT og synes de er gode å gå med. Jeg kan ikke foklare forskjellen mellom dem og de andre skoene du lister opp, men jeg kan forklare litt av forskjellen mellom dem og vanlige sko.

Hovedpoenget med MBT er den buede undersiden som gjør at du hele tiden må bruke små muskler i bena og kroppen. Dette er muskler som kanskje ikke blir aktivert, eller i allfall mindre aktivert ved bruk av vanlige flate sko. Det anbefales derfor å bruke skoene bare kort tid ad gangen inntil du blir vant med dem. Du finner mer om MBT i sin helhet på denne siden (norsk). Selv gikk jeg med dem i flere timer første gang jeg hadde dem på og merket ikke noe spesielt. Ble kanskje litt ekstra støl i leggene dagen etter, men ellers gikk det helt greit.

De oppleves generelt som "ustø", særlig inntil du blir vant med dem, så jeg vet ikke hvor gode de vil være for dine ankler hvis du har lett for å tråkke over. Tror kanskje du vil finne dem litt "utrygge". På den annen side kan det jo være du på sikt styrker anklene ved å bruke den typen sko også. Muligens kan du høre deg for hos legen eller hos en fysioterapeut om det. Skoene er temmelig dyre så det er greit å vite at man ikke kjøper katta i sekken.

Min største innvending mot skoene er i grunnen at de er litt store og klumpete og blir varme på sommeren. Har kjøpt sandaler også så jeg kan veksle mellom sandaler og "hele" sko, men synes likevel det blir litt voldsomt når det er sånn halvvarmt ute. (Ville muligens følt det litt lettere hvis jeg ikke hadde kjøpt svarte sko.) Men de kommer jo stadig med nye modeller, så det er sikkert lettere å finne en passe sommersko nå enn det var da jeg kjøpte for 3-4 år siden.

Skrevet

Er helt enig med hun som har skrevet over meg!

Har MBT sko er kjempefornøyd! Jeg går vanligvis 7-9 timer om dagen, og når jeg bruker MBT skoene mine er jeg ikke sliten i beina eller knærne (har problemer med knærne, og det var derfor jeg kjøpte skoene..).. Jeg får heller ikke vondt i ryggen når jeg går så lenge og har på de skoene..

Så jeg anbefaler også de!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...