Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ut på boligjakt i sommer og jeg orienterer meg litt på finn om dagen. Noen som vet hvorfor boliger på Hallset er forholdsvis mye rimeligere enn tilsvarende boliger andre steder i byen?

Hvilke områder utenfor midtbyen vil du anbefale. Vi har ca 2 mill til rådighet, og ønsker minimum en 3-roms.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi Hallset er så kjedelig og så langt unna ALT. ...spør du meg ;) 2 mill er ikke mye for minst 3 rom. Det er nok minstepris for 3 rom. Lykke til. Se litt utenfor byen? Ranheim, Heimdal, Stavset...

Skrevet

Takk for svar :)

Vi bor i midtbyen i dag, men har ikke bil og er veeldig sjelden i traktene utenfor. Vi vil gjerne ut av byen nå, ja. Ser at man kan få fine 3-roms eller små rekkehus til ca 2 mill. Men vet liksom ikke hvor det er fint for en liten familie å bo. På kartet ser ikke det ikke ut som Hallset ligger noe særlig lenger fra byen enn f eks Ranheim? Heimdal er vel lenger unna? Eller er det det at det ikke er noe handelssenterum der som gjør det kjedelig?

Vi har ikke bil nå, men vurderer å kjøpe om vi kjøper noe veldig usentralt (som Hallset? ).

Takker for flere svar :)

Skrevet

Jeg syns ikke Hallset er spesielt usentralt, men Bøckmannsveien er tung oppover. ;) Fint oppover Byåsen, syns jeg, bare så synd at kollektivtilbudet ikke er bedre oppover der. Bodde selv litt lenger ned, og bare syv minutter å gå til trikken og likte veldig godt å kjøre trikk. Men det spørs jo hvor i byen man skal. Jeg studerte på Gløshaugen, og brukte mye kortere tid på å sykle enn å ta trikken til byen og buss opp.

Skrevet

Fordelen med å bo på Hallset i forhold til mange andre steder i byen, er at der går buss 5 som går hvert 10. minutt hele dagen på hverdager og tilsvarende ofte på lørdag og søndag. Det betyr at om en skal til byen, så trenger en ikke å se på busstidene, bare stille seg på busstoppet i passende tid før man skal være der, så kommer det en buss (på hverdager altså). Migo-senteret er dessuten greit og koselig for hverdagsbruk.

Skrevet

Jeg mener at Heimdal ikke er mer usentralt enn Hallset, og på Heimdal er du i nærheten av City Syd og alt annet som finnes på Tiller. Men det er vel smak og behag :)

Skrevet

Takk for alle svar. Hvis 5'ern går forbi hallset er det supert for oss, siden jeg studerer på Gløs. Jeg bare reagerte på at boligene lder igger en del under andre i pris, så lurte på om det var en spesiell grunn til det. Men det ser det ikke ut til at det er :) Vi ønsker ikke bo oss ihjel de 2 siste årene vi skal bo her og om vi kan f en 4-roms til 1,7 mill der er det bare flott. :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...