-lij- Skrevet 19. mai 2010 #1 Skrevet 19. mai 2010 lurer på om noen har no erfaring med å bruke trempoline som treningsform? Tenker da på stor trampoline (slike man finner i mange hager rundt omkring). Effektiv hopping på trampoline kontra en joggetur? hvor lange man bør holde på, aktive muskelgrupper (vile tru det var en del på tarampline pga stabelisering/balanse o.l) osv.. Noen som sitter inne med litt info de har lyst til å dele
Supraspinatus Skrevet 19. mai 2010 #2 Skrevet 19. mai 2010 lurer på om noen har no erfaring med å bruke trempoline som treningsform? Tenker da på stor trampoline (slike man finner i mange hager rundt omkring). Effektiv hopping på trampoline kontra en joggetur? hvor lange man bør holde på, aktive muskelgrupper (vile tru det var en del på tarampline pga stabelisering/balanse o.l) osv.. Noen som sitter inne med litt info de har lyst til å dele Det er god trening, for man blir ganske sliten. Ulempen er at det er veldig lett å bli skadet.
Wiggins Skrevet 19. mai 2010 #3 Skrevet 19. mai 2010 lurer på om noen har no erfaring med å bruke trempoline som treningsform? Tenker da på stor trampoline (slike man finner i mange hager rundt omkring). Effektiv hopping på trampoline kontra en joggetur? hvor lange man bør holde på, aktive muskelgrupper (vile tru det var en del på tarampline pga stabelisering/balanse o.l) osv.. Noen som sitter inne med litt info de har lyst til å dele Selvsagt er det god trening, men hvis du skal gjøre noe fancy, som salto osv. kan du fort skade deg, særlig når du holder på å øve det inn. Hvis du skal få noe særlig bedre kondisjon av dette bør du holde på i minst 20 minutter, gjerne 30-40 minutter. Å bare hoppe opp og ned burde være rimelig trygt, jeg har gjort det en del ganger uten å skade meg, men kanskje litt kjedelig? Du får vurdere det selv. Jeg har sagt det før og jeg kan si det igjen: Det er ikke så viktig hvilken treningsform du velger, så lenge du får opp pulsen. Velg noe du synes er gøy, i ditt tilfelle trampoline, ellers blir det vanskelig å opprettholde treningsregimet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå