Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare få ut et lite hjertesukk.

Pus ble kastrert i forrige uke. Var hos vetrinær med han i går igjen, fordi såret er betent og litt blodig. Han har slikka.

Så nå er det penselin og skjerm.

Men, denne skjermen er vanskelig å få til å sitte på.

Den er en slik helt bløt en. Han klarer å sno seg ut, uansett hvor hardt jeg knyter igjen, men tar ikke så hardt at han blir kvalt.

Så er det de derre pillene, jeg klarer dette ikke alene.

Og nå er katta så "redd" for meg at han stikker når jeg nærmer meg, så det er litt av noen dager vi har foran oss.

Kanskje det er noen som har noen gode råd?

Men, jeg skal da få dette til, får hjelp når sambo kommer hjem fra jobb, så da blir det 2 piller med noen få timers mellomrom, men det kan da ikke gjøre noe?

Skal få en ny skjerm til han........... den stive typen, tror vi har en her på loftet.

:catmilk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er noen trøst så er vi gjennom nesten det samme.

Oppdaga forrige uke at pus hadde fått noen stygge bittsår. Og på alle steder man kan få, så fikk hun det selvfølgelig på halen og bakerst på ryggen.

Stakkars pusen hadde blitt bitt helt inn til leddet i halen :snurt:

Uansett for og forebygge infeksjoner i sårene ble hun satt på mikstur (flytende antibiotika) i 10 dager. I tillegg så skulle hun få smertestillende de første dagene. Veterinæren sa at dette var en av de værste stedene og bli bitt mtp smerter.

De første dagene så sprang hun langt, langt vekk når hun så meg. Men hun skjønte etterhvert at hun faktisk måtte, og at vi bare ville hennes beste. (Selvom halve overkroppen min er full av katteklor :fnise: )

Så det går nok bra. Og siden du gir pus piller, så kan du jo prøve og blande det i leverpostei eller noe. (Hvis det går og blande det i mat da, noen tabletter skal nemlig ikke blandes :))

Gjest AnonymBruker
Skrevet

om pus "ikke vil" kan det lønne seg å pakke han inn i et håndkle og så gi tabletten der. Om du kan gi de samtidig eller ikke, kommer ann på hvilke typer tabletter det. Er det feks en tablett de skal ha to ganger daglig, så bør de gis med ca 12 timers mellomrom.

Skrevet

Takk for råd, håndkle var ikke dumt :)

Vetrinæren sa ikke noe om at det måtte være 12 timer mellom hver pille............

Lykke til til deg breiflabb.

Har vi skaffa oss dyr så må vi ta vare på dem :klemmer:

Skrevet

Husk at kattene veiver noe voldsomt, så det må være et stort håndkle, jeg bruker helst pledd når vi skal mdisinere her. Pakke godt inn så bare hodet stikker ut, en holder katt, en stapper pille. ;) Høres brutalt ut, men fort og gæli er bedre enn å rtyre over lang tid.

Skrevet

Trikset med leverpostei (eller noe annet som pusen synes er ekstra godt, f.eks makrell i tomat) anbefaler jeg også :) Pakk pillen inn i leverpostei, og la katten spise den av fingeren din.

Skrevet

Vi fant egentlig ut at hvis vi tok pus bare løfta han opp pg var veldige raske, så rakk han ikke forstå hva som skjedde.

Vi rett og slett lura han litt, så pilla er svelgt før han forstår hva som skjedde.

Klarer det tom alene nå :)

Ikke så mange dagene igjen med pencelin nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...